P-C Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 (redigerad) Vad heter den där grejer som ned håller på sin hals när han ska prata? Finns såna i verkligheten? Hur mycket kostar dom? Var får man tag på dom? Hur många teomans krävs det för att skruva i en glödlampa? Redigerad 20 januari, 2008 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Hur många teomans krävs det för att skruva i en glödlampa? 501 1 som skruvar i glödlampan o 500 som förstör gtasajten.. Var jag nära? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Vad heter AngryAxel på last.fm? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Vad heter AngryAxel på last.fm? Skicka PM och fråga? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Skicka PM och fråga? Har lämnat en comment och inte fått något svar. Och på det här sättet får ju fler reda på det. Ja, vi säger så. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Ja, jag vill också veta. Säker på att han har en? Säker på att han inte vill säga än för att han ska göra sig själv rättvisa först? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Ja, jag vill också veta. Säker på att han har en? Säker på att han inte vill säga än för att han ska göra sig själv rättvisa först? Första var väldigt fin, men jag stör mig väldigt mycket på skyltarna! Var f.ö. ute p åen promenad idag. Snö, yay! Fler finns på bilddagboken, vid intresse. ledde till att jag kollade runt på hans bilder och hittade: http://EnTillAxel.bilddagboken.se/index.ph...DEmY3VycmltZz0w Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Ja, jag vill också veta. Säker på att han har en? Säker på att han inte vill säga än för att han ska göra sig själv rättvisa först? Jag har också en nu, och jag förstår vad du menar. Liksom, Pain och Weatus har jag en låt vardera av, som jag lyssnat på en gång vardera. Ändå kommer den upp som toppartist, och wtf? Knappast att jag lyssnar på dem. Metallica, t.ex., har jag lyssnat på sen jag var ~9 år gammal, men bara för att jag inte lyssnat på deras låtar på datorn just, så registreras det inte i Last.fm och därför verkar det inte som att jag är nåt fan över huvud taget. Samma sak med Red Hot Chili Peppers, som jag lyssnat på sen One Hot Minute var nysläppt. För att det ska bli nån fråga av detta inlägg: Vad händer om jag lyssnar på en låt som garanterat inte finns på internet, och som jag inte heller vill bli uppladdad eller ens publik? Brorsan har ett antal låtar jag vill lyssna på men inte törs för att de kanske laddas upp, eller att Last kanske ska ladda upp ID3-taggarna som brorsan säkert vill behålla hemliga. Kommer Last snoka upp låtens namn och artist, och kommer det rentav ladda upp låten till internet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 (redigerad) Jag har också en nu, och jag förstår vad du menar. Liksom, Pain och Weatus har jag en låt vardera av, som jag lyssnat på en gång vardera. Ändå kommer den upp som toppartist, och wtf? Knappast att jag lyssnar på dem. Metallica, t.ex., har jag lyssnat på sen jag var ~9 år gammal, men bara för att jag inte lyssnat på deras låtar på datorn just, så registreras det inte i Last.fm och därför verkar det inte som att jag är nåt fan över huvud taget. Samma sak med Red Hot Chili Peppers, som jag lyssnat på sen One Hot Minute var nysläppt. För att det ska bli nån fråga av detta inlägg: Vad händer om jag lyssnar på en låt som garanterat inte finns på internet, och som jag inte heller vill bli uppladdad eller ens publik? Brorsan har ett antal låtar jag vill lyssna på men inte törs för att de kanske laddas upp, eller att Last kanske ska ladda upp ID3-taggarna som brorsan säkert vill behålla hemliga. Kommer Last snoka upp låtens namn och artist, och kommer det rentav ladda upp låten till internet? Okej, såhär är det. Last.FM skapar ingen information själv. Alla information om artister är skrivna av användare, alla låtar som man kan provlyssna på är också uppladdade av användare. Last.FM läser av taggade musikfiler, så om du inte vill att din brors låtar ska scrobblas av Last.FM så tar du helt enkelt bara bort alla taggar. Högerklicka > Egenskaper > Sammanfattning > Avancerat (Om det behövs) sedan tar du helt enkelt bort all information. Om du nu skulle lyssna på din brorsas låtar med taggar så spelar det ingen större roll, din brorsas band kommer finnas bland dina lyssnade låtar och artister, men klickar man på hans artistnamn så kommer man till en sida som är tom på information. Det kommer inte finnas någon information, för ingen har ju skrivit någon då bara du känner till låtarna. Ingen låt kommer vara uppladdad, du har ju inte laddat upp någon. På radion kommer det stå spela artister som liknar "Henriks bror" men jag tror inte det går att använda den radion, och om det går så är det ju ändå inte just din brorsas musik som kommer upp. Topplåtar kommer att stå, men bara de låtar du lyssnat på eftersom du är den enda på hela Last.FM som lyssnar. Inga taggar kommer att stå, ingen har ju taggat låtarna då bara du lyssnar. Relaterade bloggar kommer det inte finnas några då ingen har skrivit någon blogg om bror din. Sista skriket kommer inte finnas så länge inte du skriver något. Möjligen att någon går in på artistsidan via din Last.FM men det enda han kan göra där är att skriva i skriklådan. Visserligen kan han ju skriva en beskrivning om din brorsa när han är där inne, men vad ska personen skriva? H*n kan ju inget om din brorsa. Hoppas jag rätade ut något frågetecken. Edit: Anledningen till att de artisterna hamnade direkt på topplistan är ju för att du är så ny. Vänta ett tag så ska du se att nya artister får svårare att hamna på topplistan. Redigerad 21 januari, 2008 av eXotic Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Okej, såhär är det. Ah, okej Men om jag har korrekta ID3-taggar kommer dessa laddas upp, men aldrig nåt annat än just taggarna (Artist, låtnamn)? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 (redigerad) feltråd. Redigerad 21 januari, 2008 av Spam Snuten Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Kan man ha en mailadress registrerad på msn.com (dvs. namn@msn.com)? blir det inte hotmail då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Jag undrar om nått blivit fel med mitt Firefox. Allting laddar mycket segare än tidigare och ibland kan webbläsarn nästan fastna helt (beror inte på uppkopplingen, iaf märker jag inget på annat håll). Kollar jag på "processer" ligger firefox.exe stadigt över 130 000 K, är detta högt eller vanligt? Jag har för mig att siffran var mycket lägre tidigare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Kollar jag på "processer" ligger firefox.exe stadigt över 130 000 K, är detta högt eller vanligt? Min ligger på 40 932 kB atm.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 80 K här. Inte för att det hjälper ditt problem, men. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Vad heter AngryAxel på last.fm? Blä, jag har last.fm. Anledningen till att jag inte gått ut med det, är att jag skäms för mitt användarnamn. Jag reggade mig dumt nog i ett nykärt tillstånd, och då alla 'bra' namn var tagna, så jag skrev in namnet 'pojkvan', och klickade okej. Jag och hon skulle ju vara tillsammans för alltid, liksom. Det var vi inte, och har senare insett att namnet inte är en felaktig beskrivning av min sociala status, men bristen av 'ä' gör att det ser ut som att jag är van vid pojkar. Vilket jag verkligen inte är. Och... Ja, jag gillar bara inte namnet. Sedan har jag skrobblat uppemot 10000 spelningar, så att börja om på ny kula skulle vara jobbigt. Men jag tänker ändå att jag ska göra det varje dag. Men alla skrobblingar ger väl en okej bild av min musiksmak, men jag känner att det absolut inte komplett. Däremot använder jag den väldigt sällan; har knappt skrobblat något på några veckor nu, så dess användningsområde är främst för att kolla upp vilka konserter som är aktuella. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 80 K här. Inte för att det hjälper ditt problem, men. Jag gör inget speciellt och nu är den på 250 000 K. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Hm, jag hade nåt liknande problem, en del vanligtvis tungladdade sidor gick inte ens att ladda o.O Jag provade att ta bort alla cookies och lösenord o sånt sen så gick det bättre, du har kanske provat det redan men det hjälpte för mig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Kan man ha en mailadress registrerad på msn.com (dvs. namn@msn.com)? blir det inte hotmail då? Ja, det kan man. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Vad är det för kommando man har råkat trycka in ifall ÅÄÖ på tangentbordet helt plötsligt byts ut mot symboler som"(#&/[" ? Och hur avaktiverar man det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts