Tweak Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Jag behöver lite tips på vad man kan vara under Halloween Monstergurka. Ska jag vara. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Baseball Furies snubbe ur The Warriors Så jävla obehaglig... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Jag behöver lite tips på vad man kan vara under Halloween Jag var (och skall vara i år) screem killen. Dräkt finns att köpa på Butricks. -------------------------------------------------------------------------------------------------- Hej, har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. I Skaune finns det någonstanns på en strand ett antal trätorn, byggda av en kostnär. Konstären heter något med willks, wilks, villks, eller nått. Tornen är jätte kända. De är flera meter höga och de är bygga av drivved. (tror tornen heter Nemis eller Nemisis elelr nått) Konstären i fråga är samma person som för några veckor sedan gjorde bilder av Muhamed som hund. Jag skulle vilja kolla in de här tornen då jag aldrig sett dem innan (dåligt om man är skauning, jag vet). Kan inte hitta någon info om dem då jag inte vet vad jag skall söka på. Tack på förhand/Vice Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 http://sv.wikipedia.org/wiki/Nimis där har du Vice Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 http://sv.wikipedia.org/wiki/Nimis där har du Vice Många tack!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 (redigerad) Jag har inga belägg för det här, så observera att detta inte är ett påståeende utan en fråga. Med risk för att framstå som korkad...: Jag har hört att uppe Norrland, längst upp typ, så på vintern är det mörkt, alltså som på natten, 24/7. Och på sommaren är det ljust, som på dagen, 24/7. Vet inte om det skulle vara hela norrland eller bara på specifika platser. (det senare tror jag) Stämmer detta??? Sedan som en bonus fråga, eller snarare förfrågan: Jag har aldrig sett norrsken, någon som har det på bild? Vill inte ha från internet utan en "amatörbild" så att man ser hur det ser ut irl. Redigerad 21 oktober, 2007 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Jag har inga belägg för det här, så observera att detta inte är ett påståeende utan en fråga. Med risk för att framstå som korkad...: Jag har hört att uppe Norrland, längst upp typ, så på vintern är det mörkt, alltså som på natten, 24/7. Och på sommaren är det ljust, som på dagen, 24/7. Vet inte om det skulle vara hela norrland eller bara på specifika platser. (det senare tror jag) Stämmer detta??? När jag besökte mina släktingar i Torneå vid finska gränsen så var det ljust hela dagen och hela natten. Det var mitt i sommaren, runt midsommar typ. Men om det är fullständig natt på vintern vet jag inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Jag har inga belägg för det här, så observera att detta inte är ett påståeende utan en fråga. Med risk för att framstå som korkad...: Jag har hört att uppe Norrland, längst upp typ, så på vintern är det mörkt, alltså som på natten, 24/7. Och på sommaren är det ljust, som på dagen, 24/7. Vet inte om det skulle vara hela norrland eller bara på specifika platser. (det senare tror jag) Stämmer detta??? http://sv.wikipedia.org/wiki/Midnattssol Kan detta vara det du pratar om? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Jag har inga belägg för det här, så observera att detta inte är ett påståeende utan en fråga. Med risk för att framstå som korkad...: Jag har hört att uppe Norrland, längst upp typ, så på vintern är det mörkt, alltså som på natten, 24/7. Och på sommaren är det ljust, som på dagen, 24/7. Vet inte om det skulle vara hela norrland eller bara på specifika platser. (det senare tror jag) Stämmer detta??? Sedan som en bonus fråga, eller snarare förfrågan: Jag har aldrig sett norrsken, någon som har det på bild? Vill inte ha från internet utan en "amatörbild" så att man ser hur det ser ut irl. Ja, det du beskrev är helt sant. Det är därför solstrålarna från solen inte träffar den ytan eftersom jorden är ställd i en ca. 70 grader vinkel. Och på sommaren är det motsatt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Coolt! Norrland nästa alltså... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Coolt! Norrland nästa alltså... Du kan få bo hos mig. Ta med egna lakan. Ang. norrskens-bilden: Som utlovat, fast nån dag sen, så kommer bilderna på norrskenet i helgen.. Sådär starkt norrsken har jag aldrig sett här. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Du kan få bo hos mig. Ta med egna lakan. Ang. norrskens-bilden: Sådär starkt norrsken har jag aldrig sett här. Finns det norrsken där året om? Trodde det dök upp på vintern med snö och sånt. Typ när solen försvinner. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Hej, har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. I Skaune finns det någonstanns på en strand ett antal trätorn, byggda av en kostnär. Konstären heter något med willks, wilks, villks, eller nått. Tornen är jätte kända. De är flera meter höga och de är bygga av drivved. (tror tornen heter Nemis eller Nemisis elelr nått) Konstären i fråga är samma person som för några veckor sedan gjorde bilder av Muhamed som hund. Jag skulle vilja kolla in de här tornen då jag aldrig sett dem innan (dåligt om man är skauning, jag vet). Kan inte hitta någon info om dem då jag inte vet vad jag skall söka på. Tack på förhand/Vice Jeez. drivved+torn+konstnär Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 När vi ändå är inne på norrsken, hur uppstår det fenomenet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 När vi ändå är inne på norrsken, hur uppstår det fenomenet? Nu ska jag svara utan att kolla wikipedia först. Någon annan får utveckla sen. Jag tror det är partiklar från solen/rymden som fångas in av jordens magnetfält och sen blir det norrsken. Typ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 (redigerad) Jeez. norrsken+hur+uppstår+fenomenet Meh, Tweak kom och förstörde allt det "roliga". Redigerad 21 oktober, 2007 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 (redigerad) Jeez. norrsken+hur+uppstår+fenomenet Men det är ju roligare att prata om det här än att söka på google. Edit: Och du kanske skulle vara "rolig" men isåfsall var det till tobbe Redigerad 21 oktober, 2007 av Tweak Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 (redigerad) Jeez. drivved+torn+konstnär Fick ju inte en ända korrekt träff. Jeez... Edit: tack för bilderna. Måste se helt surrealistiskt ut. Redigerad 21 oktober, 2007 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 Fick ju inte en ända korrekt träff. Är du seriös? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2007 på vintern är det ljust fårn ca 9:00 till 3:00 och på sommarn är det ljust hela natten Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts