Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Hur färgar man texter så här:

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=928704

...på lättast sätt?

Antar att man inte måste manuellt ge en färg per bokstav, eller?

Klicka på Reply så ser du hur han gjort. Och jo, han har färgat bokstav för bokstav.

Man måste ha tråkigt om man sitter och gör så.

post-6660-1190391141_thumb.png

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för den länken!

Hur som helst, jag har faktiskt en fråga med:

Idag när jag bytte en glödlampa på en toalett i skolan så slängde jag den, precis som både jag och hela min familj alltid har gjort, i soptunnan. Sen när min svenskalärare fick reda på det så svarade hon "Ajdå, det var nog inte så bra gjort", och gick och plockade upp den igen.

Frågan lyder:

Hur många bultar finns det i ölandsbron? (Öhöhö :D )

Vart ska man göra av gamla glödlampor? Det går ju inte att slänga dem i glasbehållaren på grund av metallsockeln, och vice versa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för den länken!

Idag när jag bytte en glödlampa på en toalett i skolan så slängde jag den, precis som både jag och hela min familj alltid har gjort, i soptunnan. Sen när min svenskalärare fick reda på det så svarade hon "Ajdå, det var nog inte så bra gjort", och gick och plockade upp den igen.

Frågan lyder:

Vart ska man göra av gamla glödlampor? Det går ju inte att slänga dem i glasbehållaren på grund av metallsockeln, och vice versa.

Jag har för mig att man faktiskt ska slänga dom i glasbehållaren pga mängden glas.

Meeeeeeeen jag kan ju ha heeeeelt fel då jag bara skriver vad jag tror på. Skulle morsan vart nykter kunde jag ju frågat henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som har bil och lever på studiebidraget gillar inte direkt bensinpriserna, så därför kör jag väldigt snålt, dvs. ecodriving.

Jag och min far åkte i somras till Västerås Flygplats för att hämta min syster. Jag körde dit, farsan tillbaka.

Vi tävlade om vem som körde bensinsnålast, och jag vnan med 0.68 l/mil och pappa körde på 0.72.

Det jag ska komma fram till är att det är 17 mil från Kristinehamn till Västerås Flygplats. När pappa körde drack bilen 6.8 liter mer bensin än vad den gjorde för mig. (0.4 * 17 = 6.8)

(6.8 * 11 (antar priset) = 74.8 kronor)

Alltså kostade det pappa 75 kronor mer att köra själv än att låta mig köra.

Och då till frågan:

Jag brukar köra på fyrans växel inne i stan, 50 km/h.

Men om jag istället kör på femmans växel i stan, hur mycket tjänar jag på det?

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nu kommer vi få färgade inlägg här på forumet så det räcker och blir över. (w00t)

Tack för den länken!

Frågan lyder:

Varför bytte du skolans glödlampor? Är du elev/vaktmästare? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nu kommer vi få färgade inlägg här på forumet så det räcker och blir över. :D

Varför bytte du skolans glödlampor? Är du elev/vaktmästare? (w00t)

Vi har ingen vaktmästare. ^_^

Nej det var helt enkelt så att jag upptäckte att den var paj, och sade till min svenskalärare (som även är typ vice rektor). Hon frågade om jag kunde sätta i den nya åt henne, så att hon skulle slippa ta fram en stol att ställa sig på. "Visst" svarade jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något program som kan spela in ljud, från exempelvis spel, i lika hög kvalité som det man hör? Försökte nämligen med Fraps och det gick åt skogen.

Det lättaste vore om du försökte extrahera spelets musik istället för att spela in den. Antingen ligger de direkt som filer i spelmappen och då är det antingen vanlgia format (mp3, wav, ogg), eller specialformat (.mus osv), och då får du försöka att spela upp dem i Game Audio Player samtidigt som du spelar in det. Det kan också vara så att musiken är komprimerad i olika filer och då kan det bli svårare att få ut dem (om det inte är .pk3 som oftast bara är omdöpta zipfiler)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lättaste vore om du försökte extrahera spelets musik istället för att spela in den. Antingen ligger de direkt som filer i spelmappen och då är det antingen vanlgia format (mp3, wav, ogg), eller specialformat (.mus osv), och då får du försöka att spela upp dem i Game Audio Player samtidigt som du spelar in det. Det kan också vara så att musiken är komprimerad i olika filer och då kan det bli svårare att få ut dem (om det inte är .pk3 som oftast bara är omdöpta zipfiler)

Det rör sig alltså om ett antal jazzbitarna i The Sims 2. Frågan är om dessa är producerade av EA eller om de finns på riktigt?

Hur som helst så är alla filer i .package vilket ställer till en del problem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...