Eudoros Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Dock måste vi tillbedja moralgudarna! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Hmm. Nej, det har jag inte hört talas om. Har du kontaktuppgifter till någon av dina arbetsgivare i den där "GTsite-forum"? Ehum, G-T-A-sajtens - forum. Okej? Stell Hellsson Allmäntvägen 22. Tel: 282 Något sur och "bitchig" (får man säga så på Internet?), men trots mina utlopp genom åren har han aldrig gett mig en varning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Ehum, G-T-A-sajtens - forum. Okej? Stell Hellsson Allmäntvägen 22. Tel: 282 Något sur och "bitchig" (får man säga så på Internet?), men trots mina utlopp genom åren har han aldrig gett mig en varning. Det är bara Topp3 som har gett dig allt hat.. 2 gånger faktist. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Vad tusan heter en sån där bild där man ändrar färgshemat på massa bilder så att de bildar en stor gigantisk bild? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 (redigerad) Provar här innan jag postar i datorforumet. Jag ringde precis till Comhem för att jag vill ha ett nytt ip. Då svarade hon att mitt IP är dynamiskt, det ändras alltså hela tiden. Men då undrar jag: Om mitt IP ändras hela tiden, hur kan jag då inte komma in på forum där jag är bannad? Borde jag inte kunna det? Och vad behöver ändras för att jag skall kunna det igen? För forum kan väl bara banna ip:n? Vi kan förenkla frågan: Exakt hur funkar en permanetbaning på ett forum? Vad hindrar en från att kunna komma in igen? Redigerad 11 februari, 2008 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Provar här innan jag postar i datorforumet. Jag ringde precis till Comhem för att jag vill ha ett nytt ip. Då svarade hon att mitt IP är dynamiskt, det ändras alltså hela tiden. Men då undrar jag: Om mitt IP ändras hela tiden, hur kan jag då inte komma in på forum där jag är bannad? Borde jag inte kunna det? Och vad behöver ändras för att jag skall kunna det igen? För forum kan väl bara banna ip:n? Vi kan förenkla frågan: Exakt hur funkar en permanetbaning på ett forum? Vad hindrar en från att kunna komma in igen? Du får bara nytt ip varje gång du gör en ny anslutning till Internet och om du använder en router som är på 24/7 så är det alltid samma anslutning. Starta om routern och modemet. Men det lär ju vara din användare är bannad så prova ifall du kan skapa en ny med det nya IP:t. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Har ingen router! Och även om jag startar om modemet och tömmer alla cockies så är jag bannad. Komemr alltså inte ens in på sidan. När jag skriver in adressen så står det: You have been blocked from entering this site. You have attempted an unknown attack on this site. All of the following information has been gathered to assist the webmaster should this need to be reported to local or federal law enforcement. If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at b Be SURE to include the following information in any email! User Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; sv-SE; rv:1.8.1.12) Gecko/20080201 Firefox/2.0.0.12 Query String: name=Forums&file=viewforum&f=42 GET String: name=Forums&file=viewforum&f=42 POST String: Referer: none Request Method: GET Remote Address: XX.XXX.XXX.XX Client IP: none Forwarded For: none Date Blocked: 2008-02-11 @ 16:21:24 CET GMT +0100 Block expires: Permanent Hur kan de blocka mig om jag har nytt ip? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Har ingen router! Och även om jag startar om modemet och tömmer alla cockies så är jag bannad. Komemr alltså inte ens in på sidan. När jag skriver in adressen så står det: You have been blocked from entering this site. You have attempted an unknown attack on this site. All of the following information has been gathered to assist the webmaster should this need to be reported to local or federal law enforcement. If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at b Be SURE to include the following information in any email! User Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; sv-SE; rv:1.8.1.12) Gecko/20080201 Firefox/2.0.0.12 Query String: name=Forums&file=viewforum&f=42 GET String: name=Forums&file=viewforum&f=42 POST String: Referer: none Request Method: GET Remote Address: XX.XXX.XXX.XX Client IP: none Forwarded For: none Date Blocked: 2008-02-11 @ 16:21:24 CET GMT +0100 Block expires: Permanent Hur kan de blocka mig om jag har nytt ip? Har du kollat så du verkligen får ny IP? Kolla före och efter du har startat om modemet. När jag hade adsl med dynamisk ip brukade jag inte få ny när jag startade om. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Har du kollat så du verkligen får ny IP? Kolla före och efter du har startat om modemet. När jag hade adsl med dynamisk ip brukade jag inte få ny när jag startade om. Du verkar ha rätt, IPt ändras inte trotts att jag drar ut sladden. Hur gör man för att skaffa sig ett nytt ip då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Jag har fått höra att du måste ha den utkopplad i ett antal timmar för att din ip-adress ska ändras. Om du inte hittar nån annan lösning, testa koppla ur allt under natten eller nått. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=489313 "Vid några tillfällen har jag lyckats byta IP genom ipconfig /release och sedan stängde jag ner datorn över natten. Dagen efter hade jag fått ny IP. Men jag har också med samma metod misslyckats att byta och fått min gamla IP." Prova det. Kanske funkar om du har tur! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=489313 "Vid några tillfällen har jag lyckats byta IP genom ipconfig /release och sedan stängde jag ner datorn över natten. Dagen efter hade jag fått ny IP. Men jag har också med samma metod misslyckats att byta och fått min gamla IP." Prova det. Kanske funkar om du har tur! Hur funkar ipconfig /release då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Hur funkar ipconfig /release då? Tror man ska skriva det i kommandotolken(??) Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Kommandotolken. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Tror man ska skriva det i kommandotolken(??) Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Kommandotolken. Får bara info om jag skriver ipconfig Vill ha nytt ip Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Får bara info om jag skriver ipconfig Vill ha nytt ip Du kan inte bara trolla fram ett nytt ip. Läs vidare... http://www.99.se/allt-om-mac/2470-vill-ha-ip.html http://debatt.passagen.se/show.fcgi?catego...500000004034329 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Får bara info om jag skriver ipconfig Vill ha nytt ip Fast du ska inte bara skriva "ipconfig", du ska skriva "ipconfig /release". Aja, jag kan inget om sånt här egentligen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 AH, provar stänga-av-under-natten-tekniken! Tack för all hjälp Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Du kan inte bara trolla fram ett nytt ip. Läs vidare... <a href="http://www.99.se/allt-om-mac/2470-vill-ha-ip.html" target="_blank">http://www.99.se/allt-om-mac/2470-vill-ha-ip.html</a> <a href="http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000002&conference=10500000000000655&posting=19500000004034329" target="_blank">http://debatt.passagen.se/show.fcgi?catego...500000004034329</a> Nähä? Varför fungerar det att stänga av under natten då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Nähä? Varför fungerar det att stänga av under natten då? Kanske för att det beror på vilken bredbandsleverantör man har? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 (redigerad) Finns det någon typiskt svensk symbol som är fin att tatuera, jag ska tatuera en tjur någonstans för att hylla mitt spanska arv men vill också tatuera något svenskt, bilden jag postar en en klassisk bild som är lite av en symbol för spanien. vill ha någonting i stil som den, någonting som ska vara helt ifyllt och fint! Redigerad 11 februari, 2008 av emo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts