Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Klart som fan att de går med vinst. Jag tror inte att priset höjs omedelbart som det kommer in ett nytt bud utan det tar en stund så att många hinner skicka samma bud. T.ex. om priset är 2, 30 skickar många personer in 2,31; 2,32; 2,33 osv men priset på sidan uppdateras knappast direkt. Sen om ingen skickar in några bud finns det troligtvis "bottar" som autohöjer och ser till att varorna inte säljs förrän företaget har tjänat tillräckligt med pengar på varan som auktioneras. T.ex. 1000 bud = 20.000 kr kan vara en tänkbar gräns.

Men vad säger du då om man kollar in "Avslutade aktioner"? :whistling:

http://www.bidleaders.se/index.php?id=yvfg...mp;com=suljettu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man är nära någon som nyser/hostar, och vill undvika att få i sig den personens baciller, bör man andas genom näsan eller munnen då?

Hålla andan är enda sättet.

Näsan fördröjer dock tiden lite, men med tanke på hur stor mängd snor (slem) som kroppen producerar som vi sväljer medvetet och omedvetet så kommer du få i dig lika mycket iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näsan fördröjer dock tiden lite, men med tanke på hur stor mängd snor (slem) som kroppen producerar som vi sväljer medvetet och omedvetet så kommer du få i dig lika mycket iaf.

Fast magen kanske kan hatera bakterier bättre än lungorna? Gissar bara.

Näsan fungerar ju som ett filter, så det borde nog vara bäst(efter hålla andan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter vettigt. Jag godtar det svaret. :naughty:

Det vore mycket intressant att få veta, faktiskt.

Jag har laddat ner IE AdBlock 0.4, hur blockar man? :whistling:

Jag har det till FF, och där högerklickar man bara på en bild som du inte gillar och ser ifall något har ett namn i stil med "adblock image". Men det är kanske inte likadant till IE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näsan fungerar ju som ett filter, så det borde nog vara bäst(efter hålla andan).

Beror helt på vilken sorts bakterie det är. Sen kan det vara virus och parasiter, vilket är en hel annan femma. Vissa frodas i magsäcken, medans andra dör direkt vid kontakt av magsyra.

Hela grejen är att dom vill ta sig ut i blodet, och det kan möjligtvis vara en fördel att ta sig in i lungorna framför magsäcken, men eftersom dom inte har någon speciell vikt så kan dom ta sig in direkt från strupen, så dom aldrig kommer till varken lungorna eller magsäcken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga. Hur kan StellHell veta allting? Ungefär varannan fråga besvaras av StellHell med ett utomordentligt bra svar. Hur kan det komma sig om man får fråga?

Haha, det har jag lagt märke till med, och jag vill även minnas att StellHell själv har svarat på det här i tråden.

*söker*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga. Hur kan StellHell veta allting? Ungefär varannan fråga besvaras av StellHell med ett utomordentligt bra svar. Hur kan det komma sig om man får fråga?

Det är bara för att man tror att han ska vara oallmänbildad eftersom han gått om klasser i gymnasiet, har en brud som avatar och ociviliserad vokabulär, men egentligen är han rätt smart. Kanske är han moderator på wikipedia eller nåt också :rolleyes:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UMBERTO TABORT BILDEN FÖR FAN!!!!!

Ja, oj oj oj då, vad tokig det kan bli! Herrejestanes. Förlåt, förlåt käre, snälle agenten. Jag kommer naturligtvis att "tabort" den nu när du tar i med hårdhandskarna med 43 utropstecken och allt! :teehee:

Sheesh. Det är ju intressanta medicinska fall och inte något man behöver bli upprörd över.

(!!!!!!)

What about it?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är en väldigt oseriös person som har för hög IQ för mig själv kan man säga.

Jag kan också säga att jag absolut inte vet allt. Jag är väldigt, VÄLDIGT dålig på sport. Kan i princip inget om någon sport, förutom grundläggande regler.

Antar att jag ärvt min fars och farfars intelligens. Båda två är/var väldigt allmänbildade och kan/kunde mycket. Min farfar var en gammal murare, men var väldigt duktig på allt som hade med snickeri och trädgårdsarbete att göra. Jag kan inte uttala mig så mycket om det, då han föddes 1913 och var redan uppåt 75-80 när jag var liten. Han dog för 4 år sedan, men jag vet att det är från han farsan fick sin intelligens iaf. Han hade väldigt uppfinningsrikedom.

Farsan är snäppet värre. Han är mig i lyxförpackning. Helt ointresserad av sport, men kan i princip allt annat. Han har vart bättre än alla stormästare i Jeapordy när jag suttit brevid och kollat, han kan alla ställen som visas på På Spåret. Ja, han är en uppslagsbok. Jag är faktist precis likadan, men dock mycket mindre kunskap.

Finns dock inget roligare än att berätta något som farsan inte vet, för att sedan få något tillbaka. Minns en morgon jag hade suttit uppe en hel natt (detta var runt 10-tiden) och jag kommer ner med så mycket information. Vi satt båda och diskuterade i två timmar om allt mellan himmel och jord, tills jag blev för trött för att hålla mig vaken.

Glöm dock inte att jag är en wikijunkey. Jag vet inte hur många kvällar jag t.ex. ska kolla något simpelt som när ett serieavsnitt sändes och sedan 8 timmar senare sitter och läser på om atomer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är en väldigt oseriös person som har för hög IQ för mig själv kan man säga.

Jag kan också säga att jag absolut inte vet allt. Jag är väldigt, VÄLDIGT dålig på sport. Kan i princip inget om någon sport, förutom grundläggande regler.

Antar att jag ärvt min fars och farfars intelligens. Båda två är/var väldigt allmänbildade och kan/kunde mycket. Min farfar var en gammal murare, men var väldigt duktig på allt som hade med snickeri och trädgårdsarbete att göra. Jag kan inte uttala mig så mycket om det, då han föddes 1913 och var redan uppåt 75-80 när jag var liten. Han dog för 4 år sedan, men jag vet att det är från han farsan fick sin intelligens iaf. Han hade väldigt uppfinningsrikedom.

Farsan är snäppet värre. Han är mig i lyxförpackning. Helt ointresserad av sport, men kan i princip allt annat. Han har vart bättre än alla stormästare i Jeapordy när jag suttit brevid och kollat, han kan alla ställen som visas på På Spåret. Ja, han är en uppslagsbok. Jag är faktist precis likadan, men dock mycket mindre kunskap.

Finns dock inget roligare än att berätta något som farsan inte vet, för att sedan få något tillbaka. Minns en morgon jag hade suttit uppe en hel natt (detta var runt 10-tiden) och jag kommer ner med så mycket information. Vi satt båda och diskuterade i två timmar om allt mellan himmel och jord, tills jag blev för trött för att hålla mig vaken.

Glöm dock inte att jag är en wikijunkey. Jag vet inte hur många kvällar jag t.ex. ska kolla något simpelt som när ett serieavsnitt sändes och sedan 8 timmar senare sitter och läser på om atomer.

Tack för svaret. Mycket mycket intressant må jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad härligt. :teehee: Påminner om när en kompis visade sin pappa, som är läkare, wikipedia och hans pappa satt och tryckte på "random article" i timmar. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det alltid så här i FIFA/NHL spelen, när man har skapat en gubbe varför säger inte kommentatorerna den gubbens namn/efternamn för? Tex om man gör en gubbe som heter Bob smith varför säger nte kommentatorerna Bob smith för?

För att de riktiga spelarnas namn har blivit inspelade av kommentatorerna och nämns i spelet på så sätt. Ett alternativ skulle vara att kommentatorerna spelar in när dom säger varenda bokstav i alfabetet, men det skulle låta hackigt och inte alltid uttalas rätt när datorn spelar upp namnet.

Väldigt luddigt förklarat, men jag hoppas du förstår ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...