Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Undrar en sak, hur kan den här sidan gå med vinst? visserligen kostar det 20 spänn per bud, men tjänar dom verkligen in det på de få buden som ges? :P eller måste man betala "vinst skatt" på åtta dubbla summan av orginalvärdet?

tänkte prova och seo mdet är så bra som det verkar, men inte om ni avräder mig först ^_^

Liten EDIT: vad är det här? :cry:

GSM

Format +46401122333

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett telefonnummer?

+46 = sveriges landskod. Numret blir 040-1122333. :P

Japp, och 04 är malmös riktnummer.

Man tar alltid bort nollan.

+:et är för mobiltelefoner och är istället för 00 (om jag minns rätt).

På vanlig telefon slår man alltså 004640-1122333 för att komma rätt

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar en sak, hur kan den här sidan gå med vinst? visserligen kostar det 20 spänn per bud, men tjänar dom verkligen in det på de få buden som ges? :P eller måste man betala "vinst skatt" på åtta dubbla summan av orginalvärdet?

tänkte prova och seo mdet är så bra som det verkar, men inte om ni avräder mig först ^_^

Liten EDIT: vad är det här? :cry:

GSM

Format +46401122333

Klart som fan att de går med vinst. Jag tror inte att priset höjs omedelbart som det kommer in ett nytt bud utan det tar en stund så att många hinner skicka samma bud. T.ex. om priset är 2, 30 skickar många personer in 2,31; 2,32; 2,33 osv men priset på sidan uppdateras knappast direkt. Sen om ingen skickar in några bud finns det troligtvis "bottar" som autohöjer och ser till att varorna inte säljs förrän företaget har tjänat tillräckligt med pengar på varan som auktioneras. T.ex. 1000 bud = 20.000 kr kan vara en tänkbar gräns.

----

Filosofiskt dilemma: Är det rimligt att vara medlem på Facebook om man inte har ett fejs? T.ex. pga en olycka eller om man så att säga har "tappat ansiktet" (ni vet det som asiater brukar vara rädda för) eller liknande? 137ez_953343_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...