kicken Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Men gå vidare i livet. Det var ett dåligt skämt som han gjorde. Inget annat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Använda mer miljövänlga fordoner borde vara ett alternativ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Använda mer miljövänlga fordoner borde vara ett alternativ? Diesel motorer är starka. inte det miljövänligaste, men bland de starkaste. en etanol motor som ska dra t.ex. en bropelare skulle stå och knacka i en större backe, när en diesel sakta men säkert tar sig upp. visserligen på de mindre diesel bilarna som merca sprinter och VW transporter skulle man ju kunna ha miljövänligare alternativ, då de inte drar för tungt. men hörde för ett bra tag sen de håller på att utveckla miljövänligare diesel. skulle sitta fint det då lastbilarna drar ca 2 liter milen vid tomlast och landsvägskörning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Blä, försökte bara påbuda hur 'farligt' det är för miljön med motortransport, och då 'Byt jobb'-kommentaren kanske inte var särskilt seriös (eller rolig, för den delen), skulle man iallafall bidra till mindre klimatförstörelse. Inom transportbranschen skulle man kunna byta till miljövänligare transportmedel, eller köpa motsvarande utsläppsrätter för det man släpper ut, för att nämna två. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Blä, försökte bara påbuda hur 'farligt' det är för miljön med motortransport, och då 'Byt jobb'-kommentaren kanske inte var särskilt seriös (eller rolig, för den delen), skulle man iallafall bidra till mindre klimatförstörelse. Inom transportbranschen skulle man kunna byta till miljövänligare transportmedel, eller köpa motsvarande utsläppsrätter för det man släpper ut, för att nämna två. Utsläppsrätter.... inte blir det miljövänligare för det. sen om inte lastbilen fanns, vart skulle du då köpa din cola? dina smörgåsar? hur skulle du fått din dator? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Utsläppsrätter.... inte blir det miljövänligare för det. sen om inte lastbilen fanns, vart skulle du då köpa din cola? dina smörgåsar? hur skulle du fått din dator? Säkerligen har vi kommit så långt att vi kan hitta ett miljövänligare substitut för lastbilen! Det är inte mitt jobb att göra, ty jag är bara arton år, och inte har någon vidare utbildning inom det man nu utbildar sig i då man sysslar med effektivisering av transportmedel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Säkerligen har vi kommit så långt att vi kan hitta ett miljövänligare substitut för lastbilen! Det är inte mitt jobb att göra, ty jag är bara arton år, och inte har någon vidare utbildning inom det man nu utbildar sig i då man sysslar med effektivisering av transportmedel. Den som tar bort lastbilen mot något annat skit kommerj ag personligen slita penisbenet av. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Den som tar bort lastbilen mot något annat skit kommerj ag personligen slita penisbenet av. Med nobelpriset 'han' får har han säkerligen råd att operera in ett nytt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Vad skulle kunna ta lastbilarnas plats? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Skulle man inte kunna utveckla starkare etanol motorer? Nu är jag inte så kunnig på motorer men skulle det inte vara ett av de bättre alternativen så fall? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Vad skulle kunna ta lastbilarnas plats? Nåt som ännu inte existerar. Penisbenet till exempel. Frågan är hur det ser ut, och om det duger till transport. Svara på det, ni som sett det! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Skulle man inte kunna utveckla starkare etanol motorer? Nu är jag inte så kunnig på motorer men skulle det inte vara ett av de bättre alternativen så fall? Man kan få ut mer effekt av etanol än bensin. Så svaret är Ja. Som förare märker man ingen skillnad på en etanolbil och en bensindriven bil. Men etanol är inte alls något bra alternativ. Framställningen av etanol är inte alls miljövänlig. Det är även en långsam process att framställa etanol så den skulle inte räcka ifall alla började använda det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Någon som kan ge mig en hemsida där dom lär ut Heavy EcoDriving?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 (redigerad) Varför kan jag startar inte MSN? Har restartat om datorn 2 gånger, Händer inget. Kan trycka på Ikonen typ 5-6 utan att nått händer, det ligger då 5st "Msnmsgrs.exe" i Processer. Alla ligger 5,000kB - 15,000kB. Vad är problemet? Tänker inte avinstallera/Installera om. Edit; Bild. Redigerad 13 september, 2007 av iweX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Varför kan jag startar inte MSN? Har restartat om datorn 2 gånger, Händer inget. Kan trycka på Ikonen typ 5-6 utan att nått händer, det ligger då 5st "Msnmsgrs.exe" i Processer. Alla ligger 5,000kB - 15,000kB. Vad är problemet? Tänker inte avinstallera/Installera om. Edit; Bild. Har du testat avsluta de 5 eller 6 processerna och sedan starta programmet igen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Har du testat avsluta de 5 eller 6 processerna och sedan starta programmet igen? Japp, Fungerar att va inne nu iaf. Tog 30min att få upp programmet .. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Hur är det med Diesel då? Dieselbilar är ju miljövänligare än bensinbilar vad jag vet, borde det inte gå att få in dieselmotorer i lastbilar? Jag kanske är helt ute och vandrar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 13 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2007 Hur är det med Diesel då? Dieselbilar är ju miljövänligare än bensinbilar vad jag vet, borde det inte gå att få in dieselmotorer i lastbilar? Jag kanske är helt ute och vandrar. Ehm, de flesta lastbilar har redan dieselmotorer? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Går det inte att köra dieselbilar på rapsolja? Fast i och för sig så lär det väl gå åt enorma mängder raps.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2007 Går det inte att köra dieselbilar på rapsolja? Fast i och för sig så lär det väl gå åt enorma mängder raps.. Fan vad praktiskt. Då kan man tanka bilen på Ica. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts