Kebab Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 (redigerad) Vad är intressanta frågor att ställa till en faktaruta? Okej, felformulerat; man ska inte ställa frågorna till själva faktarutan, man ska ställa frågorna till personen om vilken faktarutan handlar. Vad är en faktaruta? Edit: Eller alltså.. I vilket sammanhang ska den användas? Redigerad 18 januari, 2008 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 Vad är en faktaruta? Edit: Eller alltså.. I vilket sammanhang ska den användas? Den ska vara med i en artikel om en konstnär. Typ en så'n, men med frågor, i stil med "Senast lästa bok:", och dylikt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 Om jag har minnen som det står: Type: DDR Channels#: Dual Vilken typ av minne är det då?? DDR2 eller vanliga DDR?? Och vart skulle jag kunna se vilken typ av minne mitt moderkort har stöd för om jag inte har alla papper osv som medföljde?? (De ligger nämligen hemma hos farsan som slängt ut mig) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nikolai Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 (redigerad) Hej jag är ny här så bli inte arga om jag skriver dåligt. I snoop doggs nya låt Sensual seduption (sexual eruption) så har han ett rör i sin mun som gör att hans röst låter elektrisk (svårt att förklara).. Här se själva i 1,56 så är det inzoomat på hans mun: http://youtube.com/watch?v=QETLPcWqjcw&feature=related 1.Vad heter en sådan? 2.Var kan man köpa den? 3.Finns det några andra saker som kan förvränga rösten? 4.Var kan man köpa dom? 5.Hur låter rösten med den? 6.Var kan man få tag på en sån där som stumma håller på sin hals när dom ska prata så att den låter elektrisk? Tack på förhand. Mvh Nikolai Omerovitch Redigerad 19 januari, 2008 av Nikolai Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Hej jag är ny här så bli inte arga om jag skriver dåligt. Välkommen! Du skriver bättre än många här, oroa dig inte för det. 1.Vad heter en sådan? Tekniken, eller vad man ska kalla det, kallas Vocoder. Typ. 3.Finns det några andra saker som kan förvränga rösten? Aww yeah. Talk Box kanske också är vad du är ute efter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Hej jag är ny här så bli inte arga om jag skriver dåligt. I snoop doggs nya låt Sensual seduption (sexual eruption) så har han ett rör i sin mun som gör att hans röst låter elektrisk (svårt att förklara).. Här se själva i 1,56 så är det inzoomat på hans mun: http://youtube.com/watch?v=QETLPcWqjcw&feature=related 1.Vad heter en sådan? 2.Var kan man köpa den? 3.Finns det några andra saker som kan förvränga rösten? 4.Var kan man köpa dom? 5.Hur låter rösten med den? 6.Var kan man få tag på en sån där som stumma håller på sin hals när dom ska prata så att den låter elektrisk? Tack på förhand Mvh Nikolai Omerovich Talk Box heter det på engelska. Läs här så står det om lite andra röstförvrängare också: wiki. Det finns ju datorprogram som förvränger rösten också, googla. Fråga i en musikaffär efter talkbox eller kolla tradera / blocket dylikt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nikolai Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Tack så mycket för alla svar. Men vet ni inte vad såna där som stumma människor hållar på sina halsar när dom pratar så får dom ett liknande ljud? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Varför rostar plåt och varför smälter is av salt? altså hur fungerar reaktionen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Varför rostar plåt och varför smälter is av salt? altså hur fungerar reaktionen? Haha bara dessa bilar... hela tiden. Men vi gillar dig ändå! Ang. frågan så orkar jag inte förklara, googla eller läs nån gammal biologibok =) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Vad är hela meningen med programmet "Fraps"? Om man inte recordar bara små korta klipp så är ju skiten helt jävla värdelöst. Vad fan vill dem jag ska göra med en fil på tre/en/en halv gigabyte? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Vad är hela meningen med programmet "Fraps"? Om man inte recordar bara små korta klipp så är ju skiten helt jävla värdelöst. Vad fan vill dem jag ska göra med en fil på tre/en/en halv gigabyte? Du får ju komprimera filen till typ xivd. Lättast är kanske att bara öppna den i Window Movie Maker och spara i den kvallite du önskar. Då blir den mindre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Vad är hela meningen med programmet "Fraps"? Om man inte recordar bara små korta klipp så är ju skiten helt jävla värdelöst. Vad fan vill dem jag ska göra med en fil på tre/en/en halv gigabyte? Har du fullversion så kan du spela in mer än bara 30 sekunder. Eller du kanske syftade på att långa klipp blir riktigt stora? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 (redigerad) Du får ju komprimera filen till typ xivd. Lättast är kanske att bara öppna den i Window Movie Maker och spara i den kvallite du önskar. Då blir den mindre. Inte tillräckligt mycket midre... tror jag. Tror jag testade, inte säker. Men okej vi säger såhär då, Varför? Varför ska just fraps göra filerna så stora? När andra program inte gör det, men ändå behåller kvalité. Jag har inga problem nu för jag använder ett annat program, men det är fortfarande skumt tycker jag. Edit: Har du fullversion så kan du spela in mer än bara 30 sekunder. Eller du kanske syftade på att långa klipp blir riktigt stora? Syftade på att långa klipp blir riktigt stora ja =) Kanske lite dåligt formulerat av mig. Redigerad 19 januari, 2008 av Always_Mongo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Inte tillräckligt mycket midre... tror jag. Tror jag testade, inte säker. Men okej vi säger såhär då, Varför? Varför ska just fraps göra filerna så stora? När andra program inte gör det, men ändå behåller kvalité. Jag har inga problem nu för jag använder ett annat program, men det är fortfarande skumt tycker jag. Jag gissar på att det är för att det är väldigt processorkrävande att komprimera film och att det kommer göra att det hackar ännu mer när du spelar in. Jag använda fraps lite på min förra dator och då minns jag att spelen droppade till typ 5 fps när jag satte på rec. Men det är ju samma sak med digitalkameror. Tar du en bild i 1600x1200 så kanske den tar 500kb. Ifall du bara öppnar den i paint och sparar den igen så ligger den på 100kb... Från början är bilden okomprimerad och det är så det ska vara. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Jag gissar på att det är för att det är väldigt processorkrävande att komprimera film och att det kommer göra att det hackar ännu mer när du spelar in. Jag använda fraps lite på min förra dator och då minns jag att spelen droppade till typ 5 fps när jag satte på rec. Men det är ju samma sak med digitalkameror. Tar du en bild i 1600x1200 så kanske den tar 500kb. Ifall du bara öppnar den i paint och sparar den igen så ligger den på 100kb... Från början är bilden okomprimerad och det är så det ska vara. Ok... jaja, men... varför är det inte likadant med andra program då? Och varför skulle dem göra så att Fraps skapar så stora filer när inte andra gör det. Nej förlåt Dude Jag ska inte störa dig med detta mer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Ok... jaja, men... varför är det inte likadant med andra program då? Och varför skulle dem göra så att Fraps skapar så stora filer när inte andra gör det. Nej förlåt Dude Jag ska inte störa dig med detta mer Vet faktiskt inte hur det ligger till men varför använder du inte andra programm ifall det passar dig bättre? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 FRAPS ger högst kvalité intill att se på din egna skärm, det är klarast och det är lätt att skaffa. Det är därför folk använder det. Och det är därför det blir stora filer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nikolai Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Finns det något som kan göra så att rösten låter som när man använder en talkbox fast man behöver inte koppla in den i ett keaboard som man gör med en talkbox? Vad heter den stumma killen i southpark som har en grej på sin hals så att han låter som en robot och alltid umgås med en jägare? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 (redigerad) Vad heter den stumma killen i southpark som har en grej på sin hals så att han låter som en robot och alltid umgås med en jägare? Ned, heter han. ___ Någon som vet om det går, och isåfall var, att ladda ner extra ordlistor till Microsoft W♥rd? ___ Drar en glödlampa lika mycket ström (eller Watt, för den delen) om man drar ner dess ljusstyrka med hjälp av en dimmer, jämfört med om den lyser med full styrka? Redigerad 20 januari, 2008 av AngryAxel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nikolai Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Vad heter den där grejer som ned håller på sin hals när han ska prata? Finns såna i verkligheten? Hur mycket kostar dom? Var får man tag på dom? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts