R2D2 Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Snabbhjälp tack. Mor min anmäler sig på någon sida och nu frågas efter personnummer. Födelsedatum (dd.mm.åååå)* Jag knappar då naturligtvis in: 21101949 Men dom ber mig kontrollera födelsedatumet hela tiden. Det är ju rätt? Jag har provat på alla andra sätt också. Vad är felet? Punkter emellan? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Punkter emellan? Märkte det exakt före du skrev. Haha, sorry Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Hur gör man "Skugg" bilder? Dvs datorgjorda bilder med människor som är svarta istället? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mR.unicoRn^ Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Har alltid varit lite nyfiken vad det här är för tecken ->länk Tror det är nåt nazi tecken men är inte säker. Skulle vilja veta vad det kallas och vad det betyder Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 "Snel hest" kommer ursprungligen ifrån? Betyder vad? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 "Snel hest" kommer ursprungligen ifrån? Betyder vad? Snel hest är ett svenskt internetfenomen. Fenomenet består av bilder på hästar med diverse fraser med annorlunda stavning som "jak er snel hest". Själva språket är inspirerat av SVT:s humorserie HippHipps sketch Svenska för Nybörjare. Originalmontaget med Snel Hest gjordes av en kille som kallar sig "mixbox" på IRC. På senare tid har fler montage med Snel Hest uppkommit, men med andra bilder, exempelvis med Darin eller Henrik Pontén. Montagen är utformade som små bildserier där personen ska framstå som "snel" (snäll) och blir till slut "klad" (glad). Själva hästen på bilden är en bild på en hästmask, alltså en som man trär över huvudet. Det dök bland annat upp en reklamtrailer i TV år 2006. Det kom från början från någon på flabba.nus irc-kanal. Aahh, vad jag saknar flabba, de var så före sin tid när det gällde "humorsidor på internet där användarna själva kan ladda upp roliga bilder och filmer". Synd att sidan blev så popular att hela skiten brakade ihop, och sedan kom den aldrig upp igen. Läs mer här: http://www.bartoll.com/snelhest/ Och här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Snel_hest Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Hur gör man "Skugg" bilder? Dvs datorgjorda bilder med människor som är svarta istället? ! Som denna; http://img57.imageshack.us/img57/5953/abstract0005hu5.th.jpg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 ! Som denna; http://img57.imageshack.us/img57/5953/abstract0005hu5.th.jpg Penslar i Photoshop. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 Det kom från början från någon på flabba.nus irc-kanal. Aahh, vad jag saknar flabba, de var så före sin tid när det gällde "humorsidor på internet där användarna själva kan ladda upp roliga bilder och filmer". Synd att sidan blev så popular att hela skiten brakade ihop, och sedan kom den aldrig upp igen. Läs mer här: http://www.bartoll.com/snelhest/ Och här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Snel_hest Tackar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 13 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 Varför ser mina .avi-ikoner ut såhär? Jag har valt VLC som standardspelare för .avi, men ändå så är det en WMP-ikon. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Vad är kul? Tre pojkar var på väg hem från skolan en dag, då de började skryta om sina fäders snabbhet. Den första pojken sade "Min pappa är så snabb, att han kan kasta iväg en boll så hårt han kan, och sen springa och fånga den." Den andra pojken svarade "Jaha? Min pappa kan skjuta en pil med sin båge, och sen springa bort och hålla upp måltavlan han ska träffa." Den tredje pojken sade "Era pappor är inte ens i närheten av att vara så snabba som min pappa. Han jobbar för kommunen, och fastän han slutar klockan 16.00 varje dag, så är han hemma redan 15.30."Tre pojkar var på väg hem från skolan en dag, då de började skryta om sina fäders snabbhet. Den första pojken sade "Min pappa är så snabb, att han kan kasta iväg en boll så hårt han kan, och sen springa och fånga den." Den andra pojken svarade "Jaha? Min pappa kan skjuta en pil med sin båge, och sen springa bort och hålla upp måltavlan han ska träffa." Den tredje pojken sade "Era pappor är inte ens i närheten av att vara så snabba som min pappa. Han jobbar för kommunen, och fastän han slutar klockan 16.00 varje dag, så är han hemma redan 15.30." Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Vad är kul? Hans farsa är hemma en halvtimme tidigare än vad han slutar. Men skämtet var ändå . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Hans farsa är hemma en halvtimme tidigare än vad han slutar. Men skämtet var ändå . Jojo, det vet jag. Men jag kan inte få till att det ska vara roligt på något sätt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 ! Som denna; Du hittar en bild på en person, en render eller en helbild, du markerar personen, ctrl + u och sedan drar du ned ljuset till -100. Pang, svart människa. Mörkare än Kenya. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Jojo, det vet jag. Men jag kan inte få till att det ska vara roligt på något sätt. Förmodligen att kommunen håller strikt på tiderna Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Jag har alltid undrat hur pungkulorna ser ut? Nej, det är inte ett skämt. Har letat, men hittar inte. Jag vill alltså se hur självaste kulorna ser ut och inte pungsäcken (?). Kan någon vara snäll och visa/skicka en bild? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Jag har alltid undrat hur pungkulorna ser ut? Nej, det är inte ett skämt. Har letat, men hittar inte. Jag vill alltså se hur självaste kulorna ser ut och inte pungsäcken (?). Kan någon vara snäll och visa/skicka en bild? Hitta en bild på getpungkulor så har du ungefär hur våra ser ut. Deras är endast större och blekare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Hjälp fort! Hej. Jag har infogat sidnumrering i Microsoft W0rd och vill ha bort den nu.. hur? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Jag har alltid undrat hur pungkulorna ser ut? Nej, det är inte ett skämt. Har letat, men hittar inte. Jag vill alltså se hur självaste kulorna ser ut och inte pungsäcken (?). Kan någon vara snäll och visa/skicka en bild? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Ofan. Tack! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts