Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Hahah, katter äter ju vad fan som helst..

Det är nog ingen fara.. :)

Fan då. den pissar i mitt garage B) funkar arsenik i korven?

EDIT: liten fråga ang. min datorstol, den smäller när man snurrar den, veti nte vad fan den vill få ut av det, men den gör det iallafall. kan man lösa detta på annat sätt än att köpa en svindyr efterträdare?

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om köttet är förpackat väl ska det gå bra.

Just korv så vet jag att man ska kolla om korven är "slemig" och lite sliskig i skinnet.

Skinn och skinn. Jag borde kanske ha sagt att det var sån här skivad påläggskorv, eller vad det heter.

Nåväl, nu är den kastad i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skinn och skinn. Jag borde kanske ha sagt att det var sån här skivad påläggskorv, eller vad det heter.

Nåväl, nu är den kastad i vilket fall som helst.

Du bör dock INTE äta den om den luktar så du vill springa till närmsta toalett. inte heller om korven är "seg" eller börjat bli gulnat "vatten" på insidan förpackningen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: liten fråga ang. min datorstol, den smäller när man snurrar den, veti nte vad fan den vill få ut av det, men den gör det iallafall. kan man lösa detta på annat sätt än att köpa en svindyr efterträdare?

Haha! Du har byggt om och lagat massvis med bilar men du kan inte mecka lite med en kontorsstol :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad behöver man för att kunna spela in saker från Tv'n till datorn, vet att det finns vissa DVD som har hårddisk som man kan spela in på men finns det inget annat, typ någon kabel man kan koppla mellan TV'n och datorn som man kans spela in med

En kompis använder denna, och kör med Nero för att spela in tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här, jag sa bara vad jag lärt mig.:teehee: Den sista mjöken i paketen kan jag inte dricka heller, den smakar annorlunda. Jag och mamma har gjort blindtest för hon trodde att jag inbillade mig men jag klarade det. :D

Haha, jag är likadan! Jag vet inte riktigt varför, men det smakar annolunda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I filmer. När det tex skett ett mord och lokalpolisen är inblandad, och så kommer FBI eller något. Varför blir lokalpolisen så.."Noo. They cant just take over this!" - De arbetar ju på samma sida av lagen. Förlorar man något på att ge fallet till Fbi? :teehee:

Det tycker väl att FBI inte har nåt där att göra, att det är deras fall. Jag tror inte att man förlorar pengar på att ge över fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I filmer. När det tex skett ett mord och lokalpolisen är inblandad, och så kommer FBI eller något. Varför blir lokalpolisen så.."Noo. They cant just take over this!" - De arbetar ju på samma sida av lagen. Förlorar man något på att ge fallet till Fbi? :teehee:

Det är väll lite som att du skulle sitta och spelar ett nytt spel så kommer jag och bara tar kontrollen och klarar spelet medans du sitter och kollar på :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lokalpolisen anser sig själva 'ha fallet' som någon tidigare sade. De tror sig själva kunna hantera fallet, vilket oftast de inte kan då de inte har resurser eller befogenheter. De överskattar sig själva, men självklart så blir de sura då människor från 'högre' (vad säger man?) makter/? kommer och förstör 'deras' utredning. Däremot får ofta dessa hantera fallet och vara med, fast bara till ytan. FBI/Secret Service/Andra använder oftast lokalpolisen som ett hjälpmedel. De ber dom ofta leta efter vissa fordon, fixa vägblockader och kontroller samt ge information om lokala kända kriminella och om gäng samt senare anmälda liknande fall och händelser. Både större som mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stor display bör man minst ha på sin mp3-spelare för att kunna avnjuta filmer?

Jag har en iPod classic, som har två komma... någonting tum, och jag tycker det duger. Helt klart. Dessutom har den 80gb minne, och bra batteritid. Men å andra sidan vore det inte helt fel att ha en iPod touch som man bara kan vrida 90 grader för att få en stor skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...