Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Åker du med campusbussen?

Inte nu längre, tack och lov, eftersom jag flyttade till Ryd (granne med Hultan nu) förste november. Pendlade hela första året och nästan hela höstterminen i tvåan, dock. Har vi setts? ^_^

Hur som helst, tack för svaret. Jag har alltid trott att J37 Viggen var en J39 Gripen. :D

Det gjorde jag också förr.

@Friberg: Ok, men visst är det väl mer än lite retarded att ha alla plan längs med vägen men skippa JAS39, för att den ska stå vid... nåt ställe jag aldrig hört talas om?

Hittade förresten Tunnan och Lansens ställning också, från Correns artikel över uppsättningen av dem :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte nu längre, tack och lov, eftersom jag flyttade till Ryd (granne med Hultan nu) förste november. Pendlade hela första året och nästan hela höstterminen i tvåan, dock. Har vi setts? ^_^

Det var säkert vi som slogs på HG:s i höstas. :D

Campusbussen suger, man hamnar alltid i dvala innan man kommer fram, se är man skittrött resten av dagen. Skönt att man ska flytta om en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var säkert vi som slogs på HG:s i höstas. :D

Campusbussen suger, man hamnar alltid i dvala innan man kommer fram, se är man skittrött resten av dagen. Skönt att man ska flytta om en månad.

Dvala? Koma, för min del - jag somnar(somnade) oftast fem minuter efter att jag satt mig - fatta vad jobbigt att ta första bussen klockan 7 ( = ha klockan på 05:30 och cykla 6 km) och komma hem med sista bussen 17 ( = hemma ~19). Så fort jag satt mig slår jag mobilen på ljudlös och sen timer på ~37 min. Det är inte så önskvärt att vakna först när alla andra andra gått av och bussen åkt förbi den enda hållplatsen i Norrköping.

Det har hänt.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Friberg: Ok, men visst är det väl mer än lite retarded att ha alla plan längs med vägen men skippa JAS39, för att den ska stå vid... nåt ställe jag aldrig hört talas om?

JO visst... Fast o andra sidan.. Hur många orkar bry sig om de som står ute vid E4:an egentligen??

Jag tänker på ett enda plan och det är det som står utanför malmslätt.. Men det är bara för att då kan jag se det hus jag bodde i förr.

Alla dom andra la man väl märke till första gången man åkte förbi iom att det måste varit riktigt skillade piloter som parkerat där uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JO visst... Fast o andra sidan.. Hur många orkar bry sig om de som står ute vid E4:an egentligen??

Jag tänker på ett enda plan och det är det som står utanför malmslätt.. Men det är bara för att då kan jag se det hus jag bodde i förr.

Alla dom andra la man väl märke till första gången man åkte förbi iom att det måste varit riktigt skillade piloter som parkerat där uppe.

Orkar bry sig och orkar bry sig, har de satt upp samtliga plan utom det viktigaste så är det väl inte utan att man höjer ett ögonbryn? :D

Hehe, tyvärr har inget svenskt plan någon hooverfunktion, men en Harrier skulle säkert kunna landa på en sån påle, om det fanns en bra fästpunkt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dvala? Koma, för min del - jag somnar(somnade) oftast fem minuter efter att jag satt mig - fatta vad jobbigt att ta första bussen klockan 7 ( = ha klockan på 05:30 och cykla 6 km) och komma hem med sista bussen 17 ( = hemma ~19). Så fort jag satt mig slår jag mobilen på ljudlös och sen timer på ~37 min. Det är inte så önskvärt att vakna först när alla andra andra gått av och bussen åkt förbi den enda hållplatsen i Norrköping.

Det har hänt.

:wub:

Klaga inte ^_^ skulle åka till birsta från stan (ca två-tre kilometer) men vaknade inte förrän i kramfors (ca 8-9 mil från sundsvall) :o skulle till skolan och fick ringa läraren och förklara. han garvade åt mig :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

finns det något program som gör att man kan se hur man ser ut i olika frisyrer? Ska klippa mig snart men har beslutsångest.

potocop

jag letar efter något program då man kunde se hur man skulle se ut i olika frisyrer. jag vet inte vilket program det var men det var på internet.

Photoshop.

Hmm... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man packar upp en scen-release av till exempel en film så blir namnet på den uppackade filen liksom releasenamnet fast bakvänt. Hur kommer det sig?

Alla grupper har egna sätt att märka sina releaser.

Namnet på releasen är samma för alla grupper (alltså, Namn.Sort.Extra-Grupp) Men uppackat så kan det skilja.

House.S03E01.PROPER.HDTV.XviD-XOR - xor-house.301

House.S03E03.PROPER.HDTV.XviD-2HD - house.s03e03.hdtv.xvid-2hd

House.S03E04.HDTV.XviD-LOL - house.304.hdtv-lol

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey, det är så att jag hörde detta av en kompis och undrar om det är sant?

Coca-Cola (Socker) --> Viktökning

Coca-Cola Light (No sugar, men sötningsmedel) --> Skadligt för hjärnan?

Om Aspartam som är i Coca-Cola Light.

"Hälsoriskerna med aspartam är omdiskuterade. I juli 2005 publicerades resultaten av en italiensk studie där 1 800 råttor fick konsumera olika mängder av aspartam under hela sin livstid. Studien visade en förhöjd förekomst av blod- och lymfcancer hos honråttor. Den ökade cancerrisken märktes redan i den grupp råttor som endast fick en daglig dos av 20 mg aspartam per kilo kroppsvikt. EU:s högsta rekommenderade dagliga dos är 40 mg aspartam per kilo kroppsvikt. Läskedrycker sötade med aspartam får innehålla högst 600 mg/l, och i och med att många innehåller mindre, kan en person hålla sig under rekommenderat dagligt intag med maximalt fyra liter sötad dryck per dag om personen väger 60 kg."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Aspartam som är i Coca-Cola Light.

"Hälsoriskerna med aspartam är omdiskuterade. I juli 2005 publicerades resultaten av en italiensk studie där 1 800 råttor fick konsumera olika mängder av aspartam under hela sin livstid. Studien visade en förhöjd förekomst av blod- och lymfcancer hos honråttor. Den ökade cancerrisken märktes redan i den grupp råttor som endast fick en daglig dos av 20 mg aspartam per kilo kroppsvikt. EU:s högsta rekommenderade dagliga dos är 40 mg aspartam per kilo kroppsvikt. Läskedrycker sötade med aspartam får innehålla högst 600 mg/l, och i och med att många innehåller mindre, kan en person hålla sig under rekommenderat dagligt intag med maximalt fyra liter sötad dryck per dag om personen väger 60 kg."

Då var det inte så farligt alltså :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...