Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Någon som vet hur man startar en mobil utan simkort?

Det gäller min sonyericsson k550i har glömt koden. :)

Kanske inte går eller?

Har du simkortet kvar?

Inga problem. Du skriver in fel kod tre ggr och kortet blir låst! Du ringer sedan din operatör och ber efter PUK koden!

Den skriver du in och ditt simkort är öppet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du simkortet kvar?

Inga problem. Du skriver in fel kod tre ggr och kortet blir låst! Du ringer sedan din operatör och ber efter PUK koden!

Den skriver du in och ditt simkort är öppet!

mhm...

fast jag har ju koden på ett papper hemma hos mamma,ska dit efter helgen.Men om jag har tappat bort lappen så ska jag följa ditt exempel..

ville bara komma in på mobilen men,det går nog inte somsagt utan simkort :)

tack för alla svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mhm...

fast jag har ju koden på ett papper hemma hos mamma,ska dit efter helgen.Men om jag har tappat bort lappen så ska jag följa ditt exempel..

ville bara komma in på mobilen men,det går nog inte somsagt utan simkort :)

tack för alla svaren.

Bara ring din operatör de fixar det! =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. den frågan så har jag en annan fråga. På min gamla mobil så kunde man ringa SOS när man hade knapplåset på.

Som vanligt funkade 112 och 911. Men dock fungerade ett nummer till, nämligen 08. Varför 08? Är det ett sos-nummer?

De är de vanligaste larmnummren. 112, sverige och några länder till, 911 USA, och 08 är jag osäker på men tror det är nått asiatland/er

Edit: Spelar ingen roll vilket av dem du ringer, är du i Sverige kopplas du till 112.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De är de vanligaste larmnummren. 112, sverige och några länder till, 911 USA, och 08 är jag osäker på men tror det är nått asiatland/er

Edit: Spelar ingen roll vilket av dem du ringer, är du i Sverige kopplas du till 112.

112 och 911 och att jag kopplas till 112 vet jag, men just 08 blev jag mycket fundersam på vad det kan vara, då jag aldrig sett det på någon annans mobil tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att beställa GTA IV, men var bör jag beställa det? Får jag det på releasen om jag beställer ifrån spelbutiken.se (för att de är billigast), eller bör jag hålla mig borta från dem p.g.a. att de inte har det bästa ryktet?

Jag beställde GTA San Andreas därirfån. Hade kunnat hämta det 3 dagar om jag hade behövt vänta på avin men det blev 2 dagar efter eftersom jag hade kollinr. Då bor jag ändå i Stockholm, så lite långsam leverans var det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att beställa GTA IV, men var bör jag beställa det? Får jag det på releasen om jag beställer ifrån spelbutiken.se (för att de är billigast), eller bör jag hålla mig borta från dem p.g.a. att de inte har det bästa ryktet?

Jag beställde från cdon för att jag aldrig haft problem med dem. Megastore och även Spelbutiken (vill jag minnas) hade en massa dolda avgifter vid fakturabetalning, och de levererar inte spelen om man har en annan adress än folkbokföringen. Tar du cdon betalar du lika mycket i slutändan och slipper frakt om du är student.

-

När man ringer larmcentralen, kopplar de automatiskt till den lokala centralen eller måste man ange i vilken stad nåt inträffat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde från cdon för att jag aldrig haft problem med dem. Megastore och även Spelbutiken (vill jag minnas) hade en massa dolda avgifter vid fakturabetalning, och de levererar inte spelen om man har en annan adress än folkbokföringen. Tar du cdon betalar du lika mycket i slutändan och slipper frakt om du är student.

Har handlat från både megastore och spelbutiken.se och inte haft nått problem med dem.

Säger inte att du har fel, kanske hade jag tur. Alla avgifter skall tas med innan du skall klicka på "Godkänn" de får inte lägga på ett öre efter att du bekräftat in beställning! Det skall stå totalsumma.

När man ringer larmcentralen, kopplar de automatiskt till den lokala centralen eller måste man ange i vilken stad nåt inträffat?

När du ringer 112 kommer du dit alla kommer. Spelar ingen roll om du bor i Luleå eller i Lund.

Så du måste berätta vilken stad du befinner dig i. (Vi fick göra det förra veckan då det brann hos vår granne i alla fall.)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D

Ingetdera, tror jag. Jag vill ha något som jag kan lägga in på min E10. Ett videoformat som den stöder alltså. Vet du något? :cry:

Ladda ner Iriver Plus 3 (jag gissar att du använder tvåan?), där kan du enkelt lägga in filmer på din E10:a. :cry: Programmet är för övrigt sjukt mycket skönare än tvåan i övrigt med.

Länkar finns här.

http://forum.iriver.se/showthread.php?t=4390

Annars kan du använda ett program vid namnet BADAK, det kan du ladda ner här.

http://forum.iriver.se/showthread.php?t=3949

Detta har jag dock inte testat själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...