Eudoros Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 (redigerad) Ni vet när man sväljer något riktigt varmt, och det bränner till hela vägen ner i magen? Idag när jag satt i bamba fick jag just den känslan, det enda problemet var att maten inte var tillräckligt varm för att den känslan skulle kunna uppstå (enligt mig). Jag hade blåst på maten flera gånger och i munnen kändes den inte alls varm nog för att kunna ge den där brännande känslan. Sen kom den tillbaka nyss när jag åt middag. Ännu en gång var maten inte varm nog för att kunna ge den känslan, men ändå fick jag den, och jag blev av med den på samma sätt som när det bränner av riktigt varm mat; genom att dricka en klunk kallt vatten. Vad beror detta på? En inflammation? Överkänslighet? Kan jag ha bränt matstrupen genom att svälja alldeles för varm mat från början i bamba? Lungcancer? Edit: Bilden visar ungefär vilket område det är jag har ont i (och ja, det är klart att det är jag på bilden ) [url=http://imageshack.us] http://img46.imageshack.us/img46/6682/20070223122337fredrikljsh9.jpg[/ Runt mellangärdet, alltså? Kan väl ha varit att du har käkat någon varm mat tidigare som har bränt lite, då brukar iaf jag vara rätt öm där ett tag sen. Redigerad 12 november, 2007 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Efter den frågan är löst ska du ju ha ett Umbertoland, som ska ligga nånstans och arbetare som kan bygga hus, bönder som fixar käk, några som bedriver handel, fiskare och annat roligt efter korstågen får ni ju slavar som kan arbeta eller vara sexslavar för ökad befolkning Mja, jo men något korståg vet jag inte om jag vill göra, åtminstone inte i kristen bemärkelse. Naturligtvis ska vi ha en obligatorisk statsreligion (eftersom det ju utan tvivel blir lättare att styra folk med lite gudomlig auktoritet bakom sig, dessutom stärker det sammanhållningen inom civilisationen och folk blir mer benägna att "go beyond the call of duty") dock kommer vi inte att välja kristendom eller någon annan etablerad religion eftersom det finns en risk att vi börjar identifiera oss med våra trosbröder och systrar i andra länder och det är ju inte bra med tanke på att vi planerar att erövra dem i något skede. Men ärligt talat så har jag inte funderat så mycket på den teologiska biten än. Jag återkommer när mina profeter har skrivit klart Umbertoanen. Vad gäller land så har jag redan hittat en stor men ganska glest befolkad ö, några stenkast utanför norska kusten (64° 08' N, 21° 55' V). Vi kommer att flytta till ön och genom att vi förökar oss snabbt samt rekryterar lokalbefolkning kommer den umbertoanska folkgruppen att växa snabbare än den övriga befolkningen - när vi väl når en majoritet kommer vi att ta över parlamentet och sedan är det bara att börja förvandla samhället! När vi har fullständig kontroll över samhället kommer jag att starta ett inbördeskrig på ön. Detta i sin tur kommer leda till att många indoktrinerade umbertoaner börjar emigrera från ön och på så sätt sprids den umbertoanska civilisationen och kulturen till Norden, Europa och världen!!! Då skulle du ju teoretiskt kunna "Bygg din egen drömbaby. Ändra Generna hos din partner" På längre sikt, ja. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Har en fråga ang om mina drömmar. När ja är i min dröm och om ja känner att ja illamående i drömen. Pissnödig eller nåt sånt. Så när ja vaknar upp hur kan ja känna illamående eller att ja måste pissa? Sen om ja har radion på över natten så i drömmen så kan ja höra den låten som spelas på radion medans ja drömmer. Så ja kan höra den också när ja vaknar upp. Nån som har svaret på min fråga? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Jag söker en pålitlig Bandwidth Test sida. Några tips? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Jag söker en pålitlig Bandwidth Test sida. Några tips? Bredbandskollen TPTEST Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
svamp i skogen Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 jag undrar varför arne vaise inte är på julafton. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 jag undrar varför arne vaise inte är på julafton. Han vill inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 jag undrar varför arne vaise inte är på julafton. Hahahah! Dagens! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Runt mellangärdet, alltså? Kan väl ha varit att du har käkat någon varm mat tidigare som har bränt lite, då brukar iaf jag vara rätt öm där ett tag sen. Precis där ja. Vad för smärta känner du om du har bränt dig då? Jag känner ju maten-fastnade-halvvägs-smärtan, fastän den inte alls gjorde det. Pratade med pappa idag, och han sa att om jag har otur kan det vara en matstrupe-katarr. Kan det betyda att jag kommer få äta piller ett bra tag nu? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Okej boys, har en liten fråga gällande hur jag ska rädda min polare från fördärvet här. det är så att han röker, snusar och käkar inga grönsaker över huvud taget, sen käkar han bara pizzor och hambrugare och skitmat när han har råd, annarsk äkar han inte alls. det största problemet är att han dricker ås jäva grismycket. "2-3 starkbärs per kväll" låter det på honom när jag vet det är runt 10 stycken. sen på helgerna dricker han sig stupfull på fredag,lördag och söndag och närj ag säger åt honom att lugna ner sägerh an bara "ofta detä r farligt, detä r kul, jag ska supa iallafall" sen dricker han som fan. morsan är sjuksköterska och hon har pratat med honom och han lyssnari nte, han har fått prata med folk som levt som honom och ligger i slangar och går på pillero ch skit och han lyssnari nte. sen vet jag VARFÖR han gör så också. han mår dåligt över att morsan och farsan hans gnällerp å att allt är dåligt han gör hela tiden och han mår knappast bra. jag har försökt prata med honom om detta. iallafall denna stora alkohol konsumtion. något mer jag kan göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Jag undrar hur man får tillbaka den ikonen man har nere i aktivitetsfältet som man trycker på om man vill komma direkt ut till skrivbordet? Råkade ta bort den, för jag ville inte ha något i aktivitetsfältet, men ångrar mig nu. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 Hahahah! Dagens! Jag fattar inte? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 Jag undrar hur man får tillbaka den ikonen man har nere i aktivitetsfältet som man trycker på om man vill komma direkt ut till skrivbordet? Råkade ta bort den, för jag ville inte ha något i aktivitetsfältet, men ångrar mig nu. du kan gå in i C:\Documents and Settings\NAMN HÄR\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch och skapa en fil med namnet "Visa skrivbordet.scf" och koden [Shell] Command=2 IconFile=explorer.exe,3 [Taskbar] Command=ToggleDesktop Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 GiZmo goes överkurs i onödighet. Moofa: Högerklicka på startfältet > Verktygsfält > Snabbstart *edit* StellHell goes överkurs i trötthet. Läste frågan fel. Mitt svar är helt enkelt hur man får fram snabbknapparna.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 Eller, ladda ner den attachade filen, packa upp och dra och släpp. Stell: Tagit bort, inte valt att inte visa.Visa_skrivbordet.zip Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 Har en fråga ang om mina drömmar. När ja är i min dröm och om ja känner att ja illamående i drömen. Pissnödig eller nåt sånt. Så när ja vaknar upp hur kan ja känna illamående eller att ja måste pissa? Sen om ja har radion på över natten så i drömmen så kan ja höra den låten som spelas på radion medans ja drömmer. Så ja kan höra den också när ja vaknar upp. Nån som har svaret på min fråga? Frågorna du ställde var: 1. Så när ja vaknar upp hur kan ja känna illamående eller att ja måste pissa? 2. Nån som har svaret på min fråga? Svaret på fråga 2 är "det beror på". Svaret på fråga 1 kan du inte få eftersom jag inte förstår ett smack av vad du syftar på Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 Kan det betyda att jag kommer få äta piller ett bra tag nu? Ja. Varma hälsningar, Dr. Umberto (och de 76 andra med medicinsk utbildning på gtasajtens forum.) Okej boys, har en liten fråga gällande hur jag ska rädda min polare från fördärvet här. det är så att han röker, snusar och käkar inga grönsaker över huvud taget, sen käkar han bara pizzor och hambrugare och skitmat när han har råd, annarsk äkar han inte alls. det största problemet är att han dricker ås jäva grismycket. "2-3 starkbärs per kväll" låter det på honom när jag vet det är runt 10 stycken. sen på helgerna dricker han sig stupfull på fredag,lördag och söndag och närj ag säger åt honom att lugna ner sägerh an bara "ofta detä r farligt, detä r kul, jag ska supa iallafall" sen dricker han som fan. morsan är sjuksköterska och hon har pratat med honom och han lyssnari nte, han har fått prata med folk som levt som honom och ligger i slangar och går på pillero ch skit och han lyssnari nte. sen vet jag VARFÖR han gör så också. han mår dåligt över att morsan och farsan hans gnällerp å att allt är dåligt han gör hela tiden och han mår knappast bra. jag har försökt prata med honom om detta. iallafall denna stora alkohol konsumtion. något mer jag kan göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 Hur mycket vatten ska man ha i en vattenpipa? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 Hur mycket vatten ska man ha i en vattenpipa? Så mycket att vattenlinjen går över metall munstycket som sitter ner i glas/plast behållaren ungefär en CM över kanten på metallsaken, brukadej ag ha iallafall Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2007 Okej boys, har en liten fråga gällande hur jag ska rädda min polare från fördärvet här. det är så att han röker, snusar och käkar inga grönsaker över huvud taget, sen käkar han bara pizzor och hambrugare och skitmat när han har råd, annarsk äkar han inte alls. det största problemet är att han dricker ås jäva grismycket. "2-3 starkbärs per kväll" låter det på honom när jag vet det är runt 10 stycken. sen på helgerna dricker han sig stupfull på fredag,lördag och söndag och närj ag säger åt honom att lugna ner sägerh an bara "ofta detä r farligt, detä r kul, jag ska supa iallafall" sen dricker han som fan. morsan är sjuksköterska och hon har pratat med honom och han lyssnari nte, han har fått prata med folk som levt som honom och ligger i slangar och går på pillero ch skit och han lyssnari nte. sen vet jag VARFÖR han gör så också. han mår dåligt över att morsan och farsan hans gnällerp å att allt är dåligt han gör hela tiden och han mår knappast bra. jag har försökt prata med honom om detta. iallafall denna stora alkohol konsumtion. något mer jag kan göra? Vad är det du försöker rädda honom från exakt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts