Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Hur länge ska ja typ låta riset koka? Och hur mkt ska ja ha i? Sägs att vitkornspeppar ska hjälpa

Du ska ha i mer vatten än man använder normalt och ptja, det räcker med ungefär en kaffekopp ris, när riset har blivit stort, vitt och mjukt är vattnet klart.

Umberto: Har du något skolarbete eller någon annan uppsats/text du skrivit på din dator? Vill du ladda upp det så man får läsa, eller känner du dig för privat då?:>

"Så man får läsa"... .

:innocent::confused::lol: :lol: ^_^:unsure:

Say what? Vad ska du med det till?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Så man får läsa"... .

:confused::lol::lol:^_^:unsure::>

Say what? Vad ska du med det till?

Äh, don't take it the wrong way. Jag gillar att läsa och dina inlägg, särskilt de längre, brukar alltid vara skitkul att läsa så om du hade någon längre berättelse (glömde skriva berättelse :innocent: ) du skrivit vore det roligt att läsa, och uppsats la jag till eftersom det vore roligt att se hur grym du är, vilken nivå det ligger på liksom. Känns det fortfarande läskigt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, don't take it the wrong way. Jag gillar att läsa och dina inlägg, särskilt de längre, brukar alltid vara skitkul att läsa så om du hade någon längre berättelse (glömde skriva berättelse :innocent: ) du skrivit vore det roligt att läsa, och uppsats la jag till eftersom det vore roligt att se hur grym du är, vilken nivå det ligger på liksom. Känns det fortfarande läskigt? :confused:

Creepy

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, don't take it the wrong way. Jag gillar att läsa och dina inlägg, särskilt de längre, brukar alltid vara skitkul att läsa så om du hade någon längre berättelse (glömde skriva berättelse :innocent: ) du skrivit vore det roligt att läsa, och uppsats la jag till eftersom det vore roligt att se hur grym du är, vilken nivå det ligger på liksom. Känns det fortfarande läskigt? :confused:

Äsch... :lol: :lol:

Tyvärr har jag inga "berättelser" på den här datorn eftersom det var ett tag sen jag "fick" skriva såna och nuförtiden är det bara tråkiga fackuppsatser med källhänvisningar och fotnötter som gäller. Du får försöka nöja dig med det jag skriver här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är Trafikskolan TEO (Som det faktiskt heter :innocent: ) ett korrekt program? För jag klarade det väldigt enkelt. Men är osäker på hur pass regelenligt programmet egentligen är.

Jag har inte provat det så mycket, laddade hem och provade vägmärkena en gång. Inga problem där, men det borde ju bli svårare och svårare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte provat det så mycket, laddade hem och provade vägmärkena en gång. Inga problem där, men det borde ju bli svårare och svårare?

Jo, det är ganska svårt. Fast slutprovet var väldigt mycket enklare än delarna man gick igenom innan slutprovet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då man skriver och ska förklara att någonting tillhör någon, så lägger man ju till ett "s" efter namnet, till exempel "Det där är StellHells mössa". Men om jag ska förklara att mössan tillhör till exempel Mordos, vars namn slutar på "s", hur skriver jag då? "Det där är Mordoss mössa" kan jag ju inte skriva, ska jag skriva "Mordos's mössa" då? :)

Eller skriver man bara "Mordos mössa"? (w00t)

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt. (w00t)

Förresten så används inte 's i svenskan, vi skriver :s. Om jag inte minns helt fel så används detta endast vid förkortningar. Exempel: "FN:s huvudsakliga uppgift är att [...]"

Ah, tackar. :D

Blev lite fundersam eftersom jag såg en film nyss där dom hade textat med "...Mordos' mössa"

Ja, Mordos som exempel då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...