Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

QUESTION!!!!!!!!!!!!ETETETETETettett!: varför är det smakskillnad på burkdricka och flaskdricka?

en polare sa att det har med hur dom diskar brukarna/PET flaskorna att göra. men vet ni, mina goda herrar?;)

Smart som jag är så antar jag att det har att göra med att plasten eller aluminumen sätter smak på drickan..

Själv föredrar jag burkdrickan..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till civilingenjörsutbildningar behöver du oftast FysikB så om det är KTH du vill in på är det nog en rekommendation. Även MatteE.

Men Matte E är väl bara vad skolverket säger? Sedan väljer ju de flesta högskolor att bara ha matte D som krav för att komma in. Men de antar att man har Matte E i sig.

Nu vet jag ju visserligen inte hur KTH har, de kanske kör med Matte E som krav?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Matte E är väl bara vad skolverket säger? Sedan väljer ju de flesta högskolor att bara ha matte D som krav för att komma in. Men de antar att man har Matte E i sig.

Nu vet jag ju visserligen inte hur KTH har, de kanske kör med Matte E som krav?

Vet inte heller hur KTH har men i Lund krävs MatteE för CivInj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojfan, nästan alla civil- och högskoleingenjörslinjer jag kunde hitta häromkring krävde inte Matte E för att komma in. Men de antar väl att man har läst Matte E när man väl börjar läsa.

Njäe det antar dom nog inte ifall utbildningen i fråga inte kräver det. Lunds kurser kanske är utformade annorlunda.

Men läs det iallafall, bara 50p och rätt lätt. Jag fick bara G på den kursen men ansträngde mig 0 och hade en efterbliven lärare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njäe det antar dom nog inte ifall utbildningen i fråga inte kräver det. Lunds kurser kanske är utformade annorlunda.

Men läs det iallafall, bara 50p och rätt lätt. Jag fick bara G på den kursen men ansträngde mig 0 och hade en efterbliven lärare.

Åh okej.

Ja, självklart ska jag läsa den, den ingår i högskoleinriktningen på tekniklinjen, tillsammans med Matte D och Fysik B. Det kommer nog bli kämpigt, men klarar jag av det så kan jag vara stolt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag tror alla kommer ihåg min intresseanmälan här ett tag sedan. Jag har nu fixat fram en slutgiltig version. Mycket, mycket tack vare Monsieur Umberto. Han ska ha ett stort tack, men före jag skickar iväg det vill jag att ni ska ta er en sista look och "godkänna" det ur er synvinkel. Går jag för långt, eller duger det här? Tack på förhand.

Hej!

Jag heter X och är en X, snart X år ung och skötsam student som studerar på det samhällsvetenskapliga programmet vid X. Jag har nu valt att sätta mig ner vid min dator idag eftersom jag är intresserad av möjligheterna till ett eventuellt sommarjobb vid er inkommande sommar. Jag är naturligtvis också öppen för att vara inhoppare under nåra veckoslut och helger, både på, före och efter sommaren. Jag vill skriva mycket om mina goda egenskaper, men har insett att det bara skulle bli för klichéfyllt, men jag kan kort och gott säga att jag är en trevlig ung student, med en massa humor och ett stort hjärta som är skötsam och det är egenskaper jag har stor anledning att tro att Ni kommer få användning för i Er affär. Personer i min omgivning brukar trivas väldigt mycket i min närvaro och jag tror detta även kommer smitta av sig hos Er. Kort sagt är jag lätthanterlig att jobba med och jag skulle inte bli förvånad att jag växer med yrket från dag till dag.

Jag kan förvisso fortsätta räkna olika bra egenskaper hos mig själv men eftersom jag är en hederlig människa låter jag bli, så att Du, bäste läsare kan avgöra det själv när vi eventuellt träffas på i framtiden. Härpå följer därför några av mina tidigare sommarjobb. De senaste åren har jag sommarjobbat på flera ställen. Bl.a. på X och X i X. På X fick jag bl.a. stå vid disken och agera som s.k. kundinformatör där jag fick svara i telefon, hjälpa kunder och föreslå köp. Jag höll även koll på anläggningen så att inget var fel och hjälpte även vissa stunder att städa. Det känns som jag inte har så mycket mer att säga om mig i detta läge, så jag får väl hoppas på att vi kommer träffas på i framtiden och passar även på att önska Er en trevlig fortsättning!

Med vänliga hälsningar

X

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag tror alla kommer ihåg min intresseanmälan här ett tag sedan. Jag har nu fixat fram en slutgiltig version. Mycket, mycket tack vare Monsieur Umberto. Han ska ha ett stort tack, men före jag skickar iväg det vill jag att ni ska ta er en sista look och "godkänna" det ur er synvinkel. Går jag för långt, eller duger det här? Tack på förhand.

:doh: Klockren! IMO. Men sista raden; jag vet ju inte vad du heter. (Ok, I got the point)? Is that your real name? För man får ju det intrycket, så om det inte är ditt namn får du stryka det och skriva ditt rätta.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag har ett problem.

Igår fick jag tag på ett spel på min andra dator. När jag skulle lägga över det på min externa hårddisk så att jag skulle kunna spela det på denna datorn, sa min externa hårddisk att det inte fanns nog med utrymme. Jag kollade upp det, och spelet var ca 6GB stort, vilket inte borde vara något större problem då den externa hårddisken hade 191GB ledigt. Vad berodde detta på? Finns det inget jag kan göra, eller måste jag fixa spelet på nytt på denna datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag har ett problem.

Igår fick jag tag på ett spel på min andra dator. När jag skulle lägga över det på min externa hårddisk så att jag skulle kunna spela det på denna datorn, sa min externa hårddisk att det inte fanns nog med utrymme. Jag kollade upp det, och spelet var ca 6GB stort, vilket inte borde vara något större problem då den externa hårddisken hade 191GB ledigt. Vad berodde detta på? Finns det inget jag kan göra, eller måste jag fixa spelet på nytt på denna datorn?

Är din externa hdd i formatet NTFS? Är det FAT32 kan du inte ha enstaka filer som är större än 4GB.

Men är spelet uppdelat i flera små filer så har jag inget svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är din externa hdd i formatet NTFS? Är det FAT32 kan du inte ha enstaka filer som är större än 4GB.

Men är spelet uppdelat i flera små filer så har jag inget svar.

Hur tar jag reda på vilket format den är i?

Jag vet att en fil - själva spelet, är på ca 6GB. Sen har jag några små filer som följde med som tar upp ca 40MB. Går det inte att komprimera den stora filen då, så att den går in ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tar jag reda på vilket format den är i?

Jag vet att en fil - själva spelet, är på ca 6GB. Sen har jag några små filer som följde med som tar upp ca 40MB. Går det inte att komprimera den stora filen då, så att den går in ändå?

Den här datorn -> Klicka en gång på den hårddisken du vill lägga in spelet på -> Kolla i rutan till vänster.

Det går att konvertera hårddisken till NTFS, om den nu redan inte är det.

post-6660-1201804838_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...