AngryAxel Skrivet 3 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2008 Det var alltså en omöjlighet för dig att surfa in i den låsa tråden och läsa första sidan för att hitta att de hade en IRC-kanal? Bra förstapost, verkligen! *golf-applåd* Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 (redigerad) Någon som känner till ett bra program som fångar upp ljud som spelas upp på datorn? Har inte lust att spela in med microfon+högtalare direkt, är ute efter kvalité. Ljudet kommer ifrån startup menyn ifrån ett spel när man har satt in skivan(mountad, kek) Audigrabber finns det visst något som heter men det spelar ju bara in upp cd-rom ljud verkar det som. hai2u edit: självfallet så ska man sedan efter inspelning kunna spara ljudet som mp3 eller liknande. gratis versioner av program uppskattas google har används utan lycka Redigerad 4 februari, 2008 av Sikorka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 (redigerad) Någon som känner till ett bra program som fångar upp ljud som spelas upp på datorn? Har inte lust att spela in med microfon+högtalare direkt, är ute efter kvalité. Ljudet kommer ifrån startup menyn ifrån ett spel när man har satt in skivan(mountad, kek) Audigrabber finns det visst något som heter men det spelar ju bara in upp cd-rom ljud verkar det som. hai2u edit: självfallet så ska man sedan efter inspelning kunna spara ljudet som mp3 eller liknande. gratis versioner av program uppskattas google har används utan lycka Audacity, sen ställer du in på "What U Hear" och så kör du record Redigerad 4 februari, 2008 av Valle-Ball Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Någon som känner till ett bra program som fångar upp ljud som spelas upp på datorn? Har inte lust att spela in med microfon+högtalare direkt, är ute efter kvalité. Ljudet kommer ifrån startup menyn ifrån ett spel när man har satt in skivan(mountad, kek) Audigrabber finns det visst något som heter men det spelar ju bara in upp cd-rom ljud verkar det som. hai2u edit: självfallet så ska man sedan efter inspelning kunna spara ljudet som mp3 eller liknande. gratis versioner av program uppskattas google har används utan lycka Funktionen finns på alla nya moderkort vad jag vet. Huvudvolym (dubbelklick på volymknappen) > Alternativ > "Blablabla" input > Kryssa i What u hear eller Stereo mix (På mitt moderkort är det Stereo mix) Sen är det bara att spela på och störa folk som fan på ventrilo. Ljudkvaliten blir inte överdrivet bra dock men klart bättre än mikrofon och högtalare i varje fall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Om man har någons IP-nummer, har man någon nytta av det? Jag menar, vad kan man göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Om man har någons IP-nummer, har man någon nytta av det? Jag menar, vad kan man göra? Alltså om du är bra på datorer kan du göra allt möjligt med en IP-adress. Anmäla, hacka, sprida - you name it. Men det vanligaste 'vi' vanliga människor gör är väl det enda som att kolla var denna bor och sådant liknande som man kan göra på ett antal sidor som bl.a IP-adress.com. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Om man har någons IP-nummer, har man någon nytta av det? Jag menar, vad kan man göra? Om du skickar över en trojan med tex. bruteforce så kan du stänga av datorn, öppna cdromen, stänga av skärmen.. You name it. Annars kan du med netsend (?) tror jag, i dos, stänga av deras dator. Fast det är svårt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Om du skickar över en trojan med tex. bruteforce så kan du stänga av datorn, öppna cdromen, stänga av skärmen.. You name it. Annars kan du med netsend (?) tror jag, i dos, stänga av deras dator. Fast det är svårt. Jag läste någonstans att netsend är avstängt som standard på datorer med SP2, så jag tvivlar på att det går. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Om du skickar över en trojan med tex. bruteforce så kan du stänga av datorn, öppna cdromen, stänga av skärmen.. You name it. Annars kan du med netsend (?) tror jag, i dos, stänga av deras dator. Fast det är svårt. men för att ge dem en trojan måste de godkänna, ta emot. Och det behöver väl man inte ip till? Räcker med att ha personen på msn? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 men för att ge dem en trojan måste de godkänna, ta emot. Och det behöver väl man inte ip till? Räcker med att ha personen på msn? Jag tror att du är för okunnig på datorer för att ge dig in på det här. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Jag tror att du är för okunnig på datorer för att ge dig in på det här. Dagens underdrift. ----- Jag gjorde en expedition i kylskåpet och hittade en (oöppnad) förpackning korv med bäst-före-datum 30.1 - dvs förra onsdagen. Ätbart? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Dagens underdrift. ----- Jag gjorde en expedition i kylskåpet och hittade en (oöppnad) förpackning korv med bäst-före-datum 30.1 - dvs förra onsdagen. Ätbart? Smaka. Smakar det okej brukar det vara okej. Hoppas du inte dör nu när jag precis lugnat mig från att ha fått dig att dra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Jag gjorde en expedition i kylskåpet och hittade en (oöppnad) förpackning korv med bäst-före-datum 30.1 - dvs förra onsdagen. Ätbart? Jag vet inte om det bara är min far som överdriver men han är iaf extremt noga med just köttprodukter så det inte blir för gammalt. Jag skulle inte riskera magsjuka för ett paket korv heller. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Jag tror att du är för okunnig på datorer för att ge dig in på det här. Mm tyvärr tror jag det med. >< Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Smaka. Smakar det okej brukar det vara okej. Hoppas du inte dör nu när jag precis lugnat mig från att ha fått dig att dra. *smakar* Hmmjaa. Den smakar väl normalt men den är ganska "torr" i konsistensen. Uuurk.. Det är förmodligen en placeboeffekt men jag tror nästan jag mår lite illa nu.. Jag vet inte om det bara är min far som överdriver men han är iaf extremt noga med just köttprodukter så det inte blir för gammalt. Jag skulle inte riskera magsjuka för ett paket korv heller. Ja, jo. Jag slipper gärna matförgiftingar. *kastar* Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 *smakar* Hmmjaa. Den smakar väl normalt men den är ganska "torr" i konsistensen. Uuurk.. Det är förmodligen en placeboeffekt men jag tror nästan jag mår lite illa nu.. Ja, jo. Jag slipper gärna matförgiftingar. *kastar* Som nästan utbildad kock vet jag att det inte är så farligt. Bäst före är bara en garanti, så egentligen kan bästföre vara en månad framåt. Du kan dricka ur ett mjölkpaket som gott ut efter ca 4 dagar, bara det inte är öppnat innan Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Som nästan utbildad kock vet jag att det inte är så farligt. Bäst före är bara en garanti, så egentligen kan bästföre vara en månad framåt. Du kan dricka ur ett mjölkpaket som gott ut efter ca 4 dagar, bara det inte är öppnat innan Men det är ju skillnad på mjölk/grönsaker/annat mat och kött. Farligare bakterier där om jag har förstått det rätt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Men det är ju skillnad på mjölk/grönsaker/annat mat och kött. Farligare bakterier där om jag har förstått det rätt? Men om köttet är förpackat väl ska det gå bra. Just korv så vet jag att man ska kolla om korven är "slemig" och lite sliskig i skinnet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Men om köttet är förpackat väl ska det gå bra. Just korv så vet jag att man ska kolla om korven är "slemig" och lite sliskig i skinnet. Kan ju nämna att jag hade ett paket korv på mitt rum sen i somras tills nu. usch, hittat bakom datorn och jag gav det till en katt som far runt och springer häromkring. dör den? (kan nämna att det luktade AVSKYVÄRT av korvarna, har pepprat med wunderbaum för att dölja lukten. huuu) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Kan ju nämna att jag hade ett paket korv på mitt rum sen i somras tills nu. usch, hittat bakom datorn och jag gav det till en katt som far runt och springer häromkring. dör den? (kan nämna att det luktade AVSKYVÄRT av korvarna, har pepprat med wunderbaum för att dölja lukten. huuu) Hahah, katter äter ju vad fan som helst.. Det är nog ingen fara.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts