Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Lika konstigt att det bor lika människor i stockholm som göteborg isåfall :lol:

Det är väl ändå mindre konstigt, vi kan ju ha vandrat från stockholm till Göteborg eller vice versa, fiskarna kan ju inte ha färdats från en sjö till en annan, utan ett vattendrag imellan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, man planterar faktiskt fisk. Eller odlar.

Här uppe i norrland är det väldigt vanligt å odla lax, eller vad man ska säga.

Det är för att bevara just den "fiskrasen". Så det är väl inte så jättesjuk värld vi lever i?

Den fisken odlar man ju för att man ska kunna äta. Men alla aborrar och gäddor då? Visst finns det typ havsaborrar och grejer men hur tusan kom de till de små sjöarna inne på landet? Världen ÄR sjuk!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maimstream är du medveten om att du heter stympström?

Stympström har förövrigt blivit en svärdom i mitt vokabulär.

Det kan jag svara på! :)

Ja, jag är mycket medveten om att jag heter det. Engelsk ordlek. Maimstream VS Mainstream... Iallafall... Varför har det blivit en svordom nu då? :lol:

btw... Har varit mycket snack om mitt nick i några trådar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lek med ordet lite så förstår du att det blir perfekt att ersätta svordomar.

Och ja du får mycket uppmärksamhetför ditt nick. Njut av de femton minuterna.

Jag är stolt över dom femton minutrarna. Leka med ordet? Lekt har jag ju inte gjort sen igår >_< .

-----------

När man ska bränna en CD-skiva med musik på, kan man inte ha mer än det angivna antalet minuter på skivan, vilken storlek låtarna än har?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan det blåsa? Det är ju luft överallt.. men vad får det att.. öhm.. ja.. blåsa? ^_^

Jag är inte säker, men det kan ha med att göra hur varm luften är, varmt rör sig som bekant uppåt och kallt neråt, och när värmen ändras i luften så börjar den röra på sig vilket skapar vindar.

Som sagt inte säker men något åt det hållet kanske det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan det blåsa? Det är ju luft överallt.. men vad får det att.. öhm.. ja.. blåsa? ^_^

När varm luft stiger så blir det ett tomrum och det fylls på med ny luft. Detta gör att det blåser! Ha för mig det iallafall. Det var inte länge sedan jag trodde att det var när molnen rörde sig och sköt luften framför som det blev blås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet hur lång tid det tar för penicilin att lämna blodomloppet? Ska på fest imorrnkväll (ehm..ikväll) och hade därför tänkt skippa min penicilinkur. Tog en tablett nu för några timmar sedan. Är det lugnt att dricka alkohol vid 20-tiden då? >_<

Förresten, är det någon som vet varför man inte får dricka alkohol när man äter penicilin?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs detta så blir du nog lite mer klokare. >_<

Saxat:

"Vin och penicillin

En mycket vanlig fråga på apotek är om man kan dricka lite vin när man blivit ordinerad ett antibiotikum mot en akut infektion. Det går bra med vanliga penicilliner och många andra typer av antibiotika. Alkohol påverkar inte penicillinets effekt på infektionen och penicillinet påverkar inte alkoholens effekter. Däremot bör man tänka på att det är olämpligt att belasta kroppen med större mängder alkohol när man är sjuk."

Då verkar det lugnt alltså? >_<

Fast jag undrar ändå varför läkaren sa att man inte ska dricka alkohol under behandlingen?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför säger forskare både att Universum är oändligt, och att det växer? Hur kan det växa om det är oändligt?

För att du leker med dig själv om nätterna.

Eh - nu försvinner jag ett tag. Vi ses i höst. Men innan dess har jag en rolig tankenöt som ni kan klura på tills vi ses igen, kômpisar.

Hur fan ska man någonsin kunna förlåta Jay Leno?

Prisa Bill Hicks. Adjö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...