Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

img900_rant.gif

---

Kan fråga här då; när kan man skriva (eller säga) "I rest my case". Jag visste från början, men nu blir jag fundersam varje gång. :naughty:

När det är uppenbart att du har rätt, ofta i en argumentation. Också ofta för att just motparten försagt sig.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, the love to be 18!

"Pappa, behöver dricka till imorgon."

"Okej... Vad vill du ha då?"

:naughty:

Nu till frågan. Jag pratade med mamma först, och hon var tveksam till det. Hon hävde ur sig att det fortfarande var olagligt att köpa ut till mig även fast jag är arton. Sedan sa hon att vi bara fick dricka sådant vi själva kunde köpa. Affärer och pub alltså.

Stämmer detta? Eller driver hon med mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, the love to be 18!

"Pappa, behöver dricka till imorgon."

"Okej... Vad vill du ha då?"

:naughty:

Nu till frågan. Jag pratade med mamma först, och hon var tveksam till det. Hon hävde ur sig att det fortfarande var olagligt att köpa ut till mig även fast jag är arton. Sedan sa hon att vi bara fick dricka sådant vi själva kunde köpa. Affärer och pub alltså.

Stämmer detta? Eller driver hon med mig?

Hon driver inte med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att man som 18-åring får dricka hur mycket som helst på puben, men hemma får man bara dricka det man blir bjuden på. Köpa ut är inte samma sak som att bjuda på dricka, så det är olagligt. De får heller inte ge dig en massa flaskor som present, utan det är först när de själva häller upp åt dig som du får dricka alkohol någon annanstans än en pub.

Du krånglar till det så dant.
Ah, en tevettekta öuschötte! :naughty:

Btw, östgöte eller östgötte?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast man får ju bli bjuden på alkohol, så ifall din farsa köper sexflaskor öl och öppnar dem, sen ger dem till dig, då borde det vara okej? :naughty:

Har för mig att man som 18-åring får dricka hur mycket som helst på puben, men hemma får man bara dricka det man blir bjuden på. Köpa ut är inte samma sak som att bjuda på dricka, så det är olagligt. De får heller inte ge dig en massa flaskor som present, utan det är först när de själva häller upp åt dig som du får dricka alkohol någon annanstans än en pub.

Haha okej, jag får helt enkelt gå till mamma och pappa och be dem att hälla upp åt mig. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, en tevettekta öuschötte! :)

Btw, östgöte eller östgötte?

Menar du att alla 18/19-åringar med oöppnade starköl (exempelvis) har utfört något olagligt (eller är det den som levererat som utfört det olagliga?)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du att alla 18/19-åringar med oöppnade starköl (exempelvis) har utfört något olagligt (eller är det den som levererat som utfört det olagliga?)?

Det är väl samma bajs som med cigg/snus? det är INTE olagligt att bruka eller inneha under åldersgränsen, men personen som köpt och gett till dig gör däremot något olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärtom.

På krogen får egentligen inte berusade människor serveras men i hemmets lugna vrå får du dricka hur mycket som helst så länge du inte är på allmän plats. Det finns ingen lag som säger något specifikt om att man bara får dricka det som hälls upp i ens glas - var tusan har du fått det ifrån? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärtom.

På krogen får egentligen inte berusade människor serveras men i hemmets lugna vrå får du dricka hur mycket som helst så länge du inte är på allmän plats. Det finns ingen lag som säger något specifikt om att man bara får dricka det som hälls upp i ens glas - var tusan har du fått det ifrån? :)

Det enda som inte stämmer i det han skrev är att man inte får dricka inf mycket på pubben. Det där med hälla upp i glas är ju eftersom det är tillåtet att bjuda men inte langa.

Sen finns det nog inget som säger att det inte kan vara 10 glas, men jag kan tänka mig att den som bjuder har ansvar för 18åringen så inget dumt händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...