Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Det hoppas jag verkligen inte :confused:

Först och främst går det att räkna ut de 4.a sista, med hjälp av de 6 första, för det andra så är det bara att ringa till skatteverket, så får du namn, nummer, adress personnummer och inkomst om du önskar.

Alla uppgifter är officiella, precis som brottsregistret. Bara att ringa tingsrätten och begära ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först och främst går det att räkna ut de 4.a sista, med hjälp av de 6 första, för det andra så är det bara att ringa till skatteverket, så får du namn, nummer, adress personnummer och inkomst om du önskar.

Alla uppgifter är officiella, precis som brottsregistret. Bara att ringa tingsrätten och begära ut.

What, läraren som jag hade i femman sa att man kunde göra en massa elaka saker om man hade nåns personnummer och jag trodde henne. Där fick jag :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där tvivlar jag på att det stämmer...det skulle i sådana fall betyda att alla som är födda samma datum som mig har samma fyra sista siffror som jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What, läraren som jag hade i femman sa att man kunde göra en massa elaka saker om man hade nåns personnummer och jag trodde henne. Där fick jag :confused:

Ja, äldre människor är livrädda för att folk ska få veta deras 4:a sista. Likadant med att de blir helt hysteriska om man frågar vad de tjänar.

Ring skatteverket, kolla person numemr och inkomst och fråga sedan en person om dem och se vad de svarar.

Sen kan du säga att du har allt redan... :wub:

Det där tvivlar jag på att det stämmer...det skulle i sådana fall betyda att alla som är födda samma datum som mig har samma fyra sista siffror som jag har.

Du har nog rätt!

Då är det de 2 första siffrorna i slutet man kan räknar ut. Alltså i mitt fall: 800221-XX76

då 7 & 6 står för föddelseort och kön

HEW: Du har säkert rätt. Jag är inte riktigt säker som sagt.

Men jag vet att det är allmäna uppgifter. Ring skatteverket och kolla.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, äldre människor är livrädda för att folk ska få veta deras 4:a sista. Likadant med att de blir helt hysteriska om man frågar vad de tjänar.

Ring skatteverket, kolla person numemr och inkomst och fråga sedan en person om dem och se vad de svarar.

Sen kan du säga att du har allt redan... :confused:

Du har nog rätt!

Då är det de 2 första siffrorna i slutet man kan räknar ut. Alltså i mitt fall: 800221-XX76

Den näst sista siffran visar ju om man är kille eller tjej väl?

Tjejer har en jämn siffra och killar en udda...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen kan du säga att du har allt redan... :confused:

Du har nog rätt!

Det betyder antingen att du är tjej eller att jag är det..

För mina två sista är inte i närheten av samma som du... Och om dom bestämmer könet så :/

Redigerad av Friberg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...