Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Kan ju passa på att fråga om någon har koll på vad en penny från 1901 är värd? :whistling:

Ungefär 16:93:-. Eller så kanske det är 94 öre. Hm, från 1900 till 1902 användes ju 3,4% mer koppar i pennymynten så då höjs ju faktiskt priset lite. Jag skulle säga 16:94:- faktiskt.

Duh.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena pojkar. hittade denna mystiska peng under bilsätet i min gamla saab, och fundelerat många timmar vad fan det kan va för ena konstigt stål. står ju ingen valör, och om den är värd lika mycket som europa så känner jag mig nöjd :whistling:

vad är det för peng?

Den är från Grekland, antar att är något viktigt som hände med Grekland år 1998, har dock inte hittat något speciellt. Googla på du bara, så hittar du säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ungefär 16:93:-. Eller så kanske det är 94 öre. Hm, från 1900 till 1902 användes ju 3,4% mer koppar i pennymynten så då höjs ju faktiskt priset lite. Jag skulle säga 16:94:- faktiskt.

Duh.

Du råkar inte veta om det finns en pålitlig myntsamlare som skulle vilja ha det myntet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga här. Vad är det här? (den färgade grejen till höger)

Lite osäker, men är det norrsken? Bilden togs i torsdags i Sälen.

Så sjukt snygga ;D

Nån som vet vart man kan köpa liknade ;

Fast till ett lite vettigare pris

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är snarare material för humortråden? Det står ju svaret på din fråga i artikeln du länkade: Boratbikinin är stötande för barnfamiljerna.

Är det inte stötade för barnfamiljer om det går runt en dam med nakna bröst? eller om tjejer har bekini, är inte det lika stötande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte stötade för barnfamiljer om det går runt en dam med nakna bröst? eller om tjejer har bekini, är inte det lika stötande?

Det står i artikeln att klädseln kanske passar på en strand, men inte på en rugbymatch. Samma sak gäller nog bikini (lär dig stava till ordet).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...