Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Har en fråga.

För ett tag sen satt en polare hemma hos mig och sökte bilar på blocket.

Han visade mig en BMW, modell okänd.

Det var iaf en BMW, äldre årsmodell.

När den "kom ut" var det en lyxbil i miljonklassen.

Skinklädsel, massor av saker man kunde pilla på i mittkonsolen när man satt i baksätet.

Väldigt lyxig bil.

Bilen kostar nu ungefär 15 - 20k på blocket, men jag har glömt bort vilken sorts modell det var på bilen, och min kompis kan jag inte få tag på då han är ute på praktik på en båt, jorden runt och är hemma i slutet av april.

Låter onekligen som en 7-serie. Förmodligen en av de stora motorerna; 740/745/750. Mig veterligen så har inte BMW gjort något lyxigare än 7-serien.

http://sv.wikipedia.org/wiki/BMW_7-serie

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_7_Series

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med anledning av detta inlägg i Metallicatråden undrar jag, är detta svenska eller danska?

Lyssna här!

Jag påstår att det är danska/försvenskad danska, inte svenska. "Sväaege" (Sverige), "LP" och "tournet" säger man ju inte på svenska? :) Hittade en torrent med hela konserten från Stockholm Stadion i somras, jag hade ingen aning om att man kunde få tag i såna grejer. Tanka här! (Inte regelbrott nu, väl? Säg till isf.)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med anledning av detta inlägg i Metallicatråden undrar jag, är detta svenska eller danska?

Lyssna här!

Jag påstår att det är danska/försvenskad danska, inte svenska. "Sväaege" (Sverige), "LP" och "tournet" säger man ju inte på svenska? :) Hittade en torrent med hela konserten från Stockholm Stadion i somras, jag hade ingen aning om att man kunde få tag i såna grejer. Tanka här! (Inte regelbrott nu, väl? Säg till isf.)

Skulle säga att det är svenska med dansk brytning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssna här!

Jag påstår att det är danska/försvenskad danska, inte svenska. "Sväaege" (Sverige), "LP" och "tournet" säger man ju inte på svenska? :huh: Hittade en torrent med hela konserten från Stockholm Stadion i somras, jag hade ingen aning om att man kunde få tag i såna grejer. Tanka här! (Inte regelbrott nu, väl? Säg till isf.)

Som följdfråga undrar jag då ifall det är någon som har konserten i bra kvalité som kan skicka den till mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...