Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Vad betyder det när man har en enda prick tatuerad i skinnet mellan tumroten och pekfingerroten? Var det det som betydde att man suttit i fängelse?:wub:

Om du tittar närmare, ser du att det inte är en prick utan tre.

De står för VVV = Vi Vandrar Vidare.

Vilket innebär att man har gått mellan de tre städerna Stockholm, Göteborg och Malmö. (vilket de flesta med sådana prickar inte ha gjort. De har åkt bil. I bästa fall)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Luffarprickar

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du tittar närmare, ser du att det inte är en prick utan tre.

De står för VVV = Vi Vandrar Vidare.

Vilket innebär att man har gått mellan de tre städerna Stockholm, Göteborg och Malmö. (vilket de flesta med sådana prickar inte ha gjort. De har åkt bil. I bästa fall)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Luffarprickar

Konstigt. Jag har fått inbankat i min skalle att det är luffarprickar (tatueringar som luffare skaffar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt. Jag har fått inbankat i min skalle att det är luffarprickar (tatueringar som luffare skaffar)

Om du läser så ser du att prickarna heter luffarprickar och att de kommer från luffarna som vandrade mellan Stockholm, Göteborg och Malmö.

Sedan har säkert luffare skaffat det utan att ha vandrat. Plus andra med.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...? :wub:

jag skojade.

Låt mig förklara:

...mest för att låtsas vara en cool gängmedlem.

Låsades han:

A) Vara Cool

eller

B ) Gängmedlem

Om A) Då är han alltså Gängmedlem

Om B ) Då är han alltså bara Cool.

Kom förvisso på att han kunde ha låsats vara både A och B och då håller inte skämtet.

Skulle ha tänkt på det, korkat av mig, sorry. Det blev inte kul nu när jag tänkte efter lite bättre. ;P

Edit. nej vänta! Det håller visst, jag tänkte rätt!

Han låsades vara en cool gängmedlem, han låsades bara. Han är en ocool gängmedlem!

Det var så jag menade!

Tror jag...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag länge har undrat är följande:

När Dreamhack hålls så får ju Elmia ett vansinnigt kraftigt bredbanbdsnät. Vet inte hur mycket det ligger på, menmen..

Hur som helst, vart kommer själva bredbandet ifrån? Ställer bara telia om någonstans att Elmia ska ha si och så många Gbit? Eller dras det extrakablar eller något sådant? Eller har de lokalenra alltid en så snabb internetuppkoppling?

Konstigt formulerad fråga.. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag länge har undrat är följande:

När Dreamhack hålls så får ju Elmia ett vansinnigt kraftigt bredbanbdsnät. Vet inte hur mycket det ligger på, menmen..

Hur som helst, vart kommer själva bredbandet ifrån? Ställer bara telia om någonstans att Elmia ska ha si och så många Gbit? Eller dras det extrakablar eller något sådant? Eller har de lokalenra alltid en så snabb internetuppkoppling?

Konstigt formulerad fråga.. -_-

Hastigheten styrs väl från den närmsta telefonstationen eller liknande, det är väl den som de fixar till på något sätt. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går väl en fiberledning till Elmia. Precis som med alla andra fiberledningar så är det ju upp till någon leverantör att leverera internet dit. Så jag antar att man bara valde Telia för att dom gav mest stålars.

Var i Stockholm ligger det där badrummet med spegelglas? Så att om man tittar från utsidan är det bara en spegel men om man tittar inifrån så ser man ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte någon fråga men någon ville veta hur man får sitt namn speciellt på msn har inte texten COME TO ME men har; |̶͇̿ ̶͇̿ ͇̿ |̿ V ̿| |͇̿ ͇̿ ͇̿| . kopiera in det i namnet eller vart du än vill ha det

Redan fixat lol.

Hette "EMO TO ME" Förut men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...