eXotic Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Man skriver ju datumet "Månad/År" och det är ju ett /-tecken utsatt på ett ställe. Ja, i och för sig. Men jag tror bara den är där för att separera datumet från namnteckning. ANNARS, så är det så att man skriver in sakerna efter texten, då borde det så ut såhär: ____________________________________________________________________________________________________ GILTIGT T O M............Månad/ÅR.................NAMNTECKNING Tackleberry Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Jag gör som det ser ut på det engelska (se min förra post), alltså att man skriver till höger på nederdelen. Men stat/provins, någon som vet vad man ska fylla i där? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Jag gör som det ser ut på det engelska (se min förra post), alltså att man skriver till höger på nederdelen. Men stat/provins, någon som vet vad man ska fylla i där? Du behöver inte fylla i där.. Och om du inte bor i lägenhet ska du inte skriva någonting på den raden heller utan ditt husnummer ingår i Gatuadress.. Si si signorita. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Nån som vet hur mycket snus man får ta med till USA utan att behöva betala tull eller nåt? Och om man skulle åka fast för att ta med mer än man får, vad skulle jag få för straff? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Nån som vet hur mycket snus man får ta med till USA utan att behöva betala tull eller nåt? Och om man skulle åka fast för att ta med mer än man får, vad skulle jag få för straff? Angående de där me snus.. När jag var i portugal(lissabon) så var jag inne i Hard rock café o körde in en bulle, då sa en person: vafan tar du droger?(english) men ja sa: no! it is snus!! Vilka jävla ålbeten de finns!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Angående de där me snus.. När jag var i portugal(lissabon) så var jag inne i Hard rock café o körde in en bulle, då sa en person: vafan tar du droger?(english) men ja sa: no! it is snus!! Vilka jävla ålbeten de finns!! Och de förstod? Snus är inget internationellt ord... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) Jag letar efter en film om de 10 budorden som tydligen är amerikanskt. Enligt pappa så ska den ha en release date mellan 1980-1999+. Någon som vet vilken film jag letar efter? . Filmen handlar alltså om Moses. Redigerad 5 januari, 2008 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 5 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Angående de där me snus.. När jag var i portugal(lissabon) så var jag inne i Hard rock café o körde in en bulle, då sa en person: vafan tar du droger?(english) men ja sa: no! it is snus!! Vilka jävla ålbeten de finns!! Snus är en drog, likaså cigarretter osv. Till och med kaffe är en drog. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) Inget... Redigerad 5 januari, 2008 av yo.yo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Vilka jävla ålbeten de finns!! Snus finns typ bara i Tyskland, Sverige och Norge. Knappt några som vet vad det är. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) Snus finns typ bara i Tyskland, Sverige och Norge. Knappt några som vet vad det är. Fel. USA är tydligen världens största snusmarknad. http://www.swedishmatch.com/News/Swe/USAVa...Snusmarknad.asp Så Brodd; Det ska nog inte vara några problem att ta in en eller två stockar. Tänk på att det går att köpa där, även om deras snus (som till majoriteten inte tillverkas utav Swedish match) smakar äckelpäckel. Redigerad 5 januari, 2008 av felshoe Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Snus är en drog, likaså cigarretter osv. Till och med kaffe är en drog. Allt som leder till beroende är en sorts drog på ett eller annat sätt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) De vet ja väll, men han undrade vad de var för drog, o han verkade vara allvarlig, o snus är knappast allvarligt. Redigerad 5 januari, 2008 av ERROLS_TRUMMA Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Jag letar efter en film om de 10 budorden som tydligen är amerikanskt. Enligt pappa så ska den ha en release date mellan 1980-1999+. Någon som vet vilken film jag letar efter? . Filmen handlar alltså om Moses. http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=28191 --------- Jag behöver ett svenskt ord för "scaremongering"/"scaremonger". Någon? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Jag behöver ett svenskt ord för "scaremongering"/"scaremonger". Någon? Panikspridning/panikspridare. (enligt Norstedts engelska ordbok) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 De vet ja väll, men han undrade vad de var för drog, o han verkade vara allvarlig, o snus är knappast allvarligt. Nejdå, nikotin dödar bara en person var 9:e sekund världen över. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Panikspridning/panikspridare. (enligt Norstedts engelska ordbok) Thankee! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) Vill fråga vad detta heter som jag beskriver. Jag skulle åka till en annan stad med buss då. Satte mig och det var mörkt ute. Efter en cirka halvtimma så halvsover jag. Har ögonen öppna men är sjukt trött. Har även MP3-n på. Jag kollar på bilarna i den motsatta filen. Det som nu händer är något oerhört konstigt. Jag kollar på ljusen som kommer emot mig och 2-3 bilar åker förbi. Plötsligt ser jag en raggarbil som kommer och när den nästan är jämsides så svänger den otroligt skarpt och åker in "mot" bussen. Den är just på väg på att krascha och jag tar tag i sätet framför mig och hoppar smått till. Jag trodde helt allvarligt att nu kraschar han. Men sedan försvann bilen bara "poff" exakt när det skulle hända. Alltså, det var ingen riktig bil, men jag blev rejält skrämd. Har aldrig varit med om detta och trodde inte sådant var möjligt. Jag hade ögonen öppna hela tiden och drömde INTE. Det vet jag. Nu vill jag veta vad det var och varför? Var det en illusion, eller något annat? Varför en raggarbil? Redigerad 5 januari, 2008 av kicken Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Vill fråga vad detta heter som jag beskriver. Jag skulle åka till en annan stad med buss då. Satte mig och det var mörkt ute. Efter en cirka halvtimma så halvsover jag. Har ögonen öppna men är sjukt trött. Har även MP3-n på. Jag kollar på bilarna i den motsatta filen. Det som nu händer är något oerhört konstigt. Jag kollar på ljusen som kommer emot mig och 2-3 bilar åker förbi. Plötsligt ser jag en raggarbil som kommer och när den nästan är jämsides så svänger den otroligt skarpt och åker in "mot" bussen. Den är just på väg på att krascha och jag tar tag i sätet framför mig och hoppar smått till. Jag trodde helt allvarligt att nu kraschar han. Men sedan försvann bilen bara "poff" exakt när det skulle hända. Alltså, det var ingen riktig bil, men jag blev rejält skrämd. Har aldrig varit med om detta och trodde inte sådant var möjligt. Jag hade ögonen öppna hela tiden och drömde INTE. Det vet jag. Nu vill jag veta vad det var och varför? Var det en illusion, eller något annat? Varför en raggarbil? Hallucination? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) Vill fråga vad detta heter som jag beskriver. Jag skulle åka till en annan stad med buss då. Satte mig och det var mörkt ute. Efter en cirka halvtimma så halvsover jag. Har ögonen öppna men är sjukt trött. Har även MP3-n på. Jag kollar på bilarna i den motsatta filen. Det som nu händer är något oerhört konstigt. Jag kollar på ljusen som kommer emot mig och 2-3 bilar åker förbi. Plötsligt ser jag en raggarbil som kommer och när den nästan är jämsides så svänger den otroligt skarpt och åker in "mot" bussen. Den är just på väg på att krascha och jag tar tag i sätet framför mig och hoppar smått till. Jag trodde helt allvarligt att nu kraschar han. Men sedan försvann bilen bara "poff" exakt när det skulle hända. Alltså, det var ingen riktig bil, men jag blev rejält skrämd. Har aldrig varit med om detta och trodde inte sådant var möjligt. Jag hade ögonen öppna hela tiden och drömde INTE. Det vet jag. Nu vill jag veta vad det var och varför? Var det en illusion, eller något annat? Varför en raggarbil? Sömnparalys? http://sv.wikipedia.org/wiki/Sömnparalys Redigerad 5 januari, 2008 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts