guardian Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 La ut saaben på blocket förut. är det här för dyrt? för billigt? Let's do the click dance! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 La ut saaben på blocket förut. är det här för dyrt? för billigt? Let's do the click dance! "ganska fin i rost men dock körde en polare domkraften genom golvet vid förarsidan, men går att fixa om man har tid och ork." Bwaha! Förlåt, nu låter jag elak, men det lät så kul! Jag hoppas du får såld den iaf! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 "ganska fin i rost men dock körde en polare domkraften genom golvet vid förarsidan, men går att fixa om man har tid och ork." Bwaha! Förlåt, nu låter jag elak, men det lät så kul! Jag hoppas du får såld den iaf! Så du vet kan man inte lyfta en bil med domkraft vart som helst, utan på speciella platser framför bakdäcken och bakom framdäcken ^^ men den idioten lyfte inte där man skulle Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Hur andvänder man T9 när man Sms'ar? Har undrat det här sen jag fick min första mobil så kan någon vänlig själ hjälpa mig? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Hur andvänder man T9 när man Sms'ar? Har undrat det här sen jag fick min första mobil så kan någon vänlig själ hjälpa mig? Säg att du ska skriva ordet "talang". Första bokstaven, t, sitter på knapp 8. Tryck på 8 en gång. Andra bokstaven, a, sitter på knapp 2. Tryck på 2 en gång. Så fortsätter du så tills ordet är slut. Om det finns flera ord föreslagna så får du använda pilarna för att välja det rätta. Sen trycker du på mellanslag och tar nästa ord. Om ditt ord inte finns så kan du pussla ihop det av mindre ord. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 På en fest förra veckan drack en kompis Corona, och han visade ett coolt trick. Man stoppar flaskan i frysen i någon timma, och när man tar ut den och slår den i bordet så fryser ölen till is! Den är alltså inte frusen när man tar ut den, utan fryser först när han botten i något. Hur fungerar det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Vet du vad en islykta är? Alltså. Har du något i en behållare fryses den från utsidan och innåt. Innehållet i mitten håller sig ofryst om det inte är i kyla för länge. Om du tar ut ölen i frysen har ytan närmast glaset fryst, medans mitten av ölen fortfarande är flytande. När du plockar ut den kommer värme på utsidan, vilket gör att den frysta utsidan blandas med mitten, och allt blir kallare, och fryser. Ha dock aldrig en öl i frysen för länge. Dom kommer att vidga sig, ölen kommer sippra ut från kapsylen, och till slut kommer flaskan att explodera. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Har för mig att jag hört någon luddig förklaring på detta fenomen någongång vilken menade på att det krävdes energi för att vätska skulle frysa, i detta fallet tillsätter din polare rörelseenergi, väldigt mycket sådan eftersom kolsyran i flaskan blir arg, vilket gör att innehållet fryser. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Vet du vad en islykta är? Alltså. Har du något i en behållare fryses den från utsidan och innåt. Innehållet i mitten håller sig ofryst om det inte är i kyla för länge. Om du tar ut ölen i frysen har ytan närmast glaset fryst, medans mitten av ölen fortfarande är flytande. När du plockar ut den kommer värme på utsidan, vilket gör att den frysta utsidan blandas med mitten, och allt blir kallare, och fryser. Ha dock aldrig en öl i frysen för länge. Dom kommer att vidga sig, ölen kommer sippra ut från kapsylen, och till slut kommer flaskan att explodera. Har för mig att jag hört någon luddig förklaring på detta fenomen någongång vilken menade på att det krävdes energi för att vätska skulle frysa, i detta fallet tillsätter din polare rörelseenergi, väldigt mycket sådan eftersom kolsyran i flaskan blir arg, vilket gör att innehållet fryser. Säger ni alltså att det borde fungera med vilken öl som helst? Förutsatt att den är på flaska då, så man kan visa upp tricket någon gång. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 (redigerad) Amusera betyder väl Underhålla? EDIT: Skriver man "Medans" eller "Medan" ? Redigerad 29 november, 2007 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Amusera betyder väl Underhålla? EDIT: Skriver man "Medans" eller "Medan" ? Medan!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Amusera betyder väl Underhålla? Absolut. Precis som engelskans "amuse" och tyskans "amüsieren" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tired off Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Vad är det för skillnad mellan en Synth och ett Keyboard? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Vad är det för skillnad mellan en Synth och ett Keyboard? Synth skapar ljuden, keyboard har ljuden färdiginspelade. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Synth skapar ljuden, keyboard har ljuden färdiginspelade. Jag har en keyboard som man kopplar in i datorn. Den har inga ljud alls, utan de skapas av random musikprogram i datorn. Antar att det också kallas för keyboard. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 1 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2007 I filmer, spel och annat använder man ofta ett sorts knastrande ljud vid stark radioaktivitet. Låter det verkligen så, eller finns det någon slags sensor spelar upp ljudet för att visa nivån på radioaktiviteten och man har sedan tagit ljudet till filmer och spel ändå, eller finns ljudet överhuvudtaget inte i verkligheten? Ingen klockren förklaring, men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2007 I filmer, spel och annat använder man ofta ett sorts knastrande ljud vid stark radioaktivitet. Låter det verkligen så, eller finns det någon slags sensor spelar upp ljudet för att visa nivån på radioaktiviteten och man har sedan tagit ljudet till filmer och spel ändå, eller finns ljudet överhuvudtaget inte i verkligheten? Ingen klockren förklaring, men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Det knastrande ljudet uppstår när radioaktiva partiklar träffar en mät-device, kallad geigermätare. Ju mer knastrande, desto högre radioaktivitet är det i luften. Mineral som innehåller grundämnena uran och thorium utsänder radioaktiv strålning. För att påvisa detta behöver man ett instrument, som vanligen inte ingår i amatörsamlarens utrustning, nämligen en s.k. geigermätare. Radioaktiviteten mäts på en sifferskala eller som ett tickande eller knastrande ljud. De flesta geigermätare måste dock hållas mycket nära mineralet för att ge ett säkert utslag. Därför fungerar de bäst över lösa malmstycken eller kala klipphällar. Ju starkare radioaktiviteten är ju kraftigare blir geigermätarens registrering. - Utdrag från Geonord Wikipedia DN.se Geonord Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 1 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2007 Vet du vad en islykta är? Alltså. Har du något i en behållare fryses den från utsidan och innåt. Innehållet i mitten håller sig ofryst om det inte är i kyla för länge. Om du tar ut ölen i frysen har ytan närmast glaset fryst, medans mitten av ölen fortfarande är flytande. När du plockar ut den kommer värme på utsidan, vilket gör att den frysta utsidan blandas med mitten, och allt blir kallare, och fryser. Ha dock aldrig en öl i frysen för länge. Dom kommer att vidga sig, ölen kommer sippra ut från kapsylen, och till slut kommer flaskan att explodera. Fel fel fel, eller början är iofs rätt att flaskan fryser utifrån och in. Men du glömmer den viktiga punkten: "slå flaskan i bordet". Jag hänvisar till allmäna gaslagen: p = tryck V = volym n = substansmängd i mol R = gaskonstanten (8,3145 J mol-1 K-1) T = absolut temperatur i Kelvin. Och låter valfri person räkna om detta verkligen stämmer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
svamp i skogen Skrivet 1 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2007 några frågor 1: vad är 1337? 2: vad är n64:ans rumble pack? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2007 några frågor 1: vad är 1337? 2: vad är n64:ans rumble pack? Are you for real? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts