Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Visst var det han som minns allt han läst? Såg en dokumentär om honom på TV4+, läskig kille det där. :wub:

Stämmer bra

Han är en savant.

Alltså, han kommer ihåg nästan allt han ser, läser, hör, men han kan inte klara av vardagliga saker som att borsta tänder, ta på skor etc.

btw, han är Rain Man.

Och om du inte har något att göra, så rekomenderar jag att du ser på filmen Rain Man.

Dustin Hoffman spelar Kim Peek, fast i filmen heter han Raymond Babbitt.

Filmen handlar om Kim Peek och hans liv. Dustin Hoffman gör en jävligt bra jobb med att spela Kim. Kanske för att han följde varje steg Kim tog, för att studera hans kroppsspråk och så vidare.

Väldigt rörande film.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej fyfan jag harjpbbigaste problemet någonsin!

jag satt och skre nåt och höll in shift; rätt länge

en ruta kom up och jag tryckte ok utan att tänka mer på det. nu är hela datorn åt helvete.. nä men nästan.

när jag använder scrollhjulet åker jag inte ner utan jag bläddrar bakåt och framåt i webbläsaren. när jag väljer mellan forumdelar kommer jag inte in i dem, utan de öppnas i nya fönster..

hur stänger jag av det här? :wub:

skrev detta med skärmtangetbordet btw.

Edit.. vafan.. när jag hade skrivit detta blev allting normalt igen?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stephen Hawkings? Förmodligen inte, men enda jag kan komma på som lider av något (som inte är cerebral pares) och sitter i rullstol som har blivit nämnd som världen smartaste människa en mängd gånger.

Jodå, det var han jag menade. Tackar.

Dessvärre slog det slint då jag hade för mig att han hade en cp-skada.

Jag ville bevisa att cp-skadan inte sätter sig på intelligensen.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej fyfan jag harjpbbigaste problemet någonsin!

jag satt och skre nåt och höll in shift; rätt länge

en ruta kom up och jag tryckte ok utan att tänka mer på det. nu är hela datorn åt helvete.. nä men nästan.

när jag använder scrollhjulet åker jag inte ner utan jag bläddrar bakåt och framåt i webbläsaren. när jag väljer mellan forumdelar kommer jag inte in i dem, utan de öppnas i nya fönster..

hur stänger jag av det här? B)

skrev detta med skärmtangetbordet btw.

Edit.. vafan.. när jag hade skrivit detta blev allting normalt igen?

haha... Tack vare dig upptäckte jag en ny funktion som jag har letat efter hur länge som helst (w00t).. TACKAR :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sjutton är flickr?

Flickr är en webbtjänst där man kan lägga upp digitala bilder i privata eller publika fotoalbum. Flickr fungerar även som ett community där man kan diskutera bilderna med andra användare, kommentera varandras bilder och delta i bildgrupper med särskilda teman.

Fast jag ser det mer som en felstavning av "flickor".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar Web 2.0! Nämn fler namnexempel förutom Flickr?

Det finns ju Zoomr. En annan sida med samma löjliga omstavning är Enablr. Sen finns ju Talkr som gör ungefär samma sak. Du kanske har stött på Frappr någonstans också.

Sen är det ju en annan trend att dela upp namnet i flera små delar med punkter som t.ex. del.icio.us. Fast sen Yahoo köpte upp delicious så funkar även Delicious.com om jag inte mnns helt fel. Även five.sentenc.es använder samma löjliga teknik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju Zoomr. En annan sida med samma löjliga omstavning är Enablr. Sen finns ju Talkr som gör ungefär samma sak. Du kanske har stött på Frappr någonstans också.

Sen är det ju en annan trend att dela upp namnet i flera små delar med punkter som t.ex. del.icio.us. Fast sen Yahoo köpte upp delicious så funkar även Delicious.com om jag inte mnns helt fel. Även five.sentenc.es använder samma löjliga teknik.

Hade faktiskt bara hört om Frappr (och delicious iofs). Där ser man

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett antal frågor jag grunnat på länge. Hoppas bara jag kommer ihåg dem, det brukar bli så att man glömmer när man äntligen ska fråga.

• Den jag kom på precis nu är denna: På Superstart finns det ett antal symboler längst upp till höger. Den nyaste (och mest temporära, troligen) är gubben med grimasen. Klicka på den, så kommer en ståuppares show att höras. Vem är komikern?
  • I The Knifes låt "You take my breath away" vid 0:06-0:11 hör man ett instrument. Det hörs även i Monkey Island 3: The Curse of Monkey Island-introt. Är det marimba, månne? Det låter mer som ett metalliskt läte. Jag menar det som är själva melodin - klinket och klonket i MI-introt hör jag redan att det är marimba. Om ni fortfarande, trots mina fantastiska beskrivningar (not) inte förstår vilket jag menar, så är det som allra tydligast vid 0:23, där de sju välkända tonerna hörs.

Slagverk, såklart, men vad heter instrumentet?! :shifty: I Monkey Island-introt låter det som flera sorters slagverk. Dels marimba, men också nåt mer metalliskt... Funderar på att börja lite smått, om jag får möjlighet. Har ju redan spelat timpani, klockspel, xylofon, cymbal och säkert lite triangel och vibraslap också (som för övrigt hörs vid 0:02 i Knife-låten), förutom trummor som jag spelat sen evigheter. Så steget till marimba vore inte långt. Back on topic... ;)

• Hmm, det verkar som att jag glömt. Damn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The knifes låt "You take my breath away" vid 0:06-0:11 hör man ett instrument. Det hörs även i Monkey Island 3: The Curse of Monkey Island-introt. Är det marimba, månne? Det låter mer som ett metalliskt läte. Jag menar det som är själva melodin - klinket och klonket i MI-introt hör jag redan att det är marimba. Om ni fortfarande, trots mina fantastiska beskrivningar (not) inte förstår vilket jag menar, så är det som allra tydligast vid 0:23, där de sju välkända tonerna hörs.

All The Knifes musik är digital.

Vilket instument det ska efterapa är dock omöjligt att säga, då det finns så många olika Idiofoner. Det är iaf en Idiofon, det är en sak som är säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...