Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Sedan två månader tillbaka är jag helt frälst i kaffe. Innan dess hade jag knappt smakat det, men i slutet på november insåg jag hur vansinnigt gott det är. Senare i december kunde man ju ta lussebulle och en kopp kaffe, det var extra mysigt. ^_^

Hur som helst, jag måste alltid sitta och vänta ett tag så att kaffet får god temperatur. Jag tycker inte att det är varken gott eller särskilt behagligt att dricka från-bryggaren-varmt kaffe. Grejen är dock att man ser aldrig andra kaffedrickare göra så.

Så nu till frågan:

Är det något jag kommer lära mig med tiden? Måsta jag chockträna mig (skållhett kaffe några dagar i rad), och kommer det då att ta lång tid innan jag vänjer mig vid det? Jag är fan beredd på att ha skinnflådd tunga i några dagar om jag lyckas kunna dricka kaffe 'direkt' på kuppen. :P Jobbigt att behöva vänta.

Och just det, mjölk är inget alternativ. Om jag börjar med det så kommer jag säkert inte kunna dricka mjälk utan det sedan, så det känns bara dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan två månader tillbaka är jag helt frälst i kaffe. Innan dess hade jag knappt smakat det, men i slutet på november insåg jag hur vansinnigt gott det är. Senare i december kunde man ju ta lussebulle och en kopp kaffe, det var extra mysigt. ^_^

Hur som helst, jag måste alltid sitta och vänta ett tag så att kaffet får god temperatur. Jag tycker inte att det är varken gott eller särskilt behagligt att dricka från-bryggaren-varmt kaffe. Grejen är dock att man ser aldrig andra kaffedrickare göra så.

Så nu till frågan:

Är det något jag kommer lära mig med tiden? Måsta jag chockträna mig (skållhett kaffe några dagar i rad), och kommer det då att ta lång tid innan jag vänjer mig vid det? Jag är fan beredd på att ha skinnflådd tunga i några dagar om jag lyckas kunna dricka kaffe 'direkt' på kuppen. :P Jobbigt att behöva vänta.

Och just det, mjölk är inget alternativ. Om jag börjar med det så kommer jag säkert inte kunna dricka mjälk utan det sedan, så det känns bara dumt.

Trådmaterial!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu till frågan:

Det är sååå mycket godare med mjölk imo. Men precis som du säger så kan jag inte dricka utan nu längre, men vad gör det? Ett annat alternativ är förstås att först brygga lite starkare kaffe och sen när det är klart spä ut med en skvätt vatten.

Fast jag är rätt säker på att man härdas om det är det du vill. Jamenar inbitna kaffedrickare sörplar ju i sig kokhett kaffe som ingenting! Jag själv hatar dock att bränna mig på tungan, men då jag alltid har mjölk så är det ändå inget problem.

Grattis till ditt beroende.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur rensar man cachen i IE6? :P Det kanske hjälper mot IPB-fenomenet att man just nu alltid kommer sex sidor bak i en jätte-redan-läst tråd. Sökte i Hjälpavsnitt, men hur ofta bidrar de med något ^_^(Samma sak med felsökningsguider; "Har du anslutit kabeln? Ja. Tyvärr, du kan inte få mer hjälp ur denna felsökare.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur rensar man cachen i IE6?:P Det kanske hjälper mot IPB-fenomenet att man just nu alltid kommer sex sidor bak i en jätte-redan-läst tråd. Sökte i Hjälpavsnitt, men hur ofta bidrar de med något ^_^(Samma sak med felsökningsguider; "Har du anslutit kabeln? Ja. Tyvärr, du kan inte få mer hjälp ur denna felsökare.)

Verktyg -> Internet-alternativ -> Ta bort filer.

Tror jag i alla fall. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att jag kan äta mig snuskigt mätt på någonting, sätta mig och göra absolut inte ett skit, och ändå vara nära döden av hunger bara två timmar senare?

Edit: Och ändå inte lägger på mig ett ynka hekto, trots att det är såhär dag ut, och dag in?

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att jag kan äta mig snuskigt mätt på någonting, sätta mig och göra absolut inte ett skit, och ändå vara nära döden av hunger bara två timmar senare?

Sånt händer mig ibland med. tror det har något med att kroppen inte kan ta emot mer föda vid det tillfället, du blir mätt, använder den nyupptagna födan till energi, behöver mer för att lagra, du blir hungrig igen ^_^

för mig någon förklarade det så

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Och ändå inte lägger på mig ett ynka hekto, trots att det är såhär dag ut, och dag in?

När man t.ex. äter pannkakor får man i sig en massa "tomma kolhydrater", som gör att man blir snabbt mätt men också snabbt hungrig eftersom de bryts ned så fort, till skillnad från stärkelse, eller för den delen fibrer, som inte bryts ned alls. Varför du inte ökar i vikt vet jag inte, du kanske gör dig av med den energin senare på dagen? Annars kan du ha en väldigt effektiv ämnesomsättning.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur rensar man cachen i IE6?:P Det kanske hjälper mot IPB-fenomenet att man just nu alltid kommer sex sidor bak i en jätte-redan-läst tråd. Sökte i Hjälpavsnitt, men hur ofta bidrar de med något ^_^(Samma sak med felsökningsguider; "Har du anslutit kabeln? Ja. Tyvärr, du kan inte få mer hjälp ur denna felsökare.)

Jag har också det problemet, jag har rensat både cache och kakor flera gånger men hamnar alltid på kickens post i vardagssnack. Hans post som handlar om att han fyller ut sina dagar till max med plugga och träning.

Svinjobbigt eftersom jag själv måste klicka mig fram till rätt sida.

Band- /binnikemask.70l53cqg4p.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att jag helt fastnat för Final Fantasy´s grafiska delar (både i film och spel) och funderar lite på att spela igenom spelen för att förstå storyn etc, men jag vet inte riktigt var man ska börja? FF7?

Anyone?

Grejen är den att alla Final Fantasy spel har olika storys. FF7 anses ju vara det bästa 'storymässigt' så igentligen skulle jag spela det sist pga. att du kommer tycka alla andra Final Fantasy spel har dålig story. Personligen hade jag spelat på emulatorer och början med Final Fantasy 3 på SNES och sedan gå över till 5 och sedan 7/8 -> 9 -> 10 -> X-2 -> 12 (-> 7)

Om någon vill rätta mig, feel free to do so.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...