Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Varklumpar?

Helt rätt, varklumpar, de är de som gör som du får dålig andedräkt.

Om du gapar ganska stort (inte för mycket då går det inte) ser du att du har 2 "klumpar" på var dera sida i halsen. Du kan trycka på dessa och då vrider de sig lite. Du ser då att de har håligehter i sid, där finns varklumparna. Tryck lite och de kommer ut.

Använd tex nedsidan av en tandborset för att pilla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FEEEEL FÖR DET FINNS INGEN RAK KURVA HAHAHAHAHA JAG ÄR ROLIGAST

Nej, men en kurva kan vara mer rak än en annan. Alltså: en (ganska) rak kurva.

Om du gapar ganska stort (inte för mycket då går det inte) ser du att du har 2 "klumpar" på var dera sida i halsen. Du kan trycka på dessa och då vrider de sig lite. Du ser då att de har håligehter i sid, där finns varklumparna. Tryck lite och de kommer ut.

Det är för fan inte var. :mellow: Inte vet jag vad det är, men det är inte den sortens var som finns i infekterade sår iaf. Basta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men en kurva kan vara mer rak än en annan. Alltså: en (ganska) rak kurva.

Det är för fan inte var. :mellow: Inte vet jag vad det är, men det är inte den sortens var som finns i infekterade sår iaf. Basta.

Finns väl olika sorters var...? :)

Detta är i alla fall vad doktorn sa till mig en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter sånadär vita, mjuka, illaluktande och allmänt mysiga grejer man harklar upp hur halsen ibland? Och vad är det för något?

Häftigt att frågan kommer upp just som jag började undra samma sak.

Jag har fått sådana i munnen lite nu och då så länge jag kan minnas, ibland har det varit så att de skavt långt bak i gomen så det känns som man håller på att sätta i halsen hela tiden. Första gångerna visste jag inte vad det var och höll på att bli vansinnig fram tills jag hostade till riktigt hårt och fick den i munnen.

Nu, för någon dag sedan fick jag samma sak igen, att det kändes som något var långt bak i halsen, så jag tog mobilen och lös med lampan in i munnen och kollade i spegeln, då såg jag i den högra "klumpen" att något vitt stack ut.

Blev lite ängslig först eftersom det bara var i den ena, lyckades få bort det mesta men många kräkreflexer som följd, sedan orkade jag inte mer. När det nästa dag var nästan borta så slutade jag bry mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fungerar detta:

Jag har köpt en dator från en butik i Östersund. Dom ringde nyss och sa att den är färdig att hämtas. Dock så ringde dom från ett 060-nummer, vilket är riktnumret i Sundsvall. Jag blev brydd över detta, och kollade på Hitta.se.

060-numret går till en person i Östersund.

063-numret (riktnumret i Östersund), som ska vara butikens nummer går också till Östersund, samma adress som butiken ligger på.

Båda numrena går till två privatpersoner med samma efternamn.

:mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...