Kebab Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Vilken är den äldsta hemsidan? Jag googlade fram en rätt intressant tråd.. http://www.trap17.com/index.php/oldest-website_t31371.html Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Vad är straffet för att "bränna" hemma? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Vad är straffet för att "bränna" hemma? Döden. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Döden. Den var bra! Dock är det inte farligt att bränna hemma förutom i laglig synpunkt. Metanol är för noobs Nån som kan svaret? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Vad är straffet för att "bränna" hemma? Google är svår skit. http://www.alden.se/alkoholl10-11kap.htm Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Mina två frågor försvann bland allt snack om bensin och kokain. När (WEB) står med i ett torrentnamn så innebär det ju att musiken är rippad från internet. Finns det alltså hemsidor som streamar hela album? http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Är det sant att det finns DVD-spelare med usb-port på framsidan? I så fall, kan någon ge mig en länk? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Mina två frågor försvann bland allt snack om bensin och kokain. AOL, myspace och artisternas egna sidor brukar ibland lägga upp de. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 USB på DVD-spelare. Jepp, finns på de flesta när man kollar runt på prisjakt, tyvärr så stöder de flesta bara vissa speceilla märken som man aldrig hört något om... så är det iallafall på min Siemens. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Mina två frågor försvann bland allt snack om bensin och kokain. Deezer fixar biffen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Google är svår skit. http://www.alden.se/alkoholl10-11kap.htm Najs mään! Jag är dum i huvudet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 (redigerad) Vad är straffet för att "bränna" hemma? Böter eller fängelse i högst två år för själva bränningen. Böter eller fängelse i högst ett år för innehavande av destillationsapparat. Böter eller fängelse i högst 4 år för försäljning och/eller servering av hembränd dryck. edit: I did it again.. Redigerad 26 september, 2007 av Umberto Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Om det är 0° C och meterologen säger att det ska bli två gånger så kallt dagen efter, hur kallt blir det då? http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Om det är 0° C och meterologen säger att det ska bli två gånger så kallt dagen efter, hur kallt blir det då? http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif 0° C eller? 2x0=0 Borde vara så Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) ...och meterologen säger att det ska bli två gånger så kallt... Det gör han inte. Problem solved. Ska man säga dubbelt så varmt/kallt måste man hänvisa till molekylernas hastighet, vilket temperatur egentligen är. Så, dubbelt så varmt skulle vara att molekylernas hastighet ökar från 1000000 m/s (eller whatever) till 2000000. Nu är det ingen som säger så, alltså går det inte att svara på. Redigerad 27 september, 2007 av Henkibojj Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Om det är 0° C och meterologen säger att det ska bli två gånger så kallt dagen efter, hur kallt blir det då? http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif Snälla....vad gör ni i skolan egentligen? Lek lite med fantasin... om det nu skulle bli dubbelt så kallt dagen efter, hur kallt är det då? Är man meterolog, så bör man kunna formulera sig på ett korrekt sätt. Idag har jag inga pengar, men imorgon har jag två gånger så mer pengar. BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Meh, det var ju en rent teoretisk fråga som jag kom på precis. Jag tyckte i alla fall att den var lite klurig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Meh, det var ju en rent teoretisk fråga som jag kom på precis. Jag tyckte i alla fall att den var lite klurig. Det är GTAsajten. Alla måste vara perfekta och ta allt seriöst... Fan, alla är som ett gäng tjejer ! "åh, gud. vilken dum fråga. asså, hur kan han fråga nått sånt! dah" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Om det är 0° C och meterologen säger att det ska bli två gånger så kallt dagen efter, hur kallt blir det då? http://www.inspiredofspirit.com/joomla/forum/style_emoticons/default/hmm.gif åh, gud. vilken dum fråga. asså, hur kan han fråga nått sånt! dah. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Räkna om till fahrenheit och utveckla därifrån? Noobs. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Meh, det var ju en rent teoretisk fråga som jag kom på precis. Jag tyckte i alla fall att den var lite klurig. Det var en utmärkt fråga som vidrör filosofins domäner. Tyvärr förpassas dylika frågor allt som oftast till oblivion av forumets trångsynta naturvetenskapliga junta. Men för att svara på din fråga; ett alternativ är att meteorologen inte tänker i termer av siffror och celsius utan på själva temperaturen. Han använder sig inte heller av det system vi normalt använder oss av för att uttrycka temperatur, dvs Celsiussystemet. Idag är temperaturen "0 grader", dvs ganska svalt. Imorgon är det dubbelt så svalt som det är idag, dvs jävligt svalt. Meteorologen har lämnat det system som vi allmänt använder för att uttrycka temperatur, eventuellt har han även lämnat hela det västerländska räknesystemet. Kanske han har ett eget temperatur- och räknesystem? Ett annat, kanske mer realistiskt, alternativ är att du befinner dig, och tar del av väderleksrapporten, på en plats där temperaturen är 0 graderC - ingenstans i frågans domäner står det att meteorologen också befinner sig ett 0-gradigt område, inte heller att han behandlar ditt område. Han kanske behandlar ett helt annat område som t.ex. Sharm El Sheikh eller Des Moines (då använder han sig antagligen dessutom av Fahrenheit ). Ytterligare alternativ är att du tittar på/lyssnar på/läser en inspelad (dvs gammal) eller falsk väderleksrapport. CAPISCE? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts