Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Försöker koppla min sony ericsson K800i till datorn, men den säger bara "sätt i en disk i enhet F:", men jag har inte installerat skivjäveln man fick med. it's gone. vet nån vart man kan ladda ner den skiten man behöver för att kunna överföra från telefon->dator och datorn->telefon? :unsure:

Testa att installera den här. :mf_doof:

http://ma3.extranet.sonyericsson.com/drive...ned_drivers.zip

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är bästa taktiken för att hålla vatten ute från näsan när man ska dyka ned och hämta en docka, alltså delvis uppochned? Alltid kört på cyklop, men känner mig lite osäker nu när det är utan.

Nja, kan inte ge dig ett tips, men det gäller att vänja sig. Jag har aldrig i mitt liv haft på mig sådana där fula glasögon eller cyklop och jag känner knappt vattnet i näsan. Tänker aldrig på det nuför tiden, utan jag bara dyker ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är bästa taktiken för att hålla vatten ute från näsan när man ska dyka ned och hämta en docka, alltså delvis uppochned? Alltid kört på cyklop, men känner mig lite osäker nu när det är utan.

Kanske inte är något experttips men håll andan som du gör med land men blås ut ytterst lite luft med små/jämna (beror på hur länge du kommer vara under vattnet) mellanrum. Det har jag alltid gjort, funkar perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte är något experttips men håll andan som du gör med land men blås ut ytterst lite luft med små/jämna (beror på hur länge du kommer vara under vattnet) mellanrum. Det har jag alltid gjort, funkar perfekt.

Mjo, vet att jag ibland brukar reflexa genom att andas in genom näsan. Känns som att jag inte kan "låsa" för att det bara inte ska forsa in vatten. Bästa är nog att träna någon gång innan.

Det gäller ju å andra sidan bara ~2 meter eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blås ut konstant, det är ju bara 2 meter så det kan inte vara särskilt mycket luft du går miste om. Blås ut väldigt svagt, men det viktiga är att du gör det konstant när du är i upp och nedvänt läge. Ska du bara dyka rakt ner och aldrig ha näsan i ~180o vinkel så behöver du inte göra annat än att hålla andan.

När vi ändå är inne på det; jag har aldrig någonsin begripit mig på vad som är så bra med att nypa tag om näsan när man dyker - eller än onödigare: hoppar "spik" i vattnet. Är man aldrig upp och ned så är det ju praktiskt taget omöjligt att få vatten i näsan?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försöker koppla min sony ericsson K800i till datorn, men den säger bara "sätt i en disk i enhet F:", men jag har inte installerat skivjäveln man fick med. it's gone. vet nån vart man kan ladda ner den skiten man behöver för att kunna överföra från telefon->dator och datorn->telefon? :D

Testa sony ericssons hemsida :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar utseendet på winamp, men får det att inte som jag vill just nu. Så här ser det ut för tillfället:

Jag vill även visa equalizern, i en likadan "ruta" som låtinfon. Är detta möjligt? I så fall, hur? Väljer jag att visa equalizern visas den i samma ruta som infon tidigare visades i, den ersätter alltså den bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För liten fråga för en egen topic, tycker jag:

r2wi5ygoiezs.png

De inringade alternativen tillhör Windows Media Player. Jag hatar Windows Media Player :D Hur får jag bort dessa plugin-alternativ? Jag använder alltid Winamp, nämligen.

En till fråga, apropå Winamp: Man kan ställa in om ett dubbelklick på en mp3-fil ska ge "Enqueue in Winamp" eller "Open with Winamp". Kan man på något sätt få ett dubbelklick till "open", och (till exempel) ett Ctrl-dubbelklick till "enqueue"? Kom på hur :angry: Shift-dubbelklick ger enqueue. Lät det stå kvar som tips ifall nån tänkt på samma sak ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar utseendet på winamp, men får det att inte som jag vill just nu. Så här ser det ut för tillfället:

Jag vill även visa equalizern, i en likadan "ruta" som låtinfon. Är detta möjligt? I så fall, hur? Väljer jag att visa equalizern visas den i samma ruta som infon tidigare visades i, den ersätter alltså den bara.

Klicka på "[]=" knappen och välj equilizer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snabbhjälp tack. Mor min anmäler sig på någon sida och nu frågas efter personnummer.

Födelsedatum (dd.mm.åååå)*

Jag knappar då naturligtvis in: 21101949

Men dom ber mig kontrollera födelsedatumet hela tiden. Det är ju rätt? Jag har provat på alla andra sätt också.

Vad är felet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...