Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Nu när vi talar norrsken så har jag en fråga jag ALLTID undrat över. På videoklipp över norrsken ser man "himlaskuggorna" röra på sig väldigt mycket, ungefär som när man filmat en molnig himmel och spelar upp det i tiodubbel hastighet. På norrskensklippen rör sig skuggorna väldigt snabbt - är det uppsnabbat eller går det så fort IRL? Kan man alltså se med blotta ögat hur skuggorna rör sig hastigt över himlen, eller går det extremt långsamt?

Jag upprepar mig :unsure:

De gånger jag har sett norrsken så har det rört sig väldigt långsamt, men å andra sidan så har det inte varit sååå starkt heller.

Hur det är vid starkare norrsken vet jag inte.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På söndag ska jag åka till stockholm med min flickvän.

I trådarna om Vanilla Coke och Mountain Dew så fanns det en del affärer i Stockholm som sålde dessa.

Enda stället jag kommer ihåg ni berättade var Ica Globen, men det är så att det ligger en bit ifrån vart vi ska bo. Det är väl inge problem, men vi kommer nog mest hålla till i "centrum".

Så, jag undrar var det finns affärer som säljer helst Vanilla Coke, och även Mountain Dew.

Beef Jerky skulle jag även vilja ha.

Om någon svarar på detta, kan den personen vara jättesnäll och visa på en karta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Istället för att skapa en ny tråd så ställer ja det här. Vad är skillnaden mellan Need For Speed Carbon och Need For Speed Carbon Collectors Edition?

Collector's Edition innehåller:

• 4 st Exklusiva fordon

• 10 st Specialtunade bilar

• 6 st nya race

• 3 st nya Challenger-events

Det medföljer även en bonusdvd som innehåller:

• 5 st Behind the scenes

• 6 st remixspår av VJS

• Trailers

Jävla skitspel, är vad det är.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I trådarna om Vanilla Coke och Mountain Dew så fanns det en del affärer i Stockholm som sålde dessa.

Enda stället jag kommer ihåg ni berättade var Ica Globen, men det är så att det ligger en bit ifrån vart vi ska bo. Det är väl inge problem, men vi kommer nog mest hålla till i "centrum".

Så, jag undrar var det finns affärer som säljer helst Vanilla Coke, och även Mountain Dew.

Om någon svarar på detta, kan den personen vara jättesnäll och visa på en karta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herren/gubben/farbrorn?

Nej, det är svårt att komma på något bra, faktiskt..

Det låter lite mer som äldre män. Det har du rätt i.

Saken är att i berättelsen så låter det konstigt att börja med Mannen, Han och Tony nästan varje mening då det i stort sett bara handlar om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter lite mer som äldre män. Det har du rätt i.

Saken är att i berättelsen så låter det konstigt att börja med Mannen, Han och Tony nästan varje mening då det i stort sett bara handlar om honom.

I så fall så skriver du bara kasst. Du får gå runt, slänga adjektiv före saker och ting och kanske beskriva Tonys omgivning lite? Då lär det blir lite variation. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I så fall så skriver du bara kasst. Du får gå runt, slänga adjektiv före saker och ting och kanske beskriva Tonys omgivning lite? Då lär det blir lite variation. :unsure:

Det är i stort sett så jag gjort. Har med tusentals detaljer som jag dock har svårt att börja meningarna med, men det ska väl gå. Tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min far köpte igår Jack Daniels Glaze på en vanlig livsmedelsaffär på Fridhemsplan igår, under deras amerikanska hylla där också Mountain Dew fanns. ICA Globen har amerikanska produkter, ICA Alvik och ICA Bromma likaså. Kort och gott verkar de flesta ICA butiker, och speciellt runt stan skall det finnas.

City Gross i Kungens Kurva utanför Stockholm har sjukt mycket amerikanska matvaror - dock inte Vanilla Coke. Jag tror faktiskt att det är väldigt svårt att få tag på i jämförelse med exempelvis Mountain Dew.

Men mitt tips är att gå in i ICA affärer, Coop etc., där lär det finnas och som sagt, speciellt runt city.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min far köpte igår Jack Daniels Glaze på en vanlig livsmedelsaffär på Fridhemsplan igår, under deras amerikanska hylla där också Mountain Dew fanns. ICA Globen har amerikanska produkter, ICA Alvik och ICA Bromma likaså. Kort och gott verkar de flesta ICA butiker, och speciellt runt stan skall det finnas.

City Gross i Kungens Kurva utanför Stockholm har sjukt mycket amerikanska matvaror - dock inte Vanilla Coke. Jag tror faktiskt att det är väldigt svårt att få tag på i jämförelse med exempelvis Mountain Dew.

Men mitt tips är att gå in i ICA affärer, Coop etc., där lär det finnas och som sagt, speciellt runt city.

Då tackar jag för det svaret, efter mina 3 quote.

Tack och bock !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...