GiZmo Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 (redigerad) Rätt låt, men filmen!? När de sjunger "kisselikiss" så är det en bild på en unge som kissar på en soldat. DET är orginalet. oops, läste inte så noga edit: Trodde detta var orginalet, hittade inte den du snackade om.. http://amuse.hamsterpaj.net/105.swf Redigerad 16 oktober, 2007 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Är sömntabletter farliga om dom tas i samband med penicillin-intag? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Är sömntabletter farliga om dom tas i samband med penicillin-intag? http://www.sjukvardsradgivning.se/ Kan ringa och fråga dem 24/7 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Är användaren Xersize bannad? Jag märkte idag att han går på S:t Eskil. Snacka om att jag blev lite chockad Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Är detta sant? Min lärare berättade idag att hon hade läst någonstans att när Helium når runt –271°C så börjar den bete sig underligt/konstigt. Hon nämnde att en av de konstiga beteenden var att den kunde helt plötsligt klättra ut från bägaren som den låg i. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Är detta sant? Min lärare berättade idag att hon hade läst någonstans att när Helium når runt –271°C så börjar den bete sig underligt/konstigt. Hon nämnde att en av de konstiga beteenden var att den kunde helt plötsligt klättra ut från bägaren som den låg i. Google, räckte med att kolla på Wikipedia!! Isotopen 4He i vätskeform blir supraflytande vid temperaturen 2,17 K (-271,0 °C), vilket bland annat innebär att viskositeten sjunker kraftigt, och vätskan beter sig mycket egendomligt, bland annat rinner den uppför kanter på kärl och attraheras mot värmekällor. Helium används som förpackningsgas i livsmedel och har E-nummer E 939. Se även [redigera] Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 Går wmv-filer att spela upp i vanliga DVD-spelare? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 (redigerad) Går wmv-filer att spela upp i vanliga DVD-spelare? Tror det, men don't take my Håller med till 100%! for it. WMA är ju stött av ganska många spelare numera. EDIT: Ah, ditsatt av filtret jag ville behålla! Perfekt, det är av såna här anledningar jag ville ha kvar det. Låter "Håller med till 100%!" stå kvar Redigerad 18 oktober, 2007 av Henkibojj Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Fungerar alla externa hårddiskar till Mac datorer med Mac OS? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Fungerar alla externa hårddiskar till Mac datorer med Mac OS? Nästan alla du köper kommer som FAT32 och då funkar det utan problem, förutom att filerna inte kan vara över 4gb men det är ju inte Mac OSX' fel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 (redigerad) Nästan alla du köper kommer som FAT32 och då funkar det utan problem, förutom att filerna inte kan vara över 4gb men det är ju inte Mac OSX' fel. Jag kan inte se min externa på min Mac men jag kan se USB-minnen etc, vad kan vara fel? Redigerad 18 oktober, 2007 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Jag kan inte se min externa på min Mac men jag kan se USB-minnen etc, vad kan vara fel? Kan du kolla på en Windowsdator vilket filsystem det är? Kanske är NTFS eller något sådant. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 (redigerad) Varför heter PS3s handkontroll "Sixaxis"? Det finns väl bara tre axlar (X, Y, Z-koordinater), och dessutom borde den ju bara känna av i ett plan hur man lutar, dvs att den bara känner att jag lutar den framåt och åt höger, till exempel. Då använder den ju bara två axlar. Så hur fanken får de sex axlar?! Jag får bara ihop det till två, hur jag än tänker. Den känner ju inte av "elevationen" på kontrollern, dvs hur högt jag håller den (som isf skulle representeras av en pil rakt igenom, från ovansidan till undersidan av kontrollern.) Elevationsaxeln skulle isf vara den tredje. Men varifrån de tre/fyra sista kommer ifrån, det skulle jag vilja veta. Redigerad 19 oktober, 2007 av Henkibojj Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 Skulle vilja veta om det finns någon sida där man kan lyssna på många olika låtar. Tex. Jag vill ha tag i bra låtar, men då jag absolut inte är insatt i musk så kan jag varken söka på artist eller låt. Utan jag får lyssna igenom de moderna låtar som spelas nu, för att hitta det jag gillar. (NRJ, tex har typ 10 låtar man kan lyssna på.) Förstår ni hur jag menar? Vart kan man göra det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 Skulle vilja veta om det finns någon sida där man kan lyssna på många olika låtar. Tex. Jag vill ha tag i bra låtar, men då jag absolut inte är insatt i musk så kan jag varken söka på artist eller låt. Utan jag får lyssna igenom de moderna låtar som spelas nu, för att hitta det jag gillar. (NRJ, tex har typ 10 låtar man kan lyssna på.) Förstår ni hur jag menar? Vart kan man göra det? Last.fm ska väl vara bra? Har inte testat men "alla verkar ju ha det" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 Last.fm ska väl vara bra? Har inte testat men "alla verkar ju ha det" Vad är det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 (redigerad) Vad är det? http://www.lastfm.se Redigerad 19 oktober, 2007 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 Varför heter PS3s handkontroll "Sixaxis"? Det finns väl bara tre axlar (X, Y, Z-koordinater), och dessutom borde den ju bara känna av i ett plan hur man lutar, dvs att den bara känner att jag lutar den framåt och åt höger, till exempel. Då använder den ju bara två axlar. Så hur fanken får de sex axlar?! Jag får bara ihop det till två, hur jag än tänker. Den känner ju inte av "elevationen" på kontrollern, dvs hur högt jag håller den (som isf skulle representeras av en pil rakt igenom, från ovansidan till undersidan av kontrollern.) Elevationsaxeln skulle isf vara den tredje. Men varifrån de tre/fyra sista kommer ifrån, det skulle jag vilja veta. Varför är orolig inte motsatts till rolig? Det är bara ett namn och behöver inte ha någon direkt logisk förklaring. rolig = glad => orolig = inte glad. I din fråga ligger nog logiken i att vi har 6 riktningar om man delar upp dem i possitiva och negativa vektorer. Det har altså inget med produkten, utan är ett reklamnamn då det passar bättre än twoaxis som låter lite fattigt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 Varför är orolig inte motsatts till rolig? Det är bara ett namn och behöver inte ha någon direkt logisk förklaring. rolig = glad => orolig = inte glad. I din fråga ligger nog logiken i att vi har 6 riktningar om man delar upp dem i possitiva och negativa vektorer. Det har altså inget med produkten, utan är ett reklamnamn då det passar bättre än twoaxis som låter lite fattigt. Det var väl inte riktigt rätt jämförelse... Orolig borde dessutom komma från danskans rolig, som betyder lugn. Sätt ett o- på det så får du olugn. Bara en gissning. Men när man tar "beskrivning av produkt" på diverse köpsajter så står det att den använder sig av sex axlar, vilket för mig är absolut omöjligt att begripa. Tre axlar på sin höjd, men själva lutningen borde bara använda sig av två axlar => fyra vektorer. De tre sista axlarna existerar inte, däremot kanske det finns två extra vektorer, som isf skulle gå i höjdled. Eftersom kontrollern inte känner av hur högt den hålls (t sk f Wiimoten) så är det enda jag kan tänka mig att den känner av stötar i höjdled, alltså om man hastigt kastar den absolut ovinklat rakt upp/ner. Det skulle vara den sista (tredje) axeln och de två sista vektorerna, men några sex axlar existerar ju bara inte. Så; är höjdleden den tredje (sjätte enligt Sony) axeln i Sixaxis? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2007 http://www.lastfm.se Danke! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts