Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

www.justfuckinggoogleit.com

flpupaf0oefc.jpg

Visserligen länkade länk nummer två till version tio, men jag tyckte att det var lite småkul.

Om man söker på "Directx" får man fram 10:an som första träff.

Äsch, så logisk är inte jag! :P

Är det någon som är en hejare på kvantmekanik? Sitter och filosoferar kring ödet, slumpen, predestination, om allt har en mening, etc. Och vid läsning på ett annat forum postade en snubbe ett argument för att slumpen skulle existera, vilket löd kort och gott: "Kvantmekanik". Jag kollade upp det på Wikipedia, och såg följande fras, som tyvärr bara skrapade på ytan: "Den viktigaste (skillnaden mellan 'klassisk' mekanik, och kvantmekanik) är att dess (kvantmekanikens) förutsägelser är statistiska, i meningen att man inte kan förutsäga vilket resultat en mätning kommer att ge, utan endast sannolikheterna för möjliga utfall."

Och det är sista meningen som inte går ihop för mig. Vad har en person som är lagd åt ett kvantmekaniskt håll för argument för att man inte kan förutsäga vilket resultat en mätning kan ge?

Tacksam för svar.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WTF? fick nåt PM av nån konstig typ "Hello guys, i'm not sure if your the guys i think you are (lol xD)

Do you have create Qs08 pack kits from Russian Premier League ? if yes, i'm moderator on FMEurope.net and i want (if you want too) your autorisation to host your pack on FMEurope Download Center (like Qwas & UkoGS)

Thank you very much, and sorry to message you here but you are difficult for call "

Från Damn3d

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WTF? fick nåt PM av nån konstig typ "Hello guys, i'm not sure if your the guys i think you are (lol xD)

Do you have create Qs08 pack kits from Russian Premier League ? if yes, i'm moderator on FMEurope.net and i want (if you want too) your autorisation to host your pack on FMEurope Download Center (like Qwas & UkoGS)

Thank you very much, and sorry to message you here but you are difficult for call "

Från Damn3d

PM här? Då är det väl en smart spambot. Eftersom jag vet att du prövade på lite FM08 så är det inte helt omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som är en hejare på kvantmekanik? Sitter och filosoferar kring ödet, slumpen, predestination, om allt har en mening, etc. Och vid läsning på ett annat forum postade en snubbe ett argument för att slumpen skulle existera, vilket löd kort och gott: "Kvantmekanik". Jag kollade upp det på Wikipedia, och såg följande fras, som tyvärr bara skrapade på ytan: "Den viktigaste (skillnaden mellan 'klassisk' mekanik, och kvantmekanik) är att dess (kvantmekanikens) förutsägelser är statistiska, i meningen att man inte kan förutsäga vilket resultat en mätning kommer att ge, utan endast sannolikheterna för möjliga utfall."

Och det är sista meningen som inte går ihop för mig. Vad har en person som är lagd åt ett kvantmekaniskt håll för argument för att man inte kan förutsäga vilket resultat en mätning kan ge?

Tacksam för svar.

Vi säger så här, om jag skulle gå ut på stan med en undersökning gällande antal höger- och vänsterhänta, kan jag bara anta att ~10% är vänsterhänta. Det är för att statistik har visat att runt 10% av jordens befolkning är vänsterhänta (nu drog jag 10% rätt ur röven, jag kommer inte ihåg den exakta siffran). Alltså har jag dragit en statistisk slutsats gällande resultatet. Däremot finns det fortfarande en möjlighet att slutresultatet blir att 50% av tillfrågade visar sig vara vänsterhänta. Utan slumpens regler hade resultatet blivit 10% vänsterhänta, alltid.

Slå mig om jag har fel. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...