Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Speciellt jeans är vänliga vid reor om man vet bra butiker. 1300->700 på Whyred Smith, 1000->250 Sunday Sun är bara två exempel av bra fynd jag gjort. Höstrensningarna sträcker sig ju så otroligt länge också.

Då kan man slå till på något lite roligare utan att hosta upp allt för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, köp inte på Jack & Jones.. Jag har bara sett ett fåtal snygga jeans där ifrån genom åren, och nu för tiden kan man inte ens handla där för att det är billigt.. 600-900 kronor för JJ-jeans är fan skamligt. :whistling:

hehe.. Det var väl dold sarkasm :)

Hatar JJ.. Finns en kille på skolan som BARA har JJ kläder o därför kallas han JJ (Jay-Jay).. Stackarn..

Fast jag måste ge dom cred för en tröja som dom säljer för tillfället.. Mycket snygg :D

Men när det kommer till jeans går jag hellre till JC. Skulle även kunna tänka mig Carlings om det inte va så svårt att skilja på herr & dam jeans där :P

Sen köper man ju gärna på sig lite schyssta kläder när man är uppe i Stockholm o hälsar på. O då blir det ju vilken butik man nu råkar traska in i av en slump.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hehe.. Det var väl dold sarkasm :)

Hatar JJ.. Finns en kille på skolan som BARA har JJ kläder o därför kallas han JJ (Jay-Jay).. Stackarn..

Fast jag måste ge dom cred för en tröja som dom säljer för tillfället.. Mycket snygg :P

Men när det kommer till jeans går jag hellre till JC. Skulle även kunna tänka mig Carlings om det inte va så svårt att skilja på herr & dam jeans där :whistling:

Sen köper man ju gärna på sig lite schyssta kläder när man är uppe i Stockholm o hälsar på. O då blir det ju vilken butik man nu råkar traska in i av en slump.

Dold sarkasm, my ass. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dold sarkasm, my ass. :whistling:

Aaaaah.. You just had to didn't you??

Jo tänk för att det va så :P två plagg ifrån JJ varav det ena är ifrån tiden då jag inte ens brydde mig om vad jag hade på mig för kläder utan lät morsan klä mig (oj vilken bra "dräpande" kommentar jag kom på här) och det andra är en t-shirt med texten "BLINDFOLD" högst upp och en mindre text längst ner som lyder "If the blind lead the blind then both shall fall".. Större JJ arsenal har jag inte :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på vad du har för utgång på datorn. Ofta är det S-video, annars kan det vara en sådan där sladd som ser ut som en högtalarsladd (du vet röd/vit) fast gul. klick

Till båda sorterna finns det scart-adapters så att du får in den i tv:n. Om du inte har nåogn av dessa ingångar i tv:n förstås. :P

Ujujuj, verkar som att jag inte har någon utav dem :whistling:. Eller så är det bara jag som kollade lite slarvigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ujujuj, verkar som att jag inte har någon utav dem :whistling:. Eller så är det bara jag som kollade lite slarvigt.

Om du har någon nyare modell av en platt-tv så finns det förmodligen en vanlig såndär ingång som du har på skärm/grafikkort.. Någon annan får komma på vad alla kablar heter osv.. Farsan har så mellan sin dator och "stora" tvn :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har någon nyare modell av en platt-tv så finns det förmodligen en vanlig såndär ingång som du har på skärm/grafikkort.. Någon annan får komma på vad alla kablar heter osv.. Farsan har så mellan sin dator och "stora" tvn :whistling:

DVI eller HDMI

Har du inget av dessa får du köpa en dosa som gör om vga-signal så den passar scart. Kostar runt 500kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom tänka på en sak. Det finns ett hus nära min kompis som ser lite spökligt ut. Och jag minns att min kompis nämnde att det finns två grindar med pentagramer där spetsen pekar nedåt.

Jag kom tänka på en sak. Det finns ett hus från 1904 nära min kompis som ser avsevärt spökligt ut. Och det sjuka är att på grinden vid huset så finns det ett pentagram där spetsen pekar nedåt. Så, jag kollade upp det här med pentagram på Wikipedia och vad jag har läst så har det något med djävulen att göra (När spetsen pekar nedåt). Så, kan det vara så att ett par satanister har bott i det huset 1904? var det vanligt med pentagram då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom tänka på en sak. Det finns ett hus nära min kompis som ser lite spökligt ut. Och jag minns att min kompis nämnde att det finns två grindar med pentagramer där spetsen pekar nedåt.

Jag kom tänka på en sak. Det finns ett hus från 1904 nära min kompis som ser avsevärt spökligt ut. Och det sjuka är att på grinden vid huset så finns det ett pentagram där spetsen pekar nedåt. Så, jag kollade upp det här med pentagram på Wikipedia och vad jag har läst så har det något med djävulen att göra (När spetsen pekar nedåt). Så, kan det vara så att ett par satanister har bott i det huset 1904? var det vanligt med pentagram då?

goatstar_981401_0.jpg

Kan ses som en satanistisk symbol men användes av en frimurarorganisation som heter The Eastern Star.

penta-star2_981401_1.jpg

Tror dock inte huset har något men satanister att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säker att du tittade på den från rätt håll? med spetsen uppåt betyder den lycka och frid och sånt, även för att hålla onda andrar och liknande borta. kanske det spökade något förfärligt i kåken och sen ritade dom dit det för att hålla dem borta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga angående sömn.

Varför känner man sig helt åt helvete när man har somnat i soffan och sovit i nån timma? Eller helt enkelt bara tagigt en tupplur i sängen från kanske 17.00 till 18.00. Varje gång jag gör det mår jag jättekonstigt när jag vaknar, och kanske 10-20 min efter det.

Så är det aldrig när jag har vaknat på morgonen :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...