Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Antar att den utan hörlurar men mex Medel-volym fortfarande försöker sända ut ljud men får ingen koppling -> Ström förbrukas fortfarande. Och den med volym 0 försöker inte sända ut något -> Mindre batteri förbrukning...Guessing :P

Jag skulle gissa på en utan hörlurar. Då lär ju själva förstärkaren gå direkt till jord eftersom den inte kan sända signalen någontans medan om man har volymen på 0 så skickas det ändå en signal till lurarna (även om den är tyst).

Jag har haft båda dessa funderingar faktiskt.. Är verkligen sjukt kluven, kan inte bestämma vilken teori jag tror på mest.

Hej förresten, ärrtvå. Dig ser man inte ofta nu för tiden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att den utan hörlurar men mex Medel-volym fortfarande försöker sända ut ljud men får ingen koppling -> Ström förbrukas fortfarande. Och den med volym 0 försöker inte sända ut något -> Mindre batteri förbrukning...Guessing :P

Jag tror tvärt om. Är det inga lurar ikopplade finns det inget motstånd. Och då spänningen = strömmen * resistansen, som är noll, så blir hela strömförbrukningen också noll.

Som R2 säger så finns det förmodligen liiiiite volym även om det är på lägsta. Det gjorde det iaf i min gamla JoS-spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lajnux märkte samma sak.

Alla n00bs har tagit över forumet :P

Känner mig inte hemma längre.

Du kan väl i alla fall vara inne på msn ibland? :D

Jag tror tvärt om. Är det inga lurar ikopplade finns det inget motstånd. Och då spänningen = strömmen * resistansen, som är noll, så blir hela strömförbrukningen också noll.

Som R2 säger så finns det förmodligen liiiiite volym även om det är på lägsta. Det gjorde det iaf i min gamla JoS-spelare.

Ah, det låter som ett minst sagt vettigt svar. Tack så mycket, nu slipper jag fundera på det mer.

Alla n00bs har ju tagit över för att ni vettiga personer har börjat dra er tillbaka.

Quote of the week! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt oss säga att någon spelar en låt i över 20 000 Hz, hör vi inte det då? Blir det typ som en tystad bara, eller hör vi typ något surr?

Spelar du lågt basljud i högtalare (@FerkurZ: under 20hz) så hör man det typ som ett surr eller "fladder" snarare, men det beror nog bara på högtalarens konstruktion. Skulle det rena 10 hertziga ljudet komma tror jag inte du man skulle höra det alls. Och jag vet att när det gäller äldre männiksor som har fått försämrad hörsel så hör de bara tystnad vid höga toner, så med den slutledningen så är mitt svar: nej, det är bara tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok trodde nästan det, det gjorde samma sak på mythbuster,

De slängde upp ett helt drös med högtalare å körde antigen under 20 eller över 20 000,

så stod nån av huvudpersonerna där, han som stod i mitten märkte inget.

Men medarbetarna (som stod en bit ifrån) blev typ illamående)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer ihåg att jag frågade om hur det gick med Wild_Hawk och jag har för mig att någon svarade att han dog av en överdos.

Enligt gta3_freak, ja.

Mjo, såvida inte gta3_freak kan bekräfta detta får man väl tro försiktigt på det.

Kan ju säga att det där måste vara humbug. Jag har Wild_hawks msn sedan mycket länge, på den tiden man var mod var det en massa personer på forumet som addade mig, och han är inloggad i stort sett varje dag. Tror knappast någon tagit över hans hotmailadress. Han tröttnade väl på forumet helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju säga att det där måste vara humbug. Jag har Wild_hawks msn sedan mycket länge, på den tiden man var mod var det en massa personer på forumet som addade mig, och han är inloggad i stort sett varje dag. Tror knappast någon tagit över hans hotmailadress. Han tröttnade väl på forumet helt enkelt.

Skriv med honom o kolla om han svarar.. Annars kan det vara någon annan (hans föräldrar, syskon eller dylikt) som loggar in på den.

Varför dom gör så kan jag inte förklara.. Men när min flickvän tog livet av sig så använde dom den. (hennes föräldrar alltså)

Redigerad av Friberg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv med honom o kolla om han svarar.. Annars kan det vara någon annan (hans föräldrar, syskon eller dylikt) som loggar in på den.

Varför dom gör så kan jag inte förklara.. Men när min flickvän tog livet av sig så använde dom den. (hennes föräldrar alltså)

Vet inte om jag vill engagera mig så värst, kände honom aldrig så väl. Men han har faktiskt själv skrivit ut sin adress -->här<-- så den som vill undersöka saken närmare kan alltid adda adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag konverterar en 1,3gig film till en mp4 fil med 320x240 resolution. Hur stor kan filen beräknas att bli?

Min andra fråga. Om jag konverterar en 4gigs HD film (720p) till 320x240 MP4. Hur stor blir den ungefär?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag konverterar en 1,3gig film till en mp4 fil med 320x240 resolution. Hur stor kan filen beräknas att bli?

Min andra fråga. Om jag konverterar en 4gigs HD film (720p) till 320x240 MP4. Hur stor blir den ungefär?

Det beror på längd på film, och vilken kvalité du väljer.

Är det samma längd på båda filmerna blir de samma storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...