Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Det ja förstog av texten av min dåliga engelska är att de kan se lite färg och de är röd-grön blinda. Rätta mig om ja har fel.

Btw finns det nåt program som man kan öva sin engelska med så man kan lära sej en del ord. För min engelska är inte så bra.

Spela mycket datorspel och se filmer utan undertexter, det är min cup of tea.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ja förstog av texten av min dåliga engelska är att de kan se lite färg och de är röd-grön blinda. Rätta mig om ja har fel.

Btw finns det nåt program som man kan öva sin engelska med så man kan lära sej en del ord. För min engelska är inte så bra.

Spela mycket datorspel och se filmer utan undertexter, det är min cup of tea.

Se engelska filmer med engelska undertexter, det är mitt tips. Då får man både lyssningsträning och förstår orden bättre eftersom de står på engelska. Hjärnan har mycket lättare för att lära sig tal+skrift än att lära sig från enbart tal. Dessutom, när du ska prata eller skriva på engelska kan du inte bara ha gjort den ena delen.

Min brorsa lär sin engelska flickvän svenska och hon sken upp som en sol när vi bytte till SVT1, där Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter var på, eftersom hon plötsligt kunde förstå nästan allt de sa. Jag slog på textningen (Text-tv s.199) och hon tyckte det var fantastiskt ;)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se engelska filmer med engelska undertexter, det är mitt tips. Då får man både lyssningsträning och förstår orden bättre eftersom de står på engelska. Hjärnan har mycket lättare för att lära sig tal+skrift än att lära sig från enbart tal. Dessutom, när du ska prata eller skriva på engelska kan du inte bara ha gjort den ena delen.

Min brorsa lär sin engelska flickvän svenska och hon sken upp som en sol när vi bytte till SVT1, där Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter var på, eftersom hon plötsligt kunde förstå nästan allt de sa. Jag slog på textningen (Text-tv s.199) och hon tyckte det var fantastiskt ;)

Ja jo det är sant. Jag brukar köra med engelska subs ibland så man inte missar något. I Fear And Loathing In Las Vegas t.ex. Mycket snack men där en svensk översättning inte duger eftersom formuleringarna och ordvalen är halva grejen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många tror ni nuförtiden känner folk via Internet (alltså snackar ofta på MSN, men aldrig träffats)?

Massvis.

Jag själv, "känner" 7 stycken via internet, och enbart därifrån

En engelsman, skulle möta han direkt om han inte bodde på en öde ö. ;)

Och sex svenskar, som jag inte vill möta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag har minnen som det står:

Type: DDR

Channels#: Dual

Vilken typ av minne är det då?? DDR2 eller vanliga DDR??

Och vart skulle jag kunna se vilken typ av minne mitt moderkort har stöd för om jag inte har alla papper osv som medföljde?? (De ligger nämligen hemma hos farsan som slängt ut mig)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...