RavenE Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Vad heter den där hemsidan med dom där "tapet" mönstrena?. Det fanns typ massa sånna där tapet bilder som man kan kunde använda. Jag tror att Siana, R2D2 eller SlewMe vet, men jag är inte säker. http://www.theinspirationgallery.com/wallp...wp_damask01.htm Den du tänker på? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 http://www.theinspirationgallery.com/wallp...wp_damask01.htm Den du tänker på? Yes!, tackar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Det är väl bara loggan som har deras egna font? Själva nyhetstexten ser ut som en standardfont med fet stil. Nyhetstexten då, vet någon vad den heter? Behöver nämligen en font där alla bokstävers storlek är likadan, Nisse dog i gy- mpasalen där- hans mormor- s mormor bod- de Det blir inte riktigt rätt med Verdana, Arial eller Tomes New Roman... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Nyhetstexten då, vet någon vad den heter? Behöver nämligen en font där alla bokstävers storlek är likadan, Dom har ju inte lika stort mellanrum mellan orden. Men, om du behöver en font där alla är lika breda så brukar Courier New eller Lucida Console funka bra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Jag funderar på att starta en ny civilisation; ungefär hur många människor (dvs män&kvinnor) behöver jag för att undvika inavel på längre sikt? Räcker t.ex. 200 pers om vi använder oss av en mycket noggrann vem-får-sätta-på-vem-plan? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 (redigerad) Jag funderar på att starta en ny civilisation; ungefär hur många människor (dvs män&kvinnor) behöver jag för att undvika inavel på längre sikt? Räcker t.ex. 200 pers om vi använder oss av en mycket noggrann vem-får-sätta-på-vem-plan? Låt säga att vi börjar med en betydligt lägre siffra, för att göra det enklare. Fyra personer duger. Jag tar för givet att ingen är närmre släkt än sysslingar. Alla kan ha sex med alla utan bekymmer. Sedan måste man vänta på att barnen föds och växer upp. Den som inte är förälder till ett barn kan givetvis föröka sig med barnet (låter läskigt, men jag säger barn för att man ska förstå vem jag referar till - naturligtvis är individen över 15), och barnen som delar föräldrar kan föröka sig. Nog går det väl att applicera denna teknik på en massa om 200 individer? Edit: Man bör nog också ta in i beräkningen att vissa personer kan vara homo- eller asexuella. Att tvinga på dessa människor sexuellt umgänge för förökningssyfte vore inhumant. Redigerad 11 november, 2007 av skribb Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 (redigerad) Låt säga att vi börjar med en betydligt lägre siffra, för att göra det enklare. Fyra personer duger. Jag tar för givet att ingen är närmre släkt än sysslingar. Alla kan ha sex med alla utan bekymmer. Sedan måste man vänta på att barnen föds och växer upp. Den som inte är förälder till ett barn kan givetvis föröka sig med barnet (låter läskigt, men jag säger barn för att man ska förstå vem jag referar till - naturligtvis är individen över 15), och barnen som delar föräldrar kan föröka sig. Nog går det väl att applicera denna teknik på en massa om 200 individer? Edit: Man bör nog också ta in i beräkningen att vissa personer kan vara homo- eller asexuella. Att tvinga på dessa människor sexuellt umgänge för förökningssyfte vore inhumant. Hmm, det här blir invecklat (note to self: antsäll en familjeminister) Asexuella och homosexuella kan jag inte ta i beaktande, de måste helt enkelt göra en uppoffring för den gloriösa Umbertoanska civilisationen, om inte på annat sätt så på medicinsk väg genom spermadonationer m.m. Följdfråga: Om jag då startar med 200 människor 2010, och vi gökar på så in i helvete (ca 10 kids/quinna), när är det realistiskt att vi når siffran en miljon umbertoaner? Redigerad 11 november, 2007 av Umberto Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 (redigerad) Nyhetstexten då, vet någon vad den heter? Behöver nämligen en font där alla bokstävers storlek är likadan, Nisse dog i gy- mpasalen där- hans mormor- s mormor bod- de Det blir inte riktigt rätt med Verdana, Arial eller Tomes New Roman... Marginaljustera i Wörd. Då blir alla rader lika långa. Redigerad 11 november, 2007 av skribb Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Följdfråga: Om jag då startar med 200 människor 2010, och vi gökar på så in i helvete (ca 10 kids/quinna), när är det realistiskt att vi når siffran en miljon umbertoaner? Fan, detta kanske skulle haft en egen tråd? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 I vilka sammanhang bör man/bör man inte använda ; och : ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 I vilka sammanhang bör man/bör man inte använda ; och : ? ; används där punkt egentligen rent gramatiskt ska sitta, men skrivaren vill markera att de två meningarna hör ihop. : används före en uppräkning (du ska köpa: bröd, smör, sex). I vilka sammanhang bör man/bör man inte använda dessa? I felaktiga sådanna, uppenbarligen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Jag funderar på att starta en ny civilisation; ungefär hur många människor (dvs män&kvinnor) behöver jag för att undvika inavel på längre sikt? Räcker t.ex. 200 pers om vi använder oss av en mycket noggrann vem-får-sätta-på-vem-plan? Har för mig att det krävs ~250 personer för att undvika inavel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Har för mig att det krävs ~250 personer för att undvika inavel Källa? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Källa? Random program på Discovery Channel.. Dom pratade vilket sorts rymdskepp man skulle behöva för att ta sig till en ny planet... Nått sånt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Fan, detta kanske skulle haft en egen tråd? Mmm, det har du fullständigt rätt i. Jag försvarar mig med att jag var förlorad i storhetsvansinne och kan därmed inte hållas ansvarig för min synd. Har för mig att det krävs ~250 personer för att undvika inavel Nåt ditåt, ja. Fast då ger man förmodligen människorna fri vilja. Men om man använder sig av ett system (något sorts penetreringsschema) där man noggrannt bestämmer vem som ska ligga med vem samt när borde det gå med betydligt färre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Mmm, det har du fullständigt rätt i. Jag försvarar mig med att jag var förlorad i storhetsvansinne och kan därmed inte hållas ansvarig för min synd. Nåt ditåt, ja. Fast då ger man förmodligen människorna fri vilja. Men om man använder sig av ett system (något sorts penetreringsschema) där man noggrannt bestämmer vem som ska ligga med vem samt när borde det gå med betydligt färre. Efter den frågan är löst ska du ju ha ett Umbertoland, som ska ligga nånstans och arbetare som kan bygga hus, bönder som fixar käk, några som bedriver handel, fiskare och annat roligt efter korstågen får ni ju slavar som kan arbeta eller vara sexslavar för ökad befolkning Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Haha, korståg är en naturlig del av varje nations utveckling och framgång, ser jag. ---------------- Jag måste få en sak utredd här. Jag pratar om fenomenet "free lech" (FL hädanefter) som med jämna och ojämna mellanrum sker på många av de privata torrentsidorna runt om på nätet. Så som jag har förstått det ska det fungera som någon sorts snäll gest mot medlemmarna, så att de inte hamnar i knipa vad gäller ratio (ibland är det t.o.m så extremt att förutom FL aktiveras även dubbel upload). Så långt är ju allt förståeligt. Men vad jag inte förstår, är de egentliga fördelarna med FL. I mina ögon blir det en typ av fusk. Rent teoretiskt så skulle en medlem kunna ladda ned torrents endast under FL-perioder, utan att ens behöva ladda upp någonting (förutom, låt säga, 1 MB). Om vi säger att en generisk FL-period är 3 dagar och jag har en lina på 10/10, så skulle jag kunna tanka, säg, minst 5 GB per period? Jag börjar se var det tryter nu, man klarar sig inte särskilt länge på 5GB, då detta reflekterar ungefär ett spel eller en DVDR storleksmässigt. Så vill man ladda ned saker kontinuerligt under året får man söka sig till publika trackers. Och eftersom man gärna vill ladda ned oftare än några gånger per år så börjar man tanka även under icke-FL-tider - och det är väl där det "kompenserar" för FL, trackermässigt. Men ändå, rent tekniskt så är FL fortfarande "fusk". Om jag bara laddar ned under FL och aldrig laddar upp under vanliga omständigheter så bidrar jag ju faktiskt aldrig med något, och borde bli bannlyst från trackern ifråga. Är det någon som vet hur den som "uppfann" free lech tänkte, eller om det finns någon vedertagen filosofi kring det hela som jag missat? Jag känner mig alltid lite skamsen när jag drar igång en torrent under free leech - jag gör det bara för att det erbjuds så att säga. Skulle aldrig tänkt på det om det inte redan fanns. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 På waffles.fm har vi haft fri leech för att folk ska börja tanka. Innan hade nästan alla torrents 1 seeder och 0 leechers. Ingen vågade tanka eftersom det skulle förstöra ration när ingen sen tankade från en själv. Därför behövdes fri leech, och nu har folk bra ratios som räcker och blir över om man tankar en torrent eller två. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 (redigerad) Ni vet när man sväljer något riktigt varmt, och det bränner till hela vägen ner i magen? Idag när jag satt i bamba fick jag just den känslan, det enda problemet var att maten inte var tillräckligt varm för att den känslan skulle kunna uppstå (enligt mig). Jag hade blåst på maten flera gånger och i munnen kändes den inte alls varm nog för att kunna ge den där brännande känslan. Sen kom den tillbaka nyss när jag åt middag. Ännu en gång var maten inte varm nog för att kunna ge den känslan, men ändå fick jag den, och jag blev av med den på samma sätt som när det bränner av riktigt varm mat; genom att dricka en klunk kallt vatten. Vad beror detta på? En inflammation? Överkänslighet? Kan jag ha bränt matstrupen genom att svälja alldeles för varm mat från början i bamba? Lungcancer? Edit: Bilden visar ungefär vilket område det är jag har ont i (och ja, det är klart att det är jag på bilden ) [url=http://imageshack.us] http://img46.imageshack.us/img46/6682/20070223122337fredrikljsh9.jpg[/ Redigerad 12 november, 2007 av felshoe Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Mmm, det har du fullständigt rätt i. Jag försvarar mig med att jag var förlorad i storhetsvansinne och kan därmed inte hållas ansvarig för min synd. Nåt ditåt, ja. Fast då ger man förmodligen människorna fri vilja. Men om man använder sig av ett system (något sorts penetreringsschema) där man noggrannt bestämmer vem som ska ligga med vem samt när borde det gå med betydligt färre. Då skulle du ju teoretiskt kunna "Bygg din egen drömbaby. Ändra Generna hos din partner" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts