Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Står inget på bilden, men efter snabb googling kom jag fram till 2.2Ghz.

Tror att det ska stämma.

Men det står ju 2 cpu's, borde det inte vara 2.2x2.2 = 4.4Ghz då? :mf_doof:

Är den här bilden känd? Såg den nyss på en klasskompis bilddagbok. :D

Ganska känd är den väl, har sett den i många kompisars bilddagböcker. B)

Men den är fin! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det står ju 2 cpu's, borde det inte vara 2.2x2.2 = 4.4Ghz då? :mf_doof:

Den har två kärnor som körs i 2.2ghz. Ett program som inte är optimerat för två kärnor kan bara använda en och får då 2.2ghz. Ett som är optimerat kan samtidigt använda båda kärnorna och då blir det i teorin 4.4ghz även om det inte riktigt stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den har två kärnor som körs i 2.2ghz. Ett program som inte är optimerat för två kärnor kan bara använda en och får då 2.2ghz. Ett som är optimerat kan samtidigt använda båda kärnorna och då blir det i teorin 4.4ghz även om det inte riktigt stämmer.

Aha! Då förstår jag. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nån kur eller vad man brukar säga. Finns det nåt som hjälper mot magsjuka? Har nästan bara sovit hela dagen. Skulle bli tacksam om nån hade nåt tips hur man blir av med magsjuka blåbärs soppa brukar hjälpa men just nu har ja ingen.

Har du diarré?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ. Får springa in med mellan rum. Sen kan ja bli sittande där 20-30min

Då har jag ett bra tips.

Koka upp lite ris men låt inte vattnet dra in helt i riset utan drick "risvattnet" efter att du har låtit det svalna en stund. Det smakar verkligen inte gott men det brukar funka (iaf för mig). Om du vill kan du lägga i lite honung eller nåt för att göra det lite godare.

FN använder den metoden i Afrika när de hjälper befolkningen med magsjukdomar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har jag ett bra tips.

Koka upp lite ris men låt inte vattnet dra in helt i riset utan drick "risvattnet" efter att du har låtit det svalna en stund. Det smakar verkligen inte gott men det brukar funka (iaf för mig). Om du vill kan du lägga i lite honung eller nåt för att göra det lite godare.

Hur länge ska ja typ låta riset koka? Och hur mkt ska ja ha i? Sägs att vitkornspeppar ska hjälpa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är ett bra alibi för att vara borta en hel dag utan att få några telefonsamtal från föräldrar eller liknande? Det ska gälla från 12 på dan och sen hela dagen och hela natten. Any suggestions?

Säg att du lämnar mobilen hemma eftersom att du är rädd att den ska gå sönder. :innocent:

Edit: Ja, du får ju myta ihop att ni ska ha någon "hård" aktivitet och att du därför inte vill riskera att skada dyra, elektroniska prylar.

Agenten: Vitpeppar gäller mer innan självamagsjukan bryter ut. Det är i alla fall vad jag har hört.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har jag ett bra tips.

Funkar detta med Råris/fullkorn? :innocent:

edit: PC- Dåligt batteri och stängde av den..kanske? :confused:

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är ett bra alibi för att vara borta en hel dag utan att få några telefonsamtal från föräldrar eller liknande? Det ska gälla från 12 på dan och sen hela dagen och hela natten. Any suggestions?

Filmkväll hos någon som bor rätt långt bort och sedan övernattning? Det använde några kompisar när de åkte till Köpenhamn i alla fall. Vad ska du göra egentligen? :confused:

Umberto: Har du något skolarbete eller någon annan uppsats/text du skrivit på din dator? Vill du ladda upp det så man får läsa, eller känner du dig för privat då? :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmkväll hos någon som bor rätt långt bort och sedan övernattning? Det använde några kompisar när de åkte till Köpenhamn i alla fall. Vad ska du göra egentligen? :innocent:

Filmdag, typ höh. Nejmen, jag funderar på att säga att jag ska gå på bio för att sen hänga runt med vänner, gå på fest och sen sova hos en kompis. Det är ju det jag brukar göra så.

Vad jag ska göra? Det lär ni märka imorgon. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmdag, typ höh. Nejmen, jag funderar på att säga att jag ska gå på bio för att sen hänga runt med vänner, gå på fest och sen sova hos en kompis. Det är ju det jag brukar göra så.

Vad jag ska göra? Det lär ni märka imorgon. :confused:

Låter spännande! :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter spännande! :innocent:

Hur svårt är det att lista ut? Han och hans polare ska ta hallucinogena droger och har planerat en heldag med massa coolt folk och coola saker och set & settings §1 är att stänga av telefonen.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur svårt är det att lista ut? Han och hans polare ska ta hallucinogena droger och har planerat en heldag med massa coolt folk och coola saker och set & settings §1 är att stänga av telefonen.

Ahmen lol, spoila inte. Det sänker min coolhetsfaktor. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...