Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Konstigt, för förut när jag hämtade ut en grej var jag inte tvugen, Bara säga numret. Men förra gången var jag tvugen att ta med mig pappa.

Vart kan jag beställa/Köpa legg då?

Swedbank

Polisen

Försäkringskassan (Hade förr i tiden i alla fall..)

Finns säkert några fler ställen... Kolla på ställen där du kan tänka dig att det kan finnas :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Swedbank

Polisen

Försäkringskassan (Hade förr i tiden i alla fall..)

Finns säkert några fler ställen... Kolla på ställen där du kan tänka dig att det kan finnas (:!!!:)

Du kan få legitimation på alla banker (:!!!:) jag hade ett från nordea, men det tog dörrvakten på krogen när polarn under 18 lånade det, så nu leggar jag med körkort istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan få legitimation på alla banker (:!!!:) jag hade ett från nordea, men det tog dörrvakten på krogen när polarn under 18 lånade det, så nu leggar jag med körkort istället :)

Jo men jag har för mig att det bara va swedbank som erbjöd ett som var sådär giltigt som det polisen erbjuder.. Men det kan ju vara nåt jag fått för mig förstås (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läser man på polisen.se verkar det som det är nya regler och man måste skaffa ID:t där man skaffar pass, dvs hos just polisen.

>> <a href="http://www.polisen.se/inter/nodeid=36624&pageversion=1.html" target="_blank">http://www.polisen.se/inter/nodeid=36624&a...eversion=1.html</a>

Det är nationellt id-kort.. Det där andra (SIS-märkt) kan man skaffa på andra ställen.. Det funkar på typ krogen o på ICA ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nationellt id-kort.. Det där andra (SIS-märkt) kan man skaffa på andra ställen.. Det funkar på typ krogen o på ICA ^^

Sen om man är under 18 och ser äldre ut, och vill vara äldre, går det ju alltid fixa med leg-skalpell-svart tuch med spetsig topp :)

EDIT: orka stava fel

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...