Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Ja undrar en sak. Finns det nåt snabbt och bra sätt att få bort en blåsa om man får en sån i munnen rätts så störande att sitta och äta medeans att man känner det svider till :unsure: . Och kan inte låta bli att peta på den med tungan ;)

Ta en nål och peta sönder den. Så gör jag alltid. Oavsett vart den sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta en nål och peta sönder den. Så gör jag alltid. Oavsett vart den sitter.

Hm låter som att det kommer svida till. Anledningen till varför ja fick denna blåsa var för att ja och en skoj bråkade då råka ja få hans knä mot munnen och nåt sätt så bät ja till i skinnet. Och om man kollar så ser det ut som en remsa eller vad man ska kalla det för

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börja använda Zendium som tandkräm, den har ju något förebyggande mot munblåsor om jag minns rätt. Använder det själv och har i princip aldrig blåsor i munnen. Kan komma en på två år eller något.

En gång så köpte mamma en annan tandkräm, då fick jag en munblåsa direkt. Kan ju ha varit en slump, men jag fortsätter ändå använda Zendium. ;)

Den har ju inte någon smak eller är stark, så det är ju ingenting man använder för smaken direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Störande att ha en blåsa i munnen som svider mellan åt fort man dricker eller äter nåt.

Zendium fungerar faktiskt. Jag använder det, men jag har haft problem med munblåsor sedan jag var liten. Får det alltid någon gång i månaden och det beror knappast på dålig munhygien ;) . Listerine är skitbra också, det använder jag alltid när jag har munblåsor och det lindrar riktigt mycket i ett par timmar, samt får blåsan att försvinna snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Funkar vanlig tandkräm ochså som Colgate enda tandkärmen vi har hemma. Btw sällan ja får munblåsor.

Har en till fråga som ja och mamma pratade om varför har vi sommar tid och vinter tid??

Sommartid innebär att lokal tid justeras fram (vanligtvis en timme) under en del av året för att bättre nyttja den ljusa delen av dygnet under sommaren.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sommartid

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, det är ju nu man ska ställa om. Vad trevligt, då kan inte pappa gnälla på att "Du gick ju och lade dig efter klockan tre inatt ;):unsure: " :P

Edit: Vet någon vad en sån här livräddningsgrej kallas? Föredrar ett engelskt namn. :wub:

David_Hasselhoff_941093_0.jpg

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, det är ju nu man ska ställa om. Vad trevligt, då kan inte pappa gnälla på att "Du gick ju och lade dig efter klockan tre inatt :unsure::wub: " ^_^

Edit: Vet någon vad en sån här livräddningsgrej kallas? Föredrar ett engelskt namn. :P

David_Hasselhoff_941093_0.jpg

Ren gissning nu:

Är det inte hans "Bojfriend" som han håller i handen!? ;)

Nej skämt åt sido, flytdunk heter det på svenska tror jag.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fråga och nytt svar behövs.

Ozzy later commented (inside the cover of "Tribute") "I don't give a fuck about that album. It was just a bunch of bullshit Sabbath covers." He also states that it was the recording company that wanted a new album, and that he was unwilling to release the tapes of performances live with Rhoads, believing this would dishonour his memory. In 1982, Osbourne was the guest vocalist on the Was (Not Was) pop dance track "Shake Your Head (Let's Go to Bed)" with Madonna performing backing vocals. Osbourne's cut was remixed and re-released in the early 1990s for a Was (Not Was) greatest hits album in Europe, and it cracked the UK pop chart.

Ledtråd 1: Informationen är inte det viktiga..

Ledtråd 2: Hitta källan.

Ledtråd 3: För att klargöra: informationen är irrelevant men själva texten är viktig och kolla källan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fråga och nytt svar behövs.

Ozzy later commented (inside the cover of "Tribute") "I don't give a fuck about that album. It was just a bunch of bullshit Sabbath covers." He also states that it was the recording company that wanted a new album, and that he was unwilling to release the tapes of performances live with Rhoads, believing this would dishonour his memory. In 1982, Osbourne was the guest vocalist on the Was (Not Was) pop dance track "Shake Your Head (Let's Go to Bed)" with Madonna performing backing vocals. Osbourne's cut was remixed and re-released in the early 1990s for a Was (Not Was) greatest hits album in Europe, and it cracked the UK pop chart.

Ledtråd 1: Informationen är inte det viktiga..

Ledtråd 2: Hitta källan.

Ledtråd 3: För att klargöra: informationen är irrelevant men själva texten är viktig och kolla källan.

(inside the cover of "Tribute") ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...