Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Det står inte att du får i dig mindre syre när du gäspar :D

Ooooooooch!..

Robert Provine är psykolog... =/

Iaf.. Hans studier visar inte att man tar upp mindre syre vid gäspning.

De visar inte heller någonting som motvisar den teori ditt inlägg börjar med..

De visar bara att man inte slutar att gäspa om man får syrgas eller om det finns mindre koldioxid i omgivningen.

Detta kan förklaras med att anledningen till att du gäspar är koldioxidmängden i blodet inte omgivningen.

Sen står det något om att man inte gäspar när man sportar och att det av någon anledning skulle vara skumt.

Den enkla förklaringen är att när du sportar ökar pulsen och du andas kraftigare. Därför transporteras mer blod, vilket betyder mer syre, till hjärnan.

Har du 12$ så kan du få det ordagrant.

http://www.americanscientist.org/template/...l/assetid/47361

Jag tänker inte betala för att du ska få reda på något.

Oh, and what he said;

Om koldioxidhalten i inandningsluften ökar ökar ju även mängden koldioxid i blodet.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om koldioxidhalten i inandningsluften ökar ökar ju även mängden koldioxid i blodet.

Nähe?.. :D

Vart har du läst det.. Jag tror dig aaaaaaldrig.. :S

Heerregud :(

Har du 12$ så kan du få det ordagrant.

http://www.americanscientist.org/template/...l/assetid/47361

Jag tänker inte betala för att du ska få reda på något.

Oh, and what he said;

Jag skiter rätt mycket i det.. Jag gjorde mitt arbete om kroppens syreupptagning på Idrottsteorin så jag kan en hel del om det där då jag fastnade i att läsa en hel del om gäspandets anledningar..

Kan även lägga till att morsan är läkare.

Det jag skrivit här om gäspningar har bara varit för att ge svar på "vem-det-nu-var"s fråga till en början. Sen irriterade det mig att du hade fel om en sak.. Men sure.. I bow for the almighty Admin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en sak som jag aldrig riktigt har fattat.. Hur framställs egentligen knark? (Låt oss ta kokain som ett exempel)

Och hur kommer det sig att Colombia tillverkar så mycket?

http://www.youtube.com/watch?search=&m...p;v=3C_FGUJquzo

En video om hur Kokain framställs.

När ni ser den, ta en funderar varför bensinpriserna är så jävla höga..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skiter rätt mycket i det.. Jag gjorde mitt arbete om kroppens syreupptagning på Idrottsteorin så jag kan en hel del om det där då jag fastnade i att läsa en hel del om gäspandets anledningar..

Kan även lägga till att morsan är läkare.

Det jag skrivit här om gäspningar har bara varit för att ge svar på "vem-det-nu-var"s fråga till en början. Sen irriterade det mig att du hade fel om en sak.. Men sure.. I bow for the almighty Admin.

Du skiter i det.

Jag skiter i om du har gjort ett skolarbete, för isf har ju dina lärare fel att ge dig ett bra betyg.

Jag skiter i om din morsa är läkare.

Some claim that yawning is not caused by lack of oxygen, for the reason that yawning allegedly reduces oxygen intake compared to normal respiration. However, both of these are as controversial as a debate over yawning can be.

Detta finns i länken jag gav dig. 12$ för att få tag på .pdf'n. Kom tillbaka när du har läst den, annars är det STFU på dig jävla noob.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...