Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

sad44_853686_3.gif

Alltså, jag försöker och försöker.

Dude, jag vet vad du talar om. Det är inte alltid så lätt :>

Jag klarade det!!!!! Tusen tack ni grabbar är fan stommen i mitt liv! Hade för fasen inte klarat dagens tekniska prylar utan er! :(

Alltså, jag vill inte på något sätt verka elak eller det minsta lilla föraktfull, men ibland undrar jag lite smått över hur du klarar dig i dagens IT-samhälle :P Jag menar, "Ska jag googla på [format] to [format]? Edit: jahaaa jag ska skriva AMR to mp3?", hur tänkte du? :D Varför i all världen skulle "[format] to [format] converter" ge något vettigt googleresultat?

Du är så ...så... äh. Du må vara äldre än oss, men du är ju ändå inte så pass gammal att det är utom all räddning? Jag menar... äh. Det är ingen idé, jag kan inte formulera mig riktigt just nu, så det skulle bara sluta i att du blir ledsen :(

Men jag kan förstå dig dock, alla födda ~1988 eller senare föddes ju med laptop i knät iofs, så jag kan tänka mig att det inte är så lätt ibland. Ursäkta om jag låter taskig, jag vet inte hur jag ska lägga orden jag tänker, bara :)

Kan man spela .aac-filer på stereo om jag bränner ut i det formatet?

Det beror väl på om du kan välja att dina aac-filer ska brännas som audioCD i ditt brännarprogram.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag vill inte på något sätt verka elak eller det minsta lilla föraktfull, men ibland undrar jag lite smått över hur du klarar dig i dagens IT-samhälle :) Jag menar, "Ska jag googla på [format] to [format]? Edit: jahaaa jag ska skriva AMR to mp3?", hur tänkte du? :( Varför i all världen skulle "[format] to [format] converter" ge något vettigt googleresultat?

Du är så ...så... äh. Du må vara äldre än oss, men du är ju ändå inte så pass gammal att det är utom all räddning? Jag menar... äh. Det är ingen idé, jag kan inte formulera mig riktigt just nu, så det skulle bara sluta i att du blir ledsen :P

Men jag kan förstå dig dock, alla födda ~1988 eller senare föddes ju med laptop i knät iofs, så jag kan tänka mig att det inte är så lätt ibland. Ursäkta om jag låter taskig, jag vet inte hur jag ska lägga orden jag tänker, bara :>

Det där i början är absolut inte en ursäkt, det där är svinigt beteende mot någon som inte kan mycket om datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dude, jag vet vad du talar om. Det är inte alltid så lätt :rolleyes:

Alltså, jag vill inte på något sätt verka elak eller det minsta lilla föraktfull, men ibland undrar jag lite smått över hur du klarar dig i dagens IT-samhälle :) Jag menar, "Ska jag googla på [format] to [format]? Edit: jahaaa jag ska skriva AMR to mp3?", hur tänkte du? ;) Varför i all världen skulle "[format] to [format] converter" ge något vettigt googleresultat?

Du är så ...så... äh. Du må vara äldre än oss, men du är ju ändå inte så pass gammal att det är utom all räddning? Jag menar... äh. Det är ingen idé, jag kan inte formulera mig riktigt just nu, så det skulle bara sluta i att du blir ledsen :(

Men jag kan förstå dig dock, alla födda ~1988 eller senare föddes ju med laptop i knät iofs, så jag kan tänka mig att det inte är så lätt ibland. Ursäkta om jag låter taskig, jag vet inte hur jag ska lägga orden jag tänker, bara :sick:

Det beror väl på om du kan välja att dina aac-filer ska brännas som audioCD i ditt brännarprogram.

Hahha nej, jag tänkte att man inte behöver ange själva formatet. Utan man söker på format 2 format så fattar google att man vill ändra ett format till ett annat.

Trodde inte man behövde specifisera det.

Nej, jag fick min första "riktiga" dator för 3 år sedan. Men jag är inte HELT borta, så som min farfar var, han trodde datorn var en stor micro. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför säger man "mm" när man äter något gott, eller njuter i allmänhet?

Det enkla svaret är väl helt enkelt för att visa att man tycker att något är gott/njutbart.

Men för att bli lite av en sandlådepsykolog (notera att jag inte bygger detta på några fakta iöverhuvudtaget, bara egna, väldigt förhastade antaganden); det ligger väl i människans natur att göra läten när vi påverkas av saker. Vi skrattar när vi är roade, vi skriker när vi blir rädda, och vi stönar när vi njuter. Men då man oftast har munnen stängd när man äter saker, är det svårt att göra något annat ljud än 'mm'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...