Eudoros Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Förklarar inte varför han KAN prata i storyn. Är det en mutant? Hur fan kan en jävla anka som heter Joakim vara rikare än mig? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Utveckla. Nej, du utvecklar ditt svar. Vad har fantasi med en talande katt att göra? Fantasin skulle väl komma från personen som skapade Pelle då. Vi observerar Pelle och hans äventyr, vi behöver ingen fantasi, vi har den gjord framför oss. Varför kan Pelle prata? Då realism måste förekomma till viss del, även om det nu är full fantasi. Allt har en logisk förklaring. @Eudoros, Precis min mening. Hur kan Joakim prata? Näbben skulle inte låta honom få göra det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Fan Mordos, skojar du eller? Isåfall, hur fan kan Harry Potter trolla? Hur kan Frodo finnas till? Varför har de lasersvärd i Star Wars? VARFÖR VARFÖR VARFÖR? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Fan Mordos, skojar du eller? Isåfall, hur fan kan Harry Potter trolla? Hur kan Frodo finnas till? Varför har de lasersvärd i Star Wars? VARFÖR VARFÖR VARFÖR? Precis. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Precis. Just för att det inte behöver vara logiskt, existera eller vara möjligt. Det finns inte på riktigt, nämligen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Just för att det inte behöver vara logiskt, existera eller vara möjligt. Det finns inte på riktigt, nämligen. Men, du kan ändå inte förklara varför Pelle kan prata? Bara sett saker mot mig, inte om frågan faktiskt. VARFÖR kan Pelle prata var frågan, inte hurvida jag ser på saken eller att det har med fantasi att göra. HUR reste sig Pelle upp på två ben, började prata och sådant? Författaren lär ju ha haft en viss back-story så att säga. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Men, du kan ändå inte förklara varför Pelle kan prata? Bara sett saker mot mig, inte om frågan faktiskt. VARFÖR kan Pelle prata var frågan, inte hurvida jag ser på saken eller att det har med fantasi att göra. HUR reste sig Pelle upp på två ben, började prata och sådant? Författaren lär ju ha haft en viss back-story så att säga. Oj. Fan vad jobbigt. Typ hur dom kom att tänka på att ha med en pratande katt? Geez. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Du har fortfarande inte försökt svara på frågan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Mordos kan inte vara så korkad som han försöker framställa sig som här. Det är bara spam. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Ja jag fattar fan inte vad han menar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Och vad är det som är korkat L_Voll? Jag har sett dummare frågor. Mycket dummare frågor. Den här verkar ingen kunna svara på, så det verkar ju inte vara en dålig fråga? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Men, du kan ändå inte förklara varför Pelle kan prata? Bara sett saker mot mig, inte om frågan faktiskt. VARFÖR kan Pelle prata var frågan, inte hurvida jag ser på saken eller att det har med fantasi att göra. Vad skulle hindra honom från att prata? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 (redigerad) Vad skulle hindra honom från att prata? Han är en katt. Lyssna själv hur bra katter pratar. Redigerad 7 oktober, 2007 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Vad skulle hindra honom från att prata? Biologi. Den saknar läppar för att kunna forma vibrationerna rätt för att få ut vokaler och stuff y'know. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Nej, du utvecklar ditt svar. Vad har fantasi med en talande katt att göra? Fantasin skulle väl komma från personen som skapade Pelle då. Vi observerar Pelle och hans äventyr, vi behöver ingen fantasi, vi har den gjord framför oss. Varför kan Pelle prata? Då realism måste förekomma till viss del, även om det nu är full fantasi. Allt har en logisk förklaring. @Eudoros, Precis min mening. Hur kan Joakim prata? Näbben skulle inte låta honom få göra det. Det är inte du som fantiserar Pelle prata, utan skaparen som genom redskap visar fantasin ur hans synvinkel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Det är inte du som fantiserar Pelle prata, utan skaparen som genom redskap visar fantasin ur hans synvinkel. .. Det var det jag skrev. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Biologi. Den saknar läppar för att kunna forma vibrationerna rätt för att få ut vokaler och stuff y'know. Det kanske är dubbat till Svenska? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Pelle Svanslös är väl, som många andra historier involverande djur som pratar, ett sätt att förmedla en historia, då många episoder kan vara hämtade från det verkliga livet. Pelle Svanslös kan säkert många känna igen sig i, han har en defekt som får honom att bli retad av de andra katterna, och målet för många i sina liv är att inte sticka ut, utan hellre vara en i mängden. Maja Gräddnos är också en typisk karaktär, en vacker katt som många, också vår käre vän Pelle suktar efter. Har ni aldrig sett en snygg tjej och varit i samma situation som Pelle, haft dåligt självförtroende o.s.v...? Pelle Svanslös är en berättelse om livet, eller snarare en mer lätttillgänlig historia för barn, då säkert fler barn vill läsa om en katt än en förvrrad Raskolnikov i Brott och Straff. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Förklarar inte hur han pratar, förklarar storyn. Men ändå, vi skiter i den här frågan. Nästa! Jag har nageltrång, nageln sitter under kött i tån. Hur gör jag för att få bort fanskapet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Jag har nageltrång, nageln sitter under kött i tån. Hur gör jag för att få bort fanskapet? Du får gå till doktorn och skära lite. Been there, done that. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts