Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Ny fråga: I filmen "Down with Love" handlar det ganska mycket om sex och choklad, och jag fattade aldrig poängen med att huvudpersonen (som blivit feminist) proppade i sig tonvis (nja) med choklad. Det var en hel del skämt om just choklad och sex, men länken mellan dem fattade jag aldrig. Jag sa "jaha?" så fort nåt sånt skämt kom, och brorsan förklarade att "choklad är ett substitut, förstår du" (för sex då, såklart). Ligger det nån sanning i detta, eller är det brorsan som ljuger, eller ljuger han inte - bara det att substitut-delen är en myt?

Please explain :mellow:

http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.p...b=23&id=203

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yo! Någon som kan förklara lite närmare vad "Apati" är. Har kollat susning och wiki men röv. Större förklaring.. Orka läsa engelska, och svenska versionen suger. Tack!

Du menar att vara apatiskt, alltså?

Apati är ju typ håglöshet.

Kan alltså vara att man bara sitter där med öppen mun och stirrar utan att varken uppfatta eller säga något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aight, jag har ett litet problem. För inte mer än 20 minuter sedan skulle jag beställa ett par skor online. Efter att mamma hade skrivit i sitt kontonummer fick vi följande meddelande:

"Dear Felix,

We're sorry, but your order has been placed on hold due to multiple failed attempts to authorize your credit card through our website. Please email us at customerservice@loserkids.com or place a new order at our online store www.loserkids.com.

Thank you for shopping at Loserkids.com."

Anledningen till problemet var att min mamma råkade skriva en siffra fel när hon skrev in kontonumret. Min fråga är då: Säger dom i mailet att min beställning inte gick att behandla överhuvudtaget, eller fungerade det ändå (Med tanke på "Your order has been placed on hold)?

Tack!

Edit: Överhuvudtaget eller över huvud taget?

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kallas den här typen av (Interface/design)?. Man ser ofta den här typen av interface i Militära datorer osv.

Då har du inte sett en "militär dator". :(

Aight, jag har ett litet problem. För inte mer än 20 minuter sedan skulle jag beställa ett par skor online. Efter att mamma hade skrivit i sitt kontonummer fick vi följande meddelande:

"Dear Felix,

We're sorry, but your order has been placed on hold due to multiple failed attempts to authorize your credit card through our website. Please email us at customerservice@loserkids.com or place a new order at our online store www.loserkids.com.

Thank you for shopping at Loserkids.com."

Anledningen till problemet var att min mamma råkade skriva en siffra fel när hon skrev in kontonumret. Min fråga är då: Säger dom i mailet att min beställning inte gick att behandla överhuvudtaget, eller fungerade det ändå (Med tanke på "Your order has been placed on hold)?

Tack!

Edit: Överhuvudtaget eller över huvud taget?

On hold betyder ju att de har stoppat behandlingen av din beställning - så nej , det fungerade inte, du måste kontakta dem för att reda ut missförståndet med kreditkortet eller göra en ny beställning.

Överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om man kan fråga sånt här..

anyway hittade detta i kylen, vette fan vart det kommer ifrån men det ser rätt gott ut.

Men jag har ingen anning om hur man ska tillaga detta, kom med gärna förslag...

gärna inom en timme eller något..

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kommer det tårar när man gäspar ? (stavning?)

Man öppnar munnen så pass mycket att man klämmer ihop tårkanalerna.

jo, det var väl det jag tänkt mig, men tänkte om det fanns något mer exotiskt...

Du kan ju alltid göra potatispuck.

Och lägga till lite valfria grönsaker.

Redigerad av Friberg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du det eller du gissar/har hört det från någon!? (med din teori, skulle ögonen börja rinna så fort man gapar stort)

Säger inte att du har fel men jag har hört en annan grej...

Att när man gäspar så skickas det signaler till hjärnan att man är trött, och när man är trött så blir ögonen torrare (där av att att ögonen svider och har sig när man är trött) så då börjar tårkanalerna att smörja ögonen för att undvika uttokning.

Men detta är som sagt något jag hört, har inget belägg för det.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du det eller du gissar/har hört det från någon!? (med din teori, skulle ögonen börja rinna så fort man gapar stort)

Att när man gäspar så skickas det signaler till hjärnan att man är trött, och när man är trött så blir ögonen torrare (där av att att ögonen svider och har sig när man är trött) så då börjar tårkanalerna att smörja ögonen för att undvika uttokning.

Tycker att ditt förslag låter mer rimligt.

Med tanke på att man kan gäspa men fortfarande ha munnen stängd (willpower is teh shiat).

Då kommer det tårar ändå.

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej du, det vill jag bestämt inte tro på! När jag åker buss till skolan på morgonen gäspar jag från och till, men då jag ser så förbannat ful ut när jag gäspar så gör jag det alltid med stängd mun. Detta har dock inte hindrat tårarna från att rinna :(

Edit: Penis i Spajdermän :lol:

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ren gissning.. till en början.. Men eftersom att jag inte ville känna mig som en gigantisk gissare så frågade jag min mor (utbildning is the shit) och hon sa att jag näääästan hade rätt. Förklaring följer i slutet.

Tycker att ditt förslag åter mer rimligt.

Med tanke på att man kan gäspa men fortfarande ha munnen stängd (willpower is teh shiat).

Då kommer det tårar ändå.

låter ^_^

Nej du, det vill jag bestämt inte tro på! När jag åker buss till skolan på morgonen gäspar jag från och till, men då jag ser så förbannat ful ut när jag gäspar så gör jag det alltid med stängd mun. Detta har dock inte hindrat tårarna från att rinna :(

Edit: Penis i Spajdermän :lol:

Du tror inte Spajdermän har något emot det??

Näe inte jag heller :lol:...

Iaf.. Förklaringen jag fick till tårfenomenet:

När du gäspar spänner du av någon anledning väldigt mycket muskler i ansiktet.

Detta leder till att tårkanalerna pressas samman och därför utsöndrar vätska (haha va kul det är att skriva fult)

DOCK! Vice. så sänds det en signal till hjärnan om att fylla på med vätska. Detta gör att vätskan rinner över och bildar tårar.

Osv.

Edit: Detta gäller ju självklart inte varje gång. Man kan ju gäspa utan att tårarna hamnar utanför ögonen. Det är de få ggr man klarar av att slappna av i ansiktet vid gäspningstillfället. Men det förstod ni säkert redan :(

Redigerad av Friberg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om man kan fråga sånt här..

anyway hittade detta i kylen, vette fan vart det kommer ifrån men det ser rätt gott ut.

Men jag har ingen anning om hur man ska tillaga detta, kom med gärna förslag...

gärna inom en timme eller något..

Men majj godd! Det är ju pepparbiff! Oxkött! Skitgott och fint!

Stek den på ena sidan, när det börjar komma upp köttsaft på ovansidan, vänder du den. Och när det börjar komma köttsaft på andra sidan med är det klart.

Det skall vara lite rosa inuti, inte mörkt rosa lite ljust rosa.

Käka det med nån god potatis typ klyft, pommes eller nått.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...