Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

när man håller på tex klockan nere i högra hörnet så ska det komma upp vilket datum det är alltså en text. men nu kommer det alldeles för lång ner och men ser bara toppen på texten, oläsligt. Under aktivitesfältet istället för på

The Wonders of Microsoft Windows. Det där händer mig väldigt ofta. Du får be till gud att det ställer sig till rätta när du startar om explorer.exe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har KalleR. *Spänna, spänna.*

Jag har både KalleR och StellHell.

Men jag har en fråga också.. Varför betyder det otur att lägga nyckler på bordet? Såg ett avsnitt av "Evas superkoll" på barnprogrammen förut, och hon gick igenom och berättade om olika myters ursprung. Men inte den. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har både KalleR och StellHell.

Men jag har en fråga också.. Varför betyder det otur att lägga nyckler på bordet? Såg ett avsnitt av "Evas superkoll" på barnprogrammen förut, och hon gick igenom och berättade om olika myters ursprung. Men inte den. :whistling:

Skrockfulla säger att det ger otur att lägga nycklarna på bordet. En förklaring till detta är att på 1800-talet lade prostituerade nycklarna på just bordet, detta som ett tecken för att visa att de var prostituerade. När barnen frågade sina föräldrar varför flickorna gjorde så ljög de och sa istället att det betydde otur.

källa: wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*startar om datorn*

Okej, done and done.. Men jag vet fortfarande inte vad jag har för moderkort. :whistling:

Det första som står när du startar om datorn. Brukar vara ditt moderkort. Den här flashiga loggan du vet. *Trycka på knappen, snurr snurr med fläkten och sedan BAM på skärmen så är det en gigantisk, pixlig logga.* Den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar bara över en sak. Varför har så många varit inne på min personliga sida?

Jag har t.o.m mer views än jag har posts. Hela 3657 stycken. Vad är det som är så intressant :rolleyes:

Det kanske är att du postar på sitt vitt skilda ställen. Överallt liksom, i alla forumdelar. Fast jag vet inte.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, så posts beror på views eller vad vill du ha sagt :rolleyes: ?

Kan också ha att göra med att du är så ny och skriver så mycket. När views-räkningen infördes visste ju alla vilka storpostarna var redan, förutom du, så då var man tvungen att kolla upp dig genom din profil för att se vem du var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...