Kebab Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Jag har laddat ner en font. I vilken mapp ska jag lägga den så att alla program hittar den? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Jag har laddat ner en font. I vilken mapp ska jag lägga den så att alla program hittar den? C:\WINDOWS\Fonts Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 (redigerad) Man får ju inte åka till Kuba och jag har för mig att USA har handelsförbud med Kuba. Stämmer bra det och det beror naturligtvis på kommunismen; USA varken köper eller säljer varor av/till Kuba. Därför är t.ex. den kubanska bilparken och många av de tekniska prylarna i landet ganska föråldrade. Vidare är direktresor mellan länderna förbjudna. Här är reklam för en karibienkryssning som exemplifierar förhållandet: Keeping clear of Cuba.. edit:stavning Redigerad 19 september, 2007 av Umberto Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 C:\WINDOWS\Fonts Åhå, det var så lätt. Tackar! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Hej. Någon som möjligtvis vet vad det här problemet hette, där chansen ökade om man bytte val. Det var tre lådor och en av dom var vinst. Man väljer en och en nitlåda öppnas, du får byta låda om du vill men du stannar troligtvis, fastän chansen (believe it or not) är större att du vinner om du byter låda där. Har varit en diskution om det här på forumet. Vad heter problemet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lofon Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Hej. Någon som möjligtvis vet vad det här problemet hette, där chansen ökade om man bytte val. Det var tre lådor och en av dom var vinst. Man väljer en och en nitlåda öppnas, du får byta låda om du vill men du stannar troligtvis, fastän chansen (believe it or not) är större att du vinner om du byter låda där. Har varit en diskution om det här på forumet. Vad heter problemet? Det har jag faktiskt inte den blekaste aning om (onödig post AB, men eftersom du länkadetråden på MSN så måste jag ju svara något iaf, aight?! ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Hej. Någon som möjligtvis vet vad det här problemet hette, där chansen ökade om man bytte val. Det var tre lådor och en av dom var vinst. Man väljer en och en nitlåda öppnas, du får byta låda om du vill men du stannar troligtvis, fastän chansen (believe it or not) är större att du vinner om du byter låda där. Har varit en diskution om det här på forumet. Vad heter problemet? Monty Hall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Monty Hall. Jag tackar dig! Du är numera officielt inte skyldig mig en Jolt-cola längre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Någon som vill förklara det där 'fenomenet' också? Med bilder och stuff, som jag minns fanns senast. Vid närmare eftertanke kanske en länk räcker Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Någon som vill förklara det där 'fenomenet' också? Med bilder och stuff, som jag minns fanns senast. Vid närmare eftertanke kanske en länk räcker http://sv.wikipedia.org/wiki/Monty_Hall-problemet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=AFnHKvcw5U0 Någon som vet hur de har gjort den effekten? Då ansiktet är i fokus hela tiden? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=AFnHKvcw5U0 Någon som vet hur de har gjort den effekten? Då ansiktet är i fokus hela tiden? Pan/Crop i Vegas eller liknande program Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 19 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2007 Pan/Crop i Vegas eller liknande program Inte det. Om du tittar på ansiktet i videon så är det fokus på ansiktet på ett speciellt sätt. Resten är suddigt förutom ansiktet, som han som springer. Hans ansikte rör sig knappt förutom fram och tillbaka. Det är den effekten jag vill veta hur de har gjort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Jag söker namnet på en kille som (har jag för mig) är en av världens intelligentaste personer. Han har sjukdomen CP, Cerebral pares och sitter i rullstol. Vet någon vem jag menar...? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Jag söker namnet på en kille som (har jag för mig) är en av världens intelligentaste personer. Han har sjukdomen CP, Cerebral pares och sitter i rullstol. Vet någon vem jag menar...? Stephen Hawkings? Förmodligen inte, men enda jag kan komma på som lider av något (som inte är cerebral pares) och sitter i rullstol som har blivit nämnd som världen smartaste människa en mängd gånger. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Någon som vet ungefär hur mycket den här hårsprayen kostar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Hur kan man räkna ut coopertest-resultat? Jag har hittat några sidor där man springer så långt man kan på 12 minuter men inte som vi sprang där man ska springa 2400 så snabbt som möjligt. Jag sprang 2400 på 10:52 och det skulle tydligen ligga på bra men jag skulle gärna vilja kunna räkna ut själv också. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Hur kan man räkna ut coopertest-resultat? Jag har hittat några sidor där man springer så långt man kan på 12 minuter men inte som vi sprang där man ska springa 2400 så snabbt som möjligt. Jag sprang 2400 på 10:52 och det skulle tydligen ligga på bra men jag skulle gärna vilja kunna räkna ut själv också. Man SKA springa så långt man kan på 12 minuter. Tabeller finns t.ex. på wikipedia Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Man SKA springa så långt man kan på 12 minuter. Tabeller finns t.ex. på wikipedia Gympaläraren sa så snabbt man kunde, 2400 meter (2000 för tjejer). Hon hade ocskå en skala med "betyg" som var från ett stort gymnastikföretag så det verkar finns två varianter. Den här varianten är ju bättre lämpad för skolor och liknande där man inte kan mäta exakt antal meter. Men den vanligaste är ju helt klart så långt man kommer på 12 minuter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Stephen Hawkings? Förmodligen inte, men enda jag kan komma på som lider av något (som inte är cerebral pares) och sitter i rullstol som har blivit nämnd som världen smartaste människa en mängd gånger. Sätter också mina hästar på att han menar Hawkings. Fast han var ju inte världens smartaste direkt. Stephen hade 200 men Marilyn vos Savant hade 228. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts