Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Efter att ha sett Phone Booth kom jag att fundera på detta:

Finns det någon "lista" över nummer som går till offentliga telefoner runt om i världen/usa?

Jag tycker mig minnas något min bror sade till mig för något år sedan, och det var att de kommit mycket längre med telefonsystemet i USA. Dvs. att telefoner inte bara har inbyggd nummerpresentatör, utan de är även kopplade till en stor telefonbok, så att man kan se namnet på den som ringer. Kolla gärna upp detta, dock, har ingen bättre källa än så.

Vad var adressen där man kunde kolla adresser via sattelit?

Man kunde zooma in sitt eget hus mm.

Google Maps har ritade kartor. Elelr jag är på fel adress kanske :/

Google maps kan visa satellit-vy, det finns tre knappar i övre, högra hörnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför har män/killar/12åringar bröstvårtor ?

För att könet inte är bestämt när man är ett embryo.

Förövrigt har man 2 par i början. Oftast försvinner det ena paret innan födslen men ibland så födds ungarna med 3 eller 4: bröstvårtor

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dankesün! :)

:)

När bestäms det? och hur?

Alltså vad bestämmer vilket kön det ska bli..

Vet inte riktigt. Efter några månader kanske.

Hur det bestämms vet jag inte heller. Jesusboy och hans allsmäktiga fader har kanske en kort överläggning i det himmelska riket. :/

Vad som avgör könet är väl om man har X eller/och Y kromosoner. Killar har bara X och tjejer X och Y. Tror jag. Eller så är det tvärtom. (kanske därför de är så vassa på matte XD)

Nej, skämtåtsido, vet någon mer detaljerat så skriv gära det, rätt intressant faktiskt att man har två par bröstvårtor.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns här någon som är proffs på statistikprogrammet SPSS? :P

Hade du sagt SPCS så hade jag nog kunnat hjälpa. :P

---

Vad drar mest batteri?

En mp3-spelare som har volymen inställd på noll, eller en mp3-spelare med normal volyminställning, men utan några ikopplade hörlurar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade du sagt SPCS så hade jag nog kunnat hjälpa. :P

---

Vad drar mest batteri?

En mp3-spelare som har volymen inställd på noll, eller en mp3-spelare med normal volyminställning, men utan några ikopplade hörlurar?

Antar att den utan hörlurar men mex Medel-volym fortfarande försöker sända ut ljud men får ingen koppling -> Ström förbrukas fortfarande. Och den med volym 0 försöker inte sända ut något -> Mindre batteri förbrukning...Guessing :P

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad drar mest batteri?

Jag skulle gissa på en utan hörlurar. Då lär ju själva förstärkaren gå direkt till jord eftersom den inte kan sända signalen någontans medan om man har volymen på 0 så skickas det ändå en signal till lurarna (även om den är tyst).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...