Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Random explorerfönster -> Verktyg -> Mappalternativ -> Filtyper -> Bläddra till AVI -> Avancerat -> Byt ikon -> Bläddra till VLC.exe, om det är den ikonen du vill ha.

Random explorerfönster -> Verktyg -> Mappalternativ -> Visning -> Återställ alla mappar.

Tack så mycket Henkibojj!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu har jag ett till problem :wub:

---

Jag spelar Ultrastar (Singstar på PC) och använder mig av en något gammal mikrofon.

Hur som helst, så stör jag mig på att jag hör min egen röst i högtalarna och jag vet att man kan ställa in det någonstans så man inte hör sig själv eller volymen på det. Jag har kollat ljudpanelen men förstår inte. Vet någon vart? Tack på förhand än en gång :(

Kan jag bli dummare. Det var ju bara att dra ner mikrofonen till noll

:cry:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan berätta lite om ämnet Kopparsulfid?

Kopparsulfid kallas ibland för kopparglans.

Kopparglans är en sulfidmineral som består av koppar och svavel med formel Cu2S. Kopparglans är inte något vanligt mineral i Sverige men finns dock tillsammans med brokig kopparmalm till exempel i Galva kopparfält i Värmland och i Biskopsgruvan i Garpenberg, Dalarna:D'>.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kopparsulfid kallas ibland för kopparglans.

Kopparglans är en sulfidmineral som består av koppar och svavel med formel Cu2S. Kopparglans är inte något vanligt mineral i Sverige men finns dock tillsammans med brokig kopparmalm till exempel i Galva kopparfält i Värmland och i Biskopsgruvan i Garpenberg, Dalarna:D'>.

Meh, onödigt att kopiera från Wikipedia :shifty:, tror du inte att jag redan har läst där?. Varför jag frågade på GTAsajten var för att jag trodde att det fanns nån smartis som kunde berätta lite mer :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu är jag trött på detta eviga tjatande från föreläsare och lärare om "självändamål".

"Hur stor ska rapporten vara?"

"Ja, alltså, det behöver inte vara så noga. Det är inget självändamål."

självändamål

själ`vändamål subst. ~et

ORDLED: själv--ända-mål-et

• företeelse som existerar enbart för sin egen skull: regler och förbud får inte bli ~; makten som ~

HIST.: sedan 1838

Nehej? Det behöver inte vara för sin egen skull? Förbannat motsägelsefullt, tycker jag. Om något är till för att man ska dra nytta och lärdom av det, så är det väl just självändamål det INTE är? Även då när man faktiskt gjort ett överdrivet väl utfört arbete; är det inte DÅ som arbetet utförts bara för sin egen skull = bara för att arbetet skulle bli ett bra arbete = inte för att man skulle få lärdom av det?

Är trött och sur. Gonatt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm har faktiskt en grej jag funderat på.

Jag har ett akvarium, och till det en utepump. Alltså en pump som står utanför akvariet, inte i det.

Pumpen består av flera delar, bla. aktivt kol, så jag undrar om aktivt kol kan bli oaktivt kol?!

Skall man köpa nytt kol eller kan man alltid ha det här kolet...?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...