Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Såg på TV för någon vecka sen att de skulle sända det bästa från Winter X Games. Jag trodde att det skulle vara i söndags klockan nio på någon kanal, men det verkade inte så. Någon som vet när det sänds och på vilken kanal?

Jag kollade på något på 24:an i söndags kväll. Det kanske sänds flera olika?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skriker Anthony Kiedis alltid "HIT THE RHYTHM, I'M AHEAD OF THE PAAAACK!!!!!!!" och/eller "You're gonna get yours!" på livespelningar innan de börjar spela "Give it away"? Det är inte med i studioversionen och jag har aldrig förstått vad det han ropar betyder egentligen... <_< Låter coolt men jag vill gärna veta varför. "Oldsmobile-like"? Wtf?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skriker Anthony Kiedis alltid "HIT THE RHYTHM, I'M AHEAD OF THE PAAAACK!!!!!!!" och/eller "You're gonna get yours!" på livespelningar innan de börjar spela "Give it away"? Det är inte med i studioversionen och jag har aldrig förstått vad det han ropar betyder egentligen... <_< Låter coolt men jag vill gärna veta varför. "Oldsmobile-like"? Wtf?

Det är ett jam som passar in till Give it Away som de spelar innan. Det blir ju tungt när de kör igång sedan. Det är ungefär som de kör introt till London Calling innan Right on Time, eller Latest Disgrace med Fugazi innan Parallel Universe.

Just den delen, "Gonna get yours" som jag tror att den egentligen heter är väl någon låt från något band. Men som sagt, ackorden stämmer in med låtens ursprung och därför kör de som ett litet inro till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade skrivit ett lång meddelande för ett forum, men råkade stänga fliken med nått jävla snabbkommando. Det är inte möjligt att öppna och återställa stängda flikar i Firefox va? :naughty:

historik>Nyligen stängda tabbar.

Edit: snabbkomadot för att stänga flikar är Ctrl+W BTW

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...