Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Verkar som om att det varit ett rent helvete för er... vad jag minns från mina operationer så var båda två väldigt snabba och smärtfria. Jag gick på antibiotika i tio dagar vardera gånger och sedan blev det ett snabbt besök hos doktorn varav tio minuter gick till att vänta på bedövningen. Han klippte en bit i nageln och det gjorde inte särskillt ont eller kändes lustigt... tyvärr kom fanskapet tillbaka efter ett halvår och jag fick göra om det igen, men det var inga problem då heller... nu är det bara att luta sig tillbaka och se om det ska drabba mig igen.

Men det är värt det i slutändan hur jävlia jobbigt det än är...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som om att det varit ett rent helvete för er... vad jag minns från mina operationer så var båda två väldigt snabba och smärtfria. Jag gick på antibiotika i tio dagar vardera gånger och sedan blev det ett snabbt besök hos doktorn varav tio minuter gick till att vänta på bedövningen. Han klippte en bit i nageln och det gjorde inte särskillt ont eller kändes lustigt... tyvärr kom fanskapet tillbaka efter ett halvår och jag fick göra om det igen, men det var inga problem då heller... nu är det bara att luta sig tillbaka och se om det ska drabba mig igen.

Men det är värt det i slutändan hur jävlia jobbigt det än är...

Åh ja..skönt att kunna gå i vilka jävla skor som helst och likaså kunna gå uppåt och neråt (på kullar osv) utan att få in nageln mer i köttet.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du hade tur, själv så dödade jag min tånagel genom att få en järndörr på den (den drogs tydligen igen om man släppte den ;) )

:D

Brorsan fick en snowboard fallandes på stortån, precis som "timbeeeerr!" i Disneyfilmer. Fyfan vad han led, det såg man. Helt kolsvart blev nageln. Minns inte om han tappade den eller om den bara var blå extremt länge. Typ ett halvår.

Det är en av mina värsta tankar, att förlora hela nageln. Usch. :(

Fel, det är det bästa som finns. Jag önskar att min vänsternagel kunde se ut som högern, då skulle jag aldrig ha problem. Inte ens att nageln ser för lång ut.

Åh ja..skönt att kunna gå i vilka jävla skor som helst och likaså kunna gå uppåt och neråt (på kullar osv) utan att få in nageln mer i köttet.

:(

Bästa tipset jag kan ge är att lägga en bit bomull under nagelkanten. Det finns inget bättre - trust me! Jag har ju som sagt alldeles för mycket erfarenhet, och det enda som hjälper (som man fixar själv) är att lätta på nagelns tryck på köttet genom att stoppa in en liten liten kula bomull, stor nog att "höja" nageln tre-fyra millimeter. Det gör underverk. Utan bomull skulle jag få nageltrång igen på min vänstertå så fort jag klippt ner den en smula efter duschen. ;)

EDIT: Gjorde en extremt snabb bild för att förtydliga. Ringarna är tårna, sett framifrån. Den svarta böjen på stortån är nageln. På den övre bilden ser man hur nageln hela tiden tränger in, och kommer skava hål på huden => infektion => elände, elände. Den nedre bilden visar en bomullstuss som lyfter upp nageln och släpper trycket på köttet :)

post-4777-1191960568_thumb.png

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många, eller så?

Finns nog ingen exakt siffra, men att få en majoritet av jordens nationer (och FN) bakom sig är en bra början. Sen kan man ju skilja mellan stater och stater - det är naturligtvis mer cred att stödjas av säg USA och Frankrike än av Nordkorea och Burma. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns nog ingen exakt siffra, men att få en majoritet av jordens nationer (och FN) bakom sig är en bra början. Sen kan man ju skilja mellan stater och stater - det är naturligtvis mer cred att stödjas av säg USA och Frankrike än av Nordkorea och Burma. :(

Hehe, så jag tänkte också. Om man hade lite pengar eller så skulle man ju alltid kunna muta folk osv.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kompis sade att lastbilar är halvautomatiska, alltså att de inte har någon koppling. Sant eller falskt?

Tror det är sant. Vissa bussar har ju så, de växlar bara ner/upp då det behövs, annars är det automat.

Dock behöver dom släppa upp gasen då de ska växla.

Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad skulle det bli för konsekvenser om Columbus inte upptäckte Amerika?

Någon annan skulle väl säkert upptäcka det bara, och enda skillnaden skulle nog vara att dom allra första nybyggarna inte var spanjorer - tror jag. :)

För det invandrade ju folk från hela europa sen, så helt spanskt-dominerat var det väl inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...