RavenE Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Men majj godd! Det är ju pepparbiff! Oxkött! Skitgott och fint! Stek den på ena sidan, när det börjar komma upp köttsaft på ovansidan, vänder du den. Och när det börjar komma köttsaft på andra sidan med är det klart. Det skall vara lite rosa inuti, inte mörkt rosa lite ljust rosa. Käka det med nån god potatis typ klyft, pommes eller nått. Fy fan vad jag blev sugen på det nu. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Men majj godd! Det är ju pepparbiff! Oxkött! Skitgott och fint! Stek den på ena sidan, när det börjar komma upp köttsaft på ovansidan, vänder du den. Och när det börjar komma köttsaft på andra sidan med är det klart. Det skall vara lite rosa inuti, inte mörkt rosa lite ljust rosa. Käka det med nån god potatis typ klyft, pommes eller nått. pommes blev det, det var riktigt starkt.. Men gott, nöjd blev jag ^^ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Här är en sak som jag aldrig riktigt har fattat.. Hur framställs egentligen knark? (Låt oss ta kokain som ett exempel) Och hur kommer det sig att Colombia tillverkar så mycket? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Här är en sak som jag aldrig riktigt har fattat.. Hur framställs egentligen knark? Underbar grundfrågeställning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Underbar grundfrågeställning. Jag vet, men det var därför jag tyckte vi kunde ta kokain som exempel.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Jag vet, men det var därför jag tyckte vi kunde ta kokain som exempel.. Tja, på rak arm vet jag att kokain förädlas ur kokabuskens blad, vanligtvis tuggar man dock kokabladen i länderna där det odlas. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Tja, på rak arm vet jag att kokain förädlas ur kokabuskens blad, vanligtvis tuggar man dock kokabladen i länderna där det odlas. Åh, okej. Men hur sjutton lyckas de få gröna blad att bli vitt pulver? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Åh, okej. Men hur sjutton lyckas de få gröna blad att bli vitt pulver? Ingen aning, troligtvis inget som görs av en vardaglig lamaryttare. Grovjobbet får odlarna göra, som levererar någon slags kokapasta som skickas till laboratorier där det förädlas. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Jag har ett antal frågor jag grunnat på länge. Hoppas bara jag kommer ihåg dem, det brukar bli så att man glömmer när man äntligen ska fråga.Den jag kom på precis nu är denna: På Superstart finns det ett antal symboler längst upp till höger. Den nyaste (och mest temporära, troligen) är gubben med grimasen. Klicka på den, så kommer en ståuppares show att höras. Vem är komikern? George Carlin http://www.youtube.com/watch?v=9CitfTtMIx8 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Vet du det eller du gissar/har hört det från någon!? (med din teori, skulle ögonen börja rinna så fort man gapar stort) Säger inte att du har fel men jag har hört en annan grej... Att när man gäspar så skickas det signaler till hjärnan att man är trött, och när man är trött så blir ögonen torrare (där av att att ögonen svider och har sig när man är trött) så då börjar tårkanalerna att smörja ögonen för att undvika uttokning. Men detta är som sagt något jag hört, har inget belägg för det. Nu är det ju så att gäspningar sker utan att man behöver vara trött. Uttråkning, alkohol, medeciner m.m. gör också att man gäspar. Man vet inte till 100% varför man gäspar, då det sker vid flera olika tillfällen. Djur kan t.ex. gäspa för att kyla ner hjärnan, vilket enlikt studier gör att djuren tänker bättre/snabbare med en kall hjärna. Det är också för att reglera kroppstempraturen och syreflödet i blodet (fallskärmshoppare brukar gäspa innan dom hoppar för att få igång blodcirkulationen och slippa blodproppar) Varför man får våta ögon tror jag är till följd av kroppstempraturen. Du gäspar för att stabilisera värmen i kroppen (upp eller ner, flöde ger värme så det kan öka sänka blodomloppet and whatnot) och för att kyla/värma hjärnan så vattnas ögonen som har en direkt länk till hjärnan. Ni har tänkt på att ögonen kan vattnas när man gäspar, men tänk på det nästa gång att när du gäspar kan du känna en rysning i kroppen för du blir kallare eller varmare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Nu är det ju så att gäspningar sker utan att man behöver vara trött. Uttråkning, alkohol, medeciner m.m. gör också att man gäspar. Man vet inte till 100% varför man gäspar, då det sker vid flera olika tillfällen. Djur kan t.ex. gäspa för att kyla ner hjärnan, vilket enlikt studier gör att djuren tänker bättre/snabbare med en kall hjärna. Det är också för att reglera kroppstempraturen och syreflödet i blodet (fallskärmshoppare brukar gäspa innan dom hoppar för att få igång blodcirkulationen och slippa blodproppar) Varför man får våta ögon tror jag är till följd av kroppstempraturen. Du gäspar för att stabilisera värmen i kroppen (upp eller ner, flöde ger värme så det kan öka sänka blodomloppet and whatnot) och för att kyla/värma hjärnan så vattnas ögonen som har en direkt länk till hjärnan. Ni har tänkt på att ögonen kan vattnas när man gäspar, men tänk på det nästa gång att när du gäspar kan du känna en rysning i kroppen för du blir kallare eller varmare. Dr.Stellhell fucks us again Var roligt att läsa, har funderat en del på det där också. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 George Carlin http://www.youtube.com/watch?v=9CitfTtMIx8 Coolt, men... Varför är han där? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Nu är det ju så att gäspningar sker utan att man behöver vara trött. Uttråkning, alkohol, medeciner m.m. gör också att man gäspar. Man vet inte till 100% varför man gäspar, då det sker vid flera olika tillfällen. Djur kan t.ex. gäspa för att kyla ner hjärnan, vilket enlikt studier gör att djuren tänker bättre/snabbare med en kall hjärna. Det är också för att reglera kroppstempraturen och syreflödet i blodet (fallskärmshoppare brukar gäspa innan dom hoppar för att få igång blodcirkulationen och slippa blodproppar) Varför man får våta ögon tror jag är till följd av kroppstempraturen. Du gäspar för att stabilisera värmen i kroppen (upp eller ner, flöde ger värme så det kan öka sänka blodomloppet and whatnot) och för att kyla/värma hjärnan så vattnas ögonen som har en direkt länk till hjärnan. Ni har tänkt på att ögonen kan vattnas när man gäspar, men tänk på det nästa gång att när du gäspar kan du känna en rysning i kroppen för du blir kallare eller varmare. Att man gäspar har väl att göra med att hjärnan behöver extra syre?? (om man är människa alltså) Det skickas signaler att man behöver byta ut så mycket syre i blodet som möjligt och därför kommer denna överdrivna andningsreflex. Coolt, men... Varför är han där? För att han är rolig?? Du ska tänka på att Snabbstart är gjord utav en kille som saknade bra startsidor och därför gjorde den där för att vara snäll mot alla oss andra som saknar det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Att man gäspar har väl att göra med att hjärnan behöver extra syre?? (om man är människa alltså) Det skickas signaler att man behöver byta ut så mycket syre i blodet som möjligt och därför kommer denna överdrivna andningsreflex. Medecinska studier visar att man får i sig mindre syre när man gäspar än när man andas normalt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Medecinska studier visar att man får i sig mindre syre när man gäspar än när man andas normalt. Show me Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Show me http://www.epjournal.net/filestore/ep0592101.pdf The Physiological Theory -- Our bodies induce yawning to drawn in more oxygen or remove a build-up of carbon dioxide. This theory helps explain why we yawn in groups. Larger groups produce more carbon dioxide, which means our bodies would act to draw in more oxygen and get rid of the excess carbon dioxide. However, if our bodies make us yawn to drawn in needed oxygen, wouldn't we yawn during exercise? Robert Provine, a psychologist at the University of Maryland, Baltimore County, and a leading expert on yawning, has tested this theory. Giving people additional oxygen didn't decrease yawning and decreasing the amount of carbon dioxide in a subject's environment also didn't prevent yawning. Från http://www.howstuffworks.com/question572.htm Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 (redigerad) Hur spelar man en F Pentatonisk Skala? (På Piano) Redigerad 23 september, 2007 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 http://www.epjournal.net/filestore/ep0592101.pdf The Physiological Theory -- Our bodies induce yawning to drawn in more oxygen or remove a build-up of carbon dioxide. This theory helps explain why we yawn in groups. Larger groups produce more carbon dioxide, which means our bodies would act to draw in more oxygen and get rid of the excess carbon dioxide. However, if our bodies make us yawn to drawn in needed oxygen, wouldn't we yawn during exercise? Robert Provine, a psychologist at the University of Maryland, Baltimore County, and a leading expert on yawning, has tested this theory. Giving people additional oxygen didn't decrease yawning and decreasing the amount of carbon dioxide in a subject's environment also didn't prevent yawning. Från http://www.howstuffworks.com/question572.htm Det står inte att du får i dig mindre syre när du gäspar Ooooooooch!.. Robert Provine är psykolog... =/ Iaf.. Hans studier visar inte att man tar upp mindre syre vid gäspning. De visar inte heller någonting som motvisar den teori ditt inlägg börjar med.. De visar bara att man inte slutar att gäspa om man får syrgas eller om det finns mindre koldioxid i omgivningen. Detta kan förklaras med att anledningen till att du gäspar är koldioxidmängden i blodet inte omgivningen. Sen står det något om att man inte gäspar när man sportar och att det av någon anledning skulle vara skumt. Den enkla förklaringen är att när du sportar ökar pulsen och du andas kraftigare. Därför transporteras mer blod, vilket betyder mer syre, till hjärnan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 För att han är rolig?? Du ska tänka på att Snabbstart är gjord utav en kille som saknade bra startsidor och därför gjorde den där för att vara snäll mot alla oss andra som saknar det. Jag vet mycket väl varför Superstart skapades, och min fråga var ingen anklagelse mot någon på något sätt; tyckte bara att det var märkligt att placera ett ljudklipp av en komiker där den är, bredvid sådant som påverkar själva sajten. Lite som att lägga ett YouTube-klipp mitt i en nyhetssammanfattning. Man bara tänker; "hm?". Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2007 Jag vet mycket väl varför Superstart skapades, och min fråga var ingen anklagelse mot någon på något sätt; tyckte bara att det var märkligt att placera ett ljudklipp av en komiker där den är, bredvid sådant som påverkar själva sajten. Lite som att lägga ett YouTube-klipp mitt i en nyhetssammanfattning. Man bara tänker; "hm?". Jag menade det inte som ett försök i att "läxa upp" dig... Skulle tro att en sökning på vad denne George har åstadkommit kan resultera i ett svar på frågan varför han är där.. Men jag är inte säker. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts